ik dacht, ik zal mij ook eens op dit forum registreren. Waarom dan? nou.... we zitten er over te denken een Ford Mustang (cabrio) aan te gaan schaffen
Even wat over mijzelf:
Woon in het mooie Hoogerheide (daar waar Brabant bijna Zeeland & Belgie is) samen met mijn vrouw en zoon (nu 14 jaar).
Al vanaf jongs af aan ben ik fan van auto's. Zeker ook van amerikaanse auto's!
Toen ik mijn rijbewijs heb gehaald ben ik begonnen met geld storten in de bodemloze put die hobby auto heet
Ik heb heel wat jaren mini gereden.
Begon met een simpel 1000cc minitje die ik met mijn vader heb opgeknapt:

Daarna een wat dikkere 1000cc met automaat bak (zeldzaam) die ook nog wat gekieteld was:

(op de achtergrond de mini van mijn broertje toen)
Toen ik wat meer kilometers ging maken (de mini was mijn enige auto) heb ik een 1300 aangeschaft die ook nog wat gekieteld was:

Daarna een paar jaar geen mini gehad, maar het bleef kriebelen.... dus dan maar weer 1, nu een MPI. Dat wil zeggen: een van de laatste serie met airbag en volledig computer gestuurd zeg maar:

Deze is na een paar jaar weer verkocht omdat er gewoon niet mee gereden werd (weinig te doen in de regio)
Ondertussen begon het cabrio virus wat toe te slaan.... mijn vrouw wilde graag een MX5, dus zo gezegd, zo gedaan:

Toen kwam er een kleine aan, en na een tijdje op zoek gegaan naar een cabrio waar fatsoenlijk 4 man in paste, en een kinderwagen.
Een mustang was toen nog echt boven budget.... maar kwamen hier bij uit:

Opel Astra Twintop 1.8
Later deze ingeruild op een wat luxere wagen (komt al een beetje in de buurt van budget waar je toch een leuke mustang cabrio voor kunt vinden)

Opel Cascada 1.6 turbo 170pk (gechipt naar 200)
Later wit laten wrappen (met gouden gloed/glitter)

Ernaast nog deze gehad (gekocht als project, opgeknapt en gerepareerd en weer verkocht)

Opel Astra 2.0turbo
De cascada ingeruild op wat we nu nog voor de deur hebben staan:

Ook een Cascada, maar dan de meest luxe uitvoering. 1.6 turbo 200pk (gechipt naar 230). Voorzien van alle opties behalve een trekhaak
daarnaast ben ik ook nog motor rijder en ben in het bezig van een Triumph Street Triple 765 uit 2021:

Mijn vrouw heeft een Triump Street Triple 675 uit 2012:

deze komt wellicht binnenkort te koop.
Verder wilde we een kleine cabrio er bij.... gedacht aan een MX5 weer (niet te betalen meer). S2000 (onbetaalbaar!), Opel Tigra Twintop (kon niets vinden naar mijn zin) of dan toch maar weer..... ja een mini!
Dus heb een Mini Cooper S cabrio (r52) gekocht een paar jaar terug.
uiterlijk niet geheel standaard, maar erg leuk ding met supercharger:

Dit zijn dus alleen de hobby voertuigen die ik heb. Heb nog een aantal motoren gehad maar de Triple is wat ik nu heb.
Een opel is er dus al die jaren wel gebleven (sinds 2013 toen we de blauwe ATT kochten), en die hobby is aardig uit de hand gelopen....
Zo erg zelfs dat ik mij door mij in de techniek te verdiepen 1 van de weinigen ben in NL die de cabrio daken van de Astra TwinTop en Tigra TwinTop kan repareren en dat ook doe puur uit hobby en liefhebberij voor de auto. Dit zonder winstoogmerk..... en met de kosten die ik doorbereken zorg ik dat ik onderdelen op voorraad heb, mijn gereedschap af en toe vervang en nu komt het.... "mijn" forum en club in leven blijf houden. Ja echt... ondertussen ben ik "eigenaar" van de opel twintop club en het forum wat daarbij hoort. Dit heb ik door mijn liefde voor deze auto's overgenomen toen de vorige eigenaar ermee stopte. www.twintop.nl
Ook zet ik voor die club minimaal 1 keer per jaar een toertocht uit.
Om al die Co2 uitstoot te compenseren, hobbel ik dagelijks rond in een Tesla Model Y van december 2024. Nee hoor.... grapje..... ik compenseer niets
Goed.... waarom dan dus dit forum vragen jullie je vast af.....
nou, zoals gezegd ben ik al lang fan van Amerikaanse auto's. De Ford Mustang vond ik altijd 1 van de mooiste, ook de Pontiac Firebird en Corvette Stingray waren echt hele mooie auto's.
Mijn vrouw is ondertussen helemaal weg van een Mustang.....
Wat jaren terug zag mijn zoon een mooie oude mustang op het dorp staan, en wees naar het logo, "Kijk mam, een paardje!"
En sindsdien roepen we allemaal als we een mustang zien: "PAARDJE!"
We zijn aan het denken wat we gaan doen met al het spul wat thuis staat.... 1 van de ideeën is daardoor: Cascada weg, Mini weg: Ford Mustang Cabrio (Cabrio Paardje) erin!
Enige ding is dan: als eigenaar van de opel twintop club geen opel: dat kan niet... dus evt dan een Tigra Twintopje er weer bij.
Aangezien ik nooit zomaar iets koop zonder huiswerk te doen, ga ik nu maar eens goed onderzoeken wat dat allemaal met zich meebrengt!
Ik hoop hier tips te kunnen vinden of om tips te kunnen vragen.
Ik zal hier alvast wat dingen wegzetten waar ik aan zit te denken:
Zoals ik altijd gezegd heb: als ik een nieuwe mini koop, dan een echte S, dus met supercharger.... zo roep ik nu: ALS ik dan een Mustang koop, dan wel eentje met een V8!
Dus.... Ik ben aan het kijken naar een V8, liefst een cabrio omdat wij cabrio rijden erg fijn vinden.
Ik vraag me af waar ik op moet letten bij welke bouwjaren.... mijn gevoel zegt: die blokken gaan zomaar niet stuk en kunnen TONNEN aan kms hebben.
iets wat mij bijvoorbeeld wel blij kan maken (denk ik) is dit:
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/for ... ger-465-pk
daarmee is ook gelijk aangegeven wat het budget een beetje zal zijn.
Mijn vrouw zal het meeste rijden in de Mustang als die er komt. Ze zal er ook gewoon boodschappen mee gaan doen e.d
een handbak is geen must, een automaat is prima (rijden al jaren iets van een automaat dus dat is prima)
Als mensen tips hebben: kom maar op!
verder zal ik ook op het forum gaan lezen e.d.!