289 koppen op een 302 onderblok

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

ricardo
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 20 sep, 2004 21:15
Locatie: druten

289 koppen op een 302 onderblok

Bericht door ricardo »

Hallo

Ik ben bezig om mijn V8 in elkaar te zetten ik heb nu een 302 onderblok gekocht van '74 draaiend gedeelte maar nu wil ik mijn eigen 289 koppen erop monteren, maar kan er nog ergens verschil in zitten .
Kan er iets verkeerds gaan met bv compressie of met de kleppen ????
Weet iemand mij iets meer te vertellen .


met vriendelijke groet
ricardo
Gebruikersavatar
66hipowannebee
Donateur 2014
Berichten: 4375
Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
Locatie: Sliedrecht

Bericht door 66hipowannebee »

het enigste verschil van de 302 is de krukas en de drijfstangen,het onderblok is gewoon het zelfde.

dus ik zie er geen problemen in ,alleen maar voordelen met de 289 koppen.

suc6
Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
Gebruikersavatar
Marchel
Berichten: 745
Lid geworden op: di 11 jul, 2006 13:16
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Marchel »

Wat zijn de voordelen dan bij deze combinatie?

Greetz Marchel
Ford Mustang Convertible '66 Arcadian blue
Ford Mustang Fastback '67 Candyapple Red
Volkswagen T2 camper '76 Oranje-wit
Volvo 780 '87 Silverbeige metallic
Gebruikersavatar
66hipowannebee
Donateur 2014
Berichten: 4375
Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
Locatie: Sliedrecht

Bericht door 66hipowannebee »

betere compressie en flow met de 289 koppen als met de 302 8)

Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
Gebruikersavatar
Marchel
Berichten: 745
Lid geworden op: di 11 jul, 2006 13:16
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Marchel »

thnx :)

Toevallig heb ik ook een 302 met 289 koppen.... zat erop. Ben blij te horen dat het een goede combi is ;)

Greetz Marchel
Ford Mustang Convertible '66 Arcadian blue
Ford Mustang Fastback '67 Candyapple Red
Volkswagen T2 camper '76 Oranje-wit
Volvo 780 '87 Silverbeige metallic
Gebruikersavatar
Mustanghenkie
Berichten: 1230
Lid geworden op: di 30 nov, 2004 00:12
Locatie: Joure

Bericht door Mustanghenkie »

Kun je met deze combinatie wel gewoon loodvrij 95 tanken?
Mustang Hardtop 1966, baby blue, automaat, am radio en airco. (Voorlopig out of service)
Alfa Romeo Alfetta 1974, Bianco Spino (roomwit) 1800cc Nord
Gebruikersavatar
65-fastback
Berichten: 2596
Lid geworden op: wo 12 mei, 2004 08:54
Locatie: westland

Bericht door 65-fastback »

Mustanghenkie schreef:Kun je met deze combinatie wel gewoon loodvrij 95 tanken?
alleen als je je koppen hebt aangepast met bronzen klepgeleiders. anders niet.
Ford Mustang 1965 fastback extreme street/strip; '69 408w, TKO600,
the Shelby recreation + 1969 MACH 1, both currently under construction.
Harley Davidson Fatboy 2003 anniversary
Gebruikersavatar
Mustanghenkie
Berichten: 1230
Lid geworden op: di 30 nov, 2004 00:12
Locatie: Joure

Bericht door Mustanghenkie »

alleen als je je koppen hebt aangepast met bronzen klepgeleiders. anders niet.
Kun je dit toelichten GJ
Mustang Hardtop 1966, baby blue, automaat, am radio en airco. (Voorlopig out of service)
Alfa Romeo Alfetta 1974, Bianco Spino (roomwit) 1800cc Nord
Gebruikersavatar
65-fastback
Berichten: 2596
Lid geworden op: wo 12 mei, 2004 08:54
Locatie: westland

Bericht door 65-fastback »

als je je (oude 289) koppen laat aanpassen gaan er bronzen klepgeleiders in. die hebben niet die smering nodig die de oude klepgeleiders wel nodig hebben tegen de slijtage.

das het belangrijkste verschil tussen gelood en ongelode benzine tanken.
Ford Mustang 1965 fastback extreme street/strip; '69 408w, TKO600,
the Shelby recreation + 1969 MACH 1, both currently under construction.
Harley Davidson Fatboy 2003 anniversary
Gebruikersavatar
tminus3
Donateur 2014
Berichten: 1538
Lid geworden op: wo 24 dec, 2003 15:22
Locatie: 't zonnige zuiden
Contacteer:

Bericht door tminus3 »

Bronzen klepgeleiders is prima, maar geharde klepzittingen lijkt me een beter idee voor loodvrij rijden.
1967 Mustang fastback; - kick-ass homebuilt 347 - programmable 4R70W transmission - 4-wheel big disk brakes - corner-carver suspension
No show, all go!
Gebruikersavatar
Mustanghenkie
Berichten: 1230
Lid geworden op: di 30 nov, 2004 00:12
Locatie: Joure

Bericht door Mustanghenkie »

tminus3 schreef:Bronzen klepgeleiders is prima, maar geharde klepzittingen lijkt me een beter idee voor loodvrij rijden.
Weet ik maar het gaat mij er om dat ik loodvrij [glow=red]95[/glow] kan tanken ipv 98. Bronzen klepgelijders zouden er dus voor moeten zorgen dat ik ldvrij 95 kan tanken.
Mustang Hardtop 1966, baby blue, automaat, am radio en airco. (Voorlopig out of service)
Alfa Romeo Alfetta 1974, Bianco Spino (roomwit) 1800cc Nord
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5579
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Bericht door 1970TwisterSpecial »

hier heb je een LINK om de gegevens van de koppen te vergelijken
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
Gebruikersavatar
78ghiaT5
Super User
Berichten: 7053
Lid geworden op: do 07 apr, 2005 15:09
Locatie: Den Haag

Bericht door 78ghiaT5 »

ben ik toch benieuwd uit welke type Ford dat 302 onderblok komt, aangezien de Mustang II in '74 alleen de vier- en de zescilinder had.

harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Gebruikersavatar
Mustanghenkie
Berichten: 1230
Lid geworden op: di 30 nov, 2004 00:12
Locatie: Joure

Bericht door Mustanghenkie »

1970TwisterSpecial schreef:hier heb je een LINK om de gegevens van de koppen te vergelijken
OK, thanks, alleen jammer dat wat betreft de 302 de gegevens tot 1984 gaan. En aangezien de 302 tot en met 1995 is gebruikt zou ik die gegevens ook wel willen hebben om te vergelijken.

Harr, je hebt een pbtje
Mustang Hardtop 1966, baby blue, automaat, am radio en airco. (Voorlopig out of service)
Alfa Romeo Alfetta 1974, Bianco Spino (roomwit) 1800cc Nord
Gebruikersavatar
hwystang
Berichten: 229
Lid geworden op: wo 05 mei, 2004 17:59
Locatie: Haarlem

Bericht door hwystang »

Ik ben van mening dat de loodtoevoeging , die vroeger in de benzine niet voor smering van je geleiders was, maar tegen het inslaan van je kleppen.

Met LPG gebeurt er niets met je geleiders, maar wel met je klepzittingen.

Grtz, Peter
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”