Dakloos schreef:Ik heb destijds in mijn vorige Mustang, bij hetzelfde bedrijf als Nico, LPG in laten bouwen en heb nooit, maar dan ook nooit, problemen gehad. Ik had dan ook maar een 289 met een 2V carburateur. In deze carburateur zaten 2 pijpjes in de venturies i.p.v. een mengstuk op of in het luchtfilter. Dit liep gewoon hartstikke goed op benzine en LPG. De verdamper was een OMVL R90 en gewoon met een 6mm leiding aangesloten.
Ik heb bij de zoektocht naar een convertible bewust gezocht naar een C-code blok vanwege de 2V carburateur want ik laat in m'n nieuwe auto precies dezelfde installatie inbouwen!!
pijpjes die uitsteken IN de carb zijn niet echt goed voor je flow (luchtinademing), hoe kleiner de doorgang, hoe minder mengsel (benz of gas) das hoe minder vermogen.
ik had dat systeem bij mijn 1e mustang ook, en na het wisselen van de carb (ivm impco) liep hij op zowel benzine als gas veel beter en krachtiger.
nu zijn mustangs wel zuiniger dan de meeste andere usa-cars, maar het komt toch te vaak voor dat er een verkeerde installatie opgaat, of op de verkeerde (buisjes) manier.
eea afhankelijk van je rijstijl.