Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen een Rack&pinion systeem zoals STEEROIDS( tandheugel) en
Electronisch powersteering zoals te verkrijgen bij moviecars.
Ik wil graag weten wat het verschil is met rijden ten opzichte van de standaard powersteering bij allebei de systemen.
en zijn er ook andere opties om je mustang wat moderner en strakker te laten sturen?
Met vriendelijke groet
Imran
mustang coupe 1966
powersteering/rack&pinion
Moderator: Shelby GT-H
- 65-fastback
met (mijn voorkeur unisteer) R&P ben je van de speling af van je tie rods. je moet wel wat meer draaien (al had ik hiervoor een quick steer kit), maar kost weinig extra moeite. ik zou de electrische optie niet kiezen, kan alleen maar weer meer kapot gaan, afgezien van het extra stroomverbruik voor zo een oude auto.
unisteer rulez, en is goedkoop en eenvoudig zelf te monteren.
Ford Mustang 1965 fastback extreme street/strip; '69 408w, TKO600,
the Shelby recreation + 1969 MACH 1, both currently under construction.
Harley Davidson Fatboy 2003 anniversary
the Shelby recreation + 1969 MACH 1, both currently under construction.
Harley Davidson Fatboy 2003 anniversary
- razor68blade
Ik heb ook net een Unisteer bestelt, maar hoe zit het nou met dat extra draaien? wordt de draai cirkel nou echt zo veel meer?65-fastback schreef:met (mijn voorkeur unisteer) R&P ben je van de speling af van je tie rods. je moet wel wat meer draaien (al had ik hiervoor een quick steer kit), maar kost weinig extra moeite. ik zou de electrische optie niet kiezen, kan alleen maar weer meer kapot gaan, afgezien van het extra stroomverbruik voor zo een oude auto.
Grt. Johan
1969 Ford Mustang Mach 1 - Raven Black
351 windsor (M-code) stroked to 392 (3.89 rear end) - 4 speed toploader
351 windsor (M-code) stroked to 392 (3.89 rear end) - 4 speed toploader
-
capri v8 driver
Jaco heeft electrische power steering in zijn 66 mustang.
ik heb zelf een set van Steeriods, en gebruik de pomp van een 93 thunderbird en de variable power assist van de thunderbird. het werkt goed en stuurt een stuk beter en directer dan de orginele mustang setup.
maar de draaicirkel word groter, en dat schijnt het geval te zijn met alle tandheugel systemen in een oude mustang.
ik heb zelf een set van Steeriods, en gebruik de pomp van een 93 thunderbird en de variable power assist van de thunderbird. het werkt goed en stuurt een stuk beter en directer dan de orginele mustang setup.
maar de draaicirkel word groter, en dat schijnt het geval te zijn met alle tandheugel systemen in een oude mustang.
-
capri v8 driver