powersteering/rack&pinion

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
isg

powersteering/rack&pinion

Bericht door isg »

Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen een Rack&pinion systeem zoals STEEROIDS( tandheugel) en

Electronisch powersteering zoals te verkrijgen bij moviecars.

Ik wil graag weten wat het verschil is met rijden ten opzichte van de standaard powersteering bij allebei de systemen.

en zijn er ook andere opties om je mustang wat moderner en strakker te laten sturen?

Met vriendelijke groet

Imran
mustang coupe 1966
65-fastback

Bericht door 65-fastback »

met (mijn voorkeur unisteer) R&P ben je van de speling af van je tie rods. je moet wel wat meer draaien (al had ik hiervoor een quick steer kit), maar kost weinig extra moeite. ik zou de electrische optie niet kiezen, kan alleen maar weer meer kapot gaan, afgezien van het extra stroomverbruik voor zo een oude auto.

unisteer rulez, en is goedkoop en eenvoudig zelf te monteren.
Ford Mustang 1965 fastback extreme street/strip; '69 408w, TKO600,
the Shelby recreation + 1969 MACH 1, both currently under construction.
Harley Davidson Fatboy 2003 anniversary
razor68blade

Bericht door razor68blade »

65-fastback schreef:met (mijn voorkeur unisteer) R&P ben je van de speling af van je tie rods. je moet wel wat meer draaien (al had ik hiervoor een quick steer kit), maar kost weinig extra moeite. ik zou de electrische optie niet kiezen, kan alleen maar weer meer kapot gaan, afgezien van het extra stroomverbruik voor zo een oude auto.

unisteer rulez, en is goedkoop en eenvoudig zelf te monteren.
Ik heb ook net een Unisteer bestelt, maar hoe zit het nou met dat extra draaien? wordt de draai cirkel nou echt zo veel meer?

Grt. Johan
1969 Ford Mustang Mach 1 - Raven Black
351 windsor (M-code) stroked to 392 (3.89 rear end) - 4 speed toploader
capri v8 driver

Bericht door capri v8 driver »

Jaco heeft electrische power steering in zijn 66 mustang.

ik heb zelf een set van Steeriods, en gebruik de pomp van een 93 thunderbird en de variable power assist van de thunderbird. het werkt goed en stuurt een stuk beter en directer dan de orginele mustang setup.

maar de draaicirkel word groter, en dat schijnt het geval te zijn met alle tandheugel systemen in een oude mustang.
isg

Bericht door isg »

Wat ik er nu een beetje uit begrijp is: dat je electronische ps ook kan combineren met rack&pinion.

Nu heeft mijn coupe al de standaard powersteering. Ik vind alleen dat ik tijdens het rijden veel moet corrigeren( dweilerig gevoel).

Met welk systeem kom ik hier vanaf?
capri v8 driver

Bericht door capri v8 driver »

als je een onbekrachtigde rack & pinion set hebt, zou kun je dit combineren met electronische ps.

het dweilerige gevoel kan vele oorzaken hebben. maar ik ben er grote deels vanaf dankzij de rack & pinion stuurhuis. nu de rest nog.
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”