BadBert stelt zich voor (en op zoek naar tips)

op dit Forum en stel je even voor

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
BadBert
Contacteer:

BadBert stelt zich voor (en op zoek naar tips)

Bericht door BadBert »

Hallo mede Mustang fanaten!

ik dacht, ik zal mij ook eens op dit forum registreren. Waarom dan? nou.... we zitten er over te denken een Ford Mustang (cabrio) aan te gaan schaffen :)

Even wat over mijzelf:
Woon in het mooie Hoogerheide (daar waar Brabant bijna Zeeland & Belgie is) samen met mijn vrouw en zoon (nu 14 jaar).

Al vanaf jongs af aan ben ik fan van auto's. Zeker ook van amerikaanse auto's!

Toen ik mijn rijbewijs heb gehaald ben ik begonnen met geld storten in de bodemloze put die hobby auto heet ;) hahaha
Ik heb heel wat jaren mini gereden.
Begon met een simpel 1000cc minitje die ik met mijn vader heb opgeknapt:
Afbeelding

Daarna een wat dikkere 1000cc met automaat bak (zeldzaam) die ook nog wat gekieteld was:
Afbeelding
(op de achtergrond de mini van mijn broertje toen)

Toen ik wat meer kilometers ging maken (de mini was mijn enige auto) heb ik een 1300 aangeschaft die ook nog wat gekieteld was:
Afbeelding

Daarna een paar jaar geen mini gehad, maar het bleef kriebelen.... dus dan maar weer 1, nu een MPI. Dat wil zeggen: een van de laatste serie met airbag en volledig computer gestuurd zeg maar:
Afbeelding
Deze is na een paar jaar weer verkocht omdat er gewoon niet mee gereden werd (weinig te doen in de regio)

Ondertussen begon het cabrio virus wat toe te slaan.... mijn vrouw wilde graag een MX5, dus zo gezegd, zo gedaan:
Afbeelding

Toen kwam er een kleine aan, en na een tijdje op zoek gegaan naar een cabrio waar fatsoenlijk 4 man in paste, en een kinderwagen.
Een mustang was toen nog echt boven budget.... maar kwamen hier bij uit:
Afbeelding
Opel Astra Twintop 1.8

Later deze ingeruild op een wat luxere wagen (komt al een beetje in de buurt van budget waar je toch een leuke mustang cabrio voor kunt vinden)
Afbeelding
Opel Cascada 1.6 turbo 170pk (gechipt naar 200)
Later wit laten wrappen (met gouden gloed/glitter)
Afbeelding

Ernaast nog deze gehad (gekocht als project, opgeknapt en gerepareerd en weer verkocht)
Afbeelding
Opel Astra 2.0turbo

De cascada ingeruild op wat we nu nog voor de deur hebben staan:
Afbeelding
Ook een Cascada, maar dan de meest luxe uitvoering. 1.6 turbo 200pk (gechipt naar 230). Voorzien van alle opties behalve een trekhaak ;)

daarnaast ben ik ook nog motor rijder en ben in het bezig van een Triumph Street Triple 765 uit 2021:
Afbeelding

Mijn vrouw heeft een Triump Street Triple 675 uit 2012:
Afbeelding
deze komt wellicht binnenkort te koop.

Verder wilde we een kleine cabrio er bij.... gedacht aan een MX5 weer (niet te betalen meer). S2000 (onbetaalbaar!), Opel Tigra Twintop (kon niets vinden naar mijn zin) of dan toch maar weer..... ja een mini!
Dus heb een Mini Cooper S cabrio (r52) gekocht een paar jaar terug.
uiterlijk niet geheel standaard, maar erg leuk ding met supercharger:
Afbeelding

Dit zijn dus alleen de hobby voertuigen die ik heb. Heb nog een aantal motoren gehad maar de Triple is wat ik nu heb.

Een opel is er dus al die jaren wel gebleven (sinds 2013 toen we de blauwe ATT kochten), en die hobby is aardig uit de hand gelopen....
Zo erg zelfs dat ik mij door mij in de techniek te verdiepen 1 van de weinigen ben in NL die de cabrio daken van de Astra TwinTop en Tigra TwinTop kan repareren en dat ook doe puur uit hobby en liefhebberij voor de auto. Dit zonder winstoogmerk..... en met de kosten die ik doorbereken zorg ik dat ik onderdelen op voorraad heb, mijn gereedschap af en toe vervang en nu komt het.... "mijn" forum en club in leven blijf houden. Ja echt... ondertussen ben ik "eigenaar" van de opel twintop club en het forum wat daarbij hoort. Dit heb ik door mijn liefde voor deze auto's overgenomen toen de vorige eigenaar ermee stopte. www.twintop.nl
Ook zet ik voor die club minimaal 1 keer per jaar een toertocht uit.

Om al die Co2 uitstoot te compenseren, hobbel ik dagelijks rond in een Tesla Model Y van december 2024. Nee hoor.... grapje..... ik compenseer niets ;) Dat ding rijd gewoon super lekker (eerder een model 3 gehad).

Goed.... waarom dan dus dit forum vragen jullie je vast af.....
nou, zoals gezegd ben ik al lang fan van Amerikaanse auto's. De Ford Mustang vond ik altijd 1 van de mooiste, ook de Pontiac Firebird en Corvette Stingray waren echt hele mooie auto's.
Mijn vrouw is ondertussen helemaal weg van een Mustang.....

Wat jaren terug zag mijn zoon een mooie oude mustang op het dorp staan, en wees naar het logo, "Kijk mam, een paardje!"
En sindsdien roepen we allemaal als we een mustang zien: "PAARDJE!"
We zijn aan het denken wat we gaan doen met al het spul wat thuis staat.... 1 van de ideeën is daardoor: Cascada weg, Mini weg: Ford Mustang Cabrio (Cabrio Paardje) erin!
Enige ding is dan: als eigenaar van de opel twintop club geen opel: dat kan niet... dus evt dan een Tigra Twintopje er weer bij.

Aangezien ik nooit zomaar iets koop zonder huiswerk te doen, ga ik nu maar eens goed onderzoeken wat dat allemaal met zich meebrengt!

Ik hoop hier tips te kunnen vinden of om tips te kunnen vragen.
Ik zal hier alvast wat dingen wegzetten waar ik aan zit te denken:
Zoals ik altijd gezegd heb: als ik een nieuwe mini koop, dan een echte S, dus met supercharger.... zo roep ik nu: ALS ik dan een Mustang koop, dan wel eentje met een V8!
Dus.... Ik ben aan het kijken naar een V8, liefst een cabrio omdat wij cabrio rijden erg fijn vinden.

Ik vraag me af waar ik op moet letten bij welke bouwjaren.... mijn gevoel zegt: die blokken gaan zomaar niet stuk en kunnen TONNEN aan kms hebben.

iets wat mij bijvoorbeeld wel blij kan maken (denk ik) is dit:
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/for ... ger-465-pk

daarmee is ook gelijk aangegeven wat het budget een beetje zal zijn.

Mijn vrouw zal het meeste rijden in de Mustang als die er komt. Ze zal er ook gewoon boodschappen mee gaan doen e.d ;)

een handbak is geen must, een automaat is prima (rijden al jaren iets van een automaat dus dat is prima)

Als mensen tips hebben: kom maar op!
verder zal ik ook op het forum gaan lezen e.d.!
-=Topless, that's how we role=-
mustangman
Contacteer:

Re: BadBert stelt zich voor (en op zoek naar tips)

Bericht door mustangman »

Welkom op het forum en succes met je zoektocht :welcome1:
Mustangman

Fastback GTA 1967
California Special 1968
GT350 1966 recreation (363ci)
Shelby GT350 1968, $old
CJ 428 1968 1/2, $old
Fastback GT 1968, $old
Boss 302 1970,$old
GT 2005, $old
Coupe 1995, $old
GT coupe 1965, $old
convertible 1968, $old
BadBert
Contacteer:

Bericht door BadBert »

Dank je wel!

heb de zoekfunctie al gebruikt, maar vind eigenlijk alleen topics over aankoop tips voor de oudere Mustang?

Ik denk dat ik uit kom bij 1 zo rond 2006 ofzo?

Nog geen idee waar ik op moet letten bij een bezichtiging / proefrit....
Mochten mensen tips hebben of topic links, kom maar op!
72grande
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Wat een mooie introductie! En wat een mooie Cascada 8) (altijd erg mooi gevonden)

Ik heb niet de goede tips voor je, maar er moet hier op het forum toch wel staan. In ieder geval succes!
Marc
BadBert
Contacteer:

Bericht door BadBert »

Dank je wel!

Ja we zijn op zich erg blij met de Cascada, is een heel fijn rijdende auto.

Maar goed, soms wil je wat anders, soms doe je eens gek...... dit is zo een moment hihi

ik heb op het forum voor de bouwjaren waar ik naar zit te kijken nog weinig gevonden, buiten dan:
- dingen zijn bulletproof mits goed onderhouden
- probeer een carfax rapport te krijgen
- let op roest rond de motorkap
- let op dat er geen goedkope schroefset/verlagingsset op zit (maar wat is dan goedkoop?)

uiteraard verder de normale dingen, ik ben redelijk technisch, dus de normale auto dingen kan ik wel bekijken.

Ik wil natuurlijk meer weten dan dat :) Ook bijvoorbeeld gezien de advertentie die ik post, daar zit een supercharger op. Ik DENK achteraf opgebouwd? Of was dit een optie vanuit Ford? Want het is geen Saleen Mustang.
Ik weet hoe een supercharger hoort te klinken e.d. (Mini heeft er ook 1) maar zijn er dan nog specifieke dingen waar ik op moet letten?
Ik zeg niet dat het eentje wordt met SC, maar het is wel leuk..... ;)
janvh001

Bericht door janvh001 »

Welkom op het forum.
Mooie introductie.
Klassieke '65 Mustang rijder hier, dus kan ik je niet verder helpen met tips over de nieuwere versies.
Misschien eens passeren bij de lokale "betrouwbare" Ford dealer en daar de juiste vragen stellen?

Succes met de zoektocht en hou ons op de hoogte
Neko-
Donateur 2014

Bericht door Neko- »

Welkom. Lange intro, met een imposante stoet aan auto's :)

Het vinden van een passende auto begint eigenlijk een beetje met de bepalingen waar je zelf ook al op uitkwam: wat wil ik, en hoe moet het ingericht zijn. Gebaseerd op je suggestie qua modellen denk ik dat je dan uitkomt op de 2005+ jaren, al zullen er van de voorgaande serie van 1994-2004 ook best auto's zijn die passen bij je wensenlijst (V8 en cabrio). Ik heb zelf een 2002 coupe met V8 (en handbak) gehad, en hoewel ik één issue gehad heb met de motor (bougie die mogelijk niet op spec was aangetrokken, en uiteindelijk besloot de schroefdraad te strippen bij het afscheid nemen van zijn juiste plek - opgelost met een helicoil), heb ik die eigenlijk verder vrij probleemloos van 30k naar 152k (mijlen) kunnen rijden in al die jaren.

Als je niet precies weet wat je wilt, er zijn een aantal meetings waar je uiteraard welkom bent om eens rond te kijken, en mogelijk met eigenaars van gedachten te wisselen over het wel en wee van het bezit van een Mustang. Zie viewtopic.php?p=376709#p376709 - Mustang Valley (Poeldijk - 1 juni) is waarschijnlijk een goede aanrader. Staan wat filmpjes van online zoals deze bijvoorbeeld:

of deze

Daarnaast, als je niet in Nederland kunt vinden wat je zoekt, kun je altijd je zoekgebied uitbreiden en een import overwegen. Maar ook daar kun je je vooraf uitgebreid over laten informeren zodat je er niet 'zomaar' instapt en dus weet waar je mee te maken gaat krijgen.

Het forum is de laatste tijd wel wat stiller. Een heleboel lijken 'gevlucht' naar Facebook, dus mogelijk dat je daar ook lid kunt worden van de juiste groepen om daar even verder je licht op te steken.

Maak er in ieder geval geen overhaaste aankoop van, en verder veel succes toegewenst bij je zoektocht :)
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
BadBert
Contacteer:

Bericht door BadBert »

Dank jullie wel!

het liefste zou ik ooit een klassieke Mustang bezitten, maar de financien laten dat nu niet toe ;)

het design begint dan voor ons (lees: mijn vrouw en ik, mijn vrouw is namelijk aanstichter van deze zoektocht) weer interessant te worden bij de 2005+ modellen.

bedankt voor de info over de meetings, ik denk dat we dat idd eens moeten doen om wat mooie mustangs in het echt te zien en wat praatjes te maken.

Binnenkort is het bij ons in Hoogerheide ook weer een dag waar amerikaanse auto's komen, daar zullen we ook eens wat mustang eigenaars aanspreken want daar staan ook altijd wel wat mustangs bij (jonger en ouder). Dat is op 9 mei, "American Day Hoogerheide"

De mustang zou dan de vervanger worden van onze opel Cascada, nadeel daaraan is: de opel inruilen is dan niet altijd een optie.... Ja, voor handelaarsprijzen.... (en die zijn vaak veel lager dan je wil)

overigens import heb ik ook al aan zitten denken, al moet ik dan wel echt iemand hebben die ik kan vertrouwen.
Mijn oude buurman importeert al JAAAAREN usa auto's, die woont nu alleen in duitsland, maar goed.... kan hem wel eens om hulp/tips/info vragen voor wat betreft import natuurlijk.

Je ziet het helaas meer en meer, mensen gaan naar Facebook. Ik heb geen facebook en wil geen facebook. Info deel en zoek je op een forum, daar heb je overzicht, naslagwerk etc etc etc.
Ik probeer dat voor mijn eigen club (opel twintop club) ook zo veel mogelijk op het forum te houden.
Mijn vrouw en een vriend van ons houden FB in de gaten en sturen mensen met vragen of nieuwe twintop eigenaars (nou ja, opel cabrio eigenaars algemeen, waar onze club voor is) door naar het forum.
BadBert
Contacteer:

Bericht door BadBert »

Gisteren met mijn oude buurman gesproken.
Zoals eerder aangegeven deed hij altijd USA auto's importeren en op EU kenteken zetten.
Dat doet hij nu nog.

Heb hem wat voorbeelden gestuurd van wat wij interessant vinden, en hij gaf aan dat hij die een stuk goedkoper voor ons direct kan importeren.
hij heeft met al zijn jaren ervaring (tientallen jaren) goede connecties opgebouwd die erg goed te vertrouwen zijn.

Hij gaat wat voorbeelden voor ons opzoeken, de kans bestaat dat we dan samen met hem op zoek gaan naar een passend paardje!
saf1908

Bericht door saf1908 »

Leuke intro en mooie foto’s! Welkom. Leuk, weer een mede West-Brabander. Ik ben opgegroeid in Wouw (nu omg. Breda).

Opel Cascada kende ik nog niet, maar lijkt me een heerlijke cabrio.

Maar niets boven een Mustang natuurlijk. Ik heb een 1966 Fastback met V8. Aanrader om inderdaad wat meetings te bezoeken. Je mag ook altijd een keer bij mij langskomen. De jongere Mustangs ken ik alleen niet heel goed.

Hoe dan ook: succes met de zoektocht en lekker doen: zo’n V8 Mustang (ongeacht bouwjaar) is dikke fun en ziet er geweldig uit!
1966 Mustang Fastback
BadBert
Contacteer:

Bericht door BadBert »

saf1908 schreef: ma 19 mei, 2025 06:28 Leuke intro en mooie foto’s! Welkom. Leuk, weer een mede West-Brabander. Ik ben opgegroeid in Wouw (nu omg. Breda).

Opel Cascada kende ik nog niet, maar lijkt me een heerlijke cabrio.

Maar niets boven een Mustang natuurlijk. Ik heb een 1966 Fastback met V8. Aanrader om inderdaad wat meetings te bezoeken. Je mag ook altijd een keer bij mij langskomen. De jongere Mustangs ken ik alleen niet heel goed.

Hoe dan ook: succes met de zoektocht en lekker doen: zo’n V8 Mustang (ongeacht bouwjaar) is dikke fun en ziet er geweldig uit!
Wouw, dat is om de hoek idd :D

bedankt! We gaan zeker wat bijeenkomsten bezoeken. Volgende week is het bij ons op het dorp american day (met hemelvaart). Eens kijken of daar wat mustangs bij staan.

We zijn met onze oude buurman aan het kijken hoe het financieel zou uitpakken, dan blijft de cascada wel, maar de mini gaat dan wel weg. Heb nog een brommer staan ook (aprilia af1 futura uit 92) uit nostalgie.... die gaat dan misschien ook wel het veld ruimen.
Maar goed, we zijn alles op een rij aan het zetten. We moeten ook nog een proefrit maken. Dat wil ik eigenlijk wel doen in een v8 cabrio om een goed beeld te hebben. We hebben namelijk nog nooit in een Mustang gereden :shock:
misschien vinden we het wel helemaal niets :P hahahha
Plaats reactie

Terug naar “Welkom”