289 koppen op een 302 onderblok

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
hwystang
Berichten: 229
Lid geworden op: wo 05 mei, 2004 17:59
Locatie: Haarlem

Bericht door hwystang »

Ik ben van mening dat de loodtoevoeging , die vroeger in de benzine niet voor smering van je geleiders was, maar tegen het inslaan van je kleppen.

Met LPG gebeurt er niets met je geleiders, maar wel met je klepzittingen.

Grtz, Peter
dutchlincoln79
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 23 jan, 2008 23:13

Bericht door dutchlincoln79 »

Heeft iemand een idee wat het kost om je klepgeleiders te laten vernieuwen voor bronzen geleiders?
Wat aanbevelenswaardige firma's?
Gebruikersavatar
Mustang Den Haag
Berichten: 4071
Lid geworden op: di 19 apr, 2005 15:08

Bericht door Mustang Den Haag »

http://www.parts-n-stuff.com/

Even bellen.

GR ROB
_________________________________________________________________________________________________________
Enjoy Life Today, don't wait for it...
dutchlincoln79
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 23 jan, 2008 23:13

Bericht door dutchlincoln79 »

tja...
Ik kan nog 500 bedrijven bellen...
Vroeg me gewoon af of iemand iets wist...
Ben niet zo kapot van patrts en stuff....
dutchlincoln79
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 23 jan, 2008 23:13

Bericht door dutchlincoln79 »

ok.
Het zit zo:
Ik kan een set koppen in de states kopen, waarvan de klepgeleiders vervangen moeten worden.
Ik heb daar een prijs opgevraagd, en hetzelfde wil ik hier doen, om te kunnen beslissen of ik het hier of daar laat doen.
Er speelt ook mee dat ik ze nu in de kofferbak van m'n auto kan laten gooien, maar als ik ze laat opfrissen, zal ik ze separaat moeten versturen.
telt allemaal mee, vandaar dat ik het vraag...
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5579
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Ik zou het hier laten aanpassen.
Je moet ze na het plaatsen van de geleiders, ze misschien nog op maat laten ruimen voor de juiste kleppen.
Je kunt dan ook gelijk de kleppen laten inslijpen,iets wat je zoiezo moet doen na het plaatsen van nieuwe geleiders..
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
Gebruikersavatar
McQueen
Berichten: 1401
Lid geworden op: vr 23 mar, 2007 13:53
Locatie: Eindhout ( Laakdal ) near Radiator-Springs
Contacteer:

Bericht door McQueen »

Ik tank altijd 95 maar doe er een loodvervanger bij.
Is een 302
Doe ik toch juist hé ? Of liever 98 en loodvervanger ?

Jan.
[img]http://i11.photobucket.com/albums/a168/jamazuki/Mustang/AmericanFlagWave.gif[/img] Let's Rock ! [img]http://i11.photobucket.com/albums/a168/jamazuki/Mustang/AmericanFlagWave.gif[/img]



.
Gebruikersavatar
Mustang Den Haag
Berichten: 4071
Lid geworden op: di 19 apr, 2005 15:08

Bericht door Mustang Den Haag »

98 met loodvervanger tanken, hoe hoger octaangehalte van de benzine, hoe beter het is.
In de rallywereld tanken ze abgass, dat is een benzine met een heel hoog octaangehalte. Dus: conclusie: loodvervanger erbij doen.


GR ROB
_________________________________________________________________________________________________________
Enjoy Life Today, don't wait for it...
Gebruikersavatar
tminus3
Donateur 2014
Berichten: 1538
Lid geworden op: wo 24 dec, 2003 15:22
Locatie: 't zonnige zuiden
Contacteer:

Bericht door tminus3 »

Hoe hoger het octaanGETAL, des te moeilijker je benzine verbrand. Loopt je motor prima op Euro 95, is er dus geen reden om er 98 in te gooien.

Avgas (=aviation gasoline) wordt inderdaad veel gebruikt in de auto en motorsport. Dat hele hoge octaangetal valt echter wel mee. Het merendeel van de in Europa verkrijgbare avgas is gewoon 100 octaan. In avgas zit echter nog wel (een beetje) lood.
1967 Mustang fastback; - kick-ass homebuilt 347 - programmable 4R70W transmission - 4-wheel big disk brakes - corner-carver suspension
No show, all go!
Gebruikersavatar
Mustang68
Berichten: 521
Lid geworden op: wo 14 jan, 2004 13:12
Locatie: Ermelo

Bericht door Mustang68 »

Octaangetal zegt iets over de weerstand tegen zelf ontbranding (pingelen).
Maar als je auto goed loopt met 95 heeft het geen zin om er 98 in te gooien.
Over hoog octaangetal gesproken LPG zit over de 100 heen :-)

Jacco
ramon
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 10 okt, 2004 17:27

Bericht door ramon »

zou er gelijk chevy kleppen in gooien,en rick zijn pa doet zijn werk erg serius
Gebruikersavatar
Mustang Den Haag
Berichten: 4071
Lid geworden op: di 19 apr, 2005 15:08

Bericht door Mustang Den Haag »

dutchlincoln79 schreef:tja...
Ik kan nog 500 bedrijven bellen...
Vroeg me gewoon af of iemand iets wist...
Ben niet zo kapot van patrts en stuff....
Ik denk rond de 350 euro.

GR ROB
_________________________________________________________________________________________________________
Enjoy Life Today, don't wait for it...
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 2507
Lid geworden op: wo 08 aug, 2007 09:09

Bericht door Claire »

Klopt Peter.
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
1963
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 17:35

Bericht door 1963 »

kosten gelijders + zitting freesen 20 euro per stuk
Zitting freesen moet omdat er nieuwe gelijders in zitten en de klep netjes haaks op de gelijder moet staan weer en het is zo i zo beter omdat te doen voor lpg ,ff iets breder raak vlak op de zitting en klep
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”