Vraag over gasinstallatie

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

65-fastback

Bericht door 65-fastback »

op gas moet je koken, of het moet lachgas zijn ;-)

@ Nico zorg dat je leidingwerk 8mm is en uiteraard geen scherpe (knellende) bochten
verder kies voor impco, de meeste installaties zijn te klein voor V8.

zit op een performance bigblock meestal een dubbele Impco ;-)
V8 = hoog brandstofverbruik....

@Rene; 3.4 liter is niet echt 5.0 liter he..... je geeft zelf je antwoord al
Ford Mustang 1965 fastback extreme street/strip; '69 408w, TKO600,
the Shelby recreation + 1969 MACH 1, both currently under construction.
Harley Davidson Fatboy 2003 anniversary
Dakloos
Super User

Bericht door Dakloos »

Ik heb destijds in mijn vorige Mustang, bij hetzelfde bedrijf als Nico, LPG in laten bouwen en heb nooit, maar dan ook nooit, problemen gehad. Ik had dan ook maar een 289 met een 2V carburateur. In deze carburateur zaten 2 pijpjes in de venturies i.p.v. een mengstuk op of in het luchtfilter. Dit liep gewoon hartstikke goed op benzine en LPG. De verdamper was een OMVL R90 en gewoon met een 6mm leiding aangesloten.
Ik heb bij de zoektocht naar een convertible bewust gezocht naar een C-code blok vanwege de 2V carburateur want ik laat in m'n nieuwe auto precies dezelfde installatie inbouwen!!
Erwin

1966 convertible
bartuitschaijk

Bericht door bartuitschaijk »

ik heb ook dezelfde installatie als Erwin beschrijft. Mijn auto loopt ook perfect op gas. Starten lopen, ook als hij warm is. Dus het kan wel, en je hebt er echt geen dure IMCO installatie voor nodig.

Bart
6-banger

Bericht door 6-banger »

@nico:als ik je verhaal zo lees,kom ik maar tot 1 conclusie.je gasverdamper is niet goed.ofwel men heeft een te kleine gemonteerd,ofwel hij is gewoon kapot.wat ik hiervoor al schreef,ik heb dat toen met de granada ook gehad.jou verhaal komt op hetzelfde neer als toen bij mij.
ook dat hoge verbruik heeft daar gegarandeerd mee te maken.

waar je ook eens naar kan kijken:als je een gasmengstuk op je carb. hebt zitten,heeft men dat wel goed gemonteerd?ook dat bleek bij mij toen niet 100% goed te zitten zodat ik dat zelf in orde gemaakt heb.

vraag eens aan dat bedrijf of ze er een nieuwe verdamper inzetten.ik neem aan dat je garantie op de lpg instalatie hebt.volgens mij is je probleem dan opgelost
65-fastback

Bericht door 65-fastback »

Dakloos schreef:Ik heb destijds in mijn vorige Mustang, bij hetzelfde bedrijf als Nico, LPG in laten bouwen en heb nooit, maar dan ook nooit, problemen gehad. Ik had dan ook maar een 289 met een 2V carburateur. In deze carburateur zaten 2 pijpjes in de venturies i.p.v. een mengstuk op of in het luchtfilter. Dit liep gewoon hartstikke goed op benzine en LPG. De verdamper was een OMVL R90 en gewoon met een 6mm leiding aangesloten.
Ik heb bij de zoektocht naar een convertible bewust gezocht naar een C-code blok vanwege de 2V carburateur want ik laat in m'n nieuwe auto precies dezelfde installatie inbouwen!!
pijpjes die uitsteken IN de carb zijn niet echt goed voor je flow (luchtinademing), hoe kleiner de doorgang, hoe minder mengsel (benz of gas) das hoe minder vermogen.

ik had dat systeem bij mijn 1e mustang ook, en na het wisselen van de carb (ivm impco) liep hij op zowel benzine als gas veel beter en krachtiger.

nu zijn mustangs wel zuiniger dan de meeste andere usa-cars, maar het komt toch te vaak voor dat er een verkeerde installatie opgaat, of op de verkeerde (buisjes) manier.

eea afhankelijk van je rijstijl.
Ford Mustang 1965 fastback extreme street/strip; '69 408w, TKO600,
the Shelby recreation + 1969 MACH 1, both currently under construction.
Harley Davidson Fatboy 2003 anniversary
Dakloos
Super User

Bericht door Dakloos »

Ik denk dat een mengstuk bovenop je carburateur ook niet goed is voor je flow. En of de buisjes nu de goede of de verkeerde manier is kan ik niet beoordelen maar ik weet wel dat het bij mijn vorige Mustang perfect werkte.
Erwin

1966 convertible
Nicov.dr.Klok

Bericht door Nicov.dr.Klok »

Jongens bedankt voor het meedenken.Zelf waren we ook al tot de conclusie gekomen dat het probleem iig in de installatie moet zitten,anders zou hij op benzine ook niet goed lopen.
Ik heb nog geen vakantie,maar als het zover is is het gasbedrijf ook weer terug van vakantie,en dan zal ik er nog een keer naar laten kijken.uiteraard heb ik garantie op de installatie,ik houd jullie op de hoogte.
Gr.Nico
1969 Mustang Grande 351W (ready for the road again in May 2012)
1978 Ford F.250 Ranger XLT 460cu/inch

Yesterday is history,Today is a gift,Tomorrow is a mistery.
1967coupe
Adverteerder
Contacteer:

Bericht door 1967coupe »

hahaha ik schiet mooi op Roy, bijna alle remleidingen vervangen, alleen achter nog. Startmotor bij Harie weghalen en dan testrit!!!

Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”