Ik heb een paar maanden geleden een '69 Mustang aangeschaft.
Wat me steeds opvalt is een irriterende geur in de cabine (ik vermoed mix van lichte benzinegeur en tijdens rijden ook licht uitlaatgas).
Gevolg: hoofdpijn en geïrriteerde ogen na een ritje.
Ik heb geen brandstoflekken, maar heb wel een aantal dingen vastgesteld.
Graag had ik jullie mening/raad hierover gekend.
1/ Tankvuldop
Er zit een nieuwe vuldop op met springveer, dus waarvan je zou denken dat die ook de tank mooi afsluit.
Toch ruikt het aan deze vuldop enorm naar benzine... waarvan de dampen mss ook binnenkomen via het kofferdeksel.
Misschien is dit normaal omdat er op '69 modellen bij mijn weten geen tankontluchting of carbon-canister aanwezig is.
Maar ik ben het niet zeker.
Wat denken jullie hiervan? Is dit normaal?
Of bestaan er doppen die volledig afsluiten (en is dit dan veilig) ?
2/ Carbu
Onder de kap steekt een gereviseerd 351 Cleveland blok met een Edelbrock 750cfm Performer Carbu.
Vanaf dat je de motorkap opentrekt ruik je benzine, terwijl er geen lekken zijn of plekken te bespeuren vallen.
Wel is het zo dat de luchtfilter naar benzine ruikt en de carburator zelf ook.
Volgens mij is dit niet noodzakelijk abnormaal, maar het is wel storend.
Wat is jullie mening? Carbu mss. iets te rijk afgesteld, of hoort een carburator/filter niet naar benzine te ruiken?
3/ Ventilatie
In de Mustang heb je aan bestuurders- en passagierszijde ronde ventilatieroosters zitten die je kan openen of sluiten.
Waar halen die precies de ventilatielucht vandaan? Komt dit vanuit het rooster aan de voorruit waar de ruitenwissers zitten?
Mijn gedacht was van deze open te zetten tijdens het rijden, maar als ze hun lucht trekken vanuit het (reeds naar benzine stinkende) motorcompartiment dan gaat dit weinig oplossen.
Iemand meer uitleg hierover?
4/ Verdere tips om benzine/uitlaatgeur te beperken ?
- Heb er al aan gedacht om alle openingen in de koffer af te dichten (tegen binnenhalen van rookgassen en benzine)
- Denk er ook aan om headers nog eens aan te draaien
- Zag ook geen afdekkapje onder de versnellingspook, mogelijks komt er daar ook gas door
=> Hebben jullie verder nog tips??
Ik hoop hier echt een oplossing voor te vinden, want voorlopig word ik alleen misselijk van de droomauto
THX
Wim