Amsterdam-Beijing Classic Car Rally 2006
Moderator: Shelby GT-H
Ik las het ook, ja:
Marc
Aldus Autovisie. Laten we het beste er van hopen!De aankomende Amsterdam – Beijing Rally verkeert in grote problemen. Een belangrijke sponsor heeft op het laatste moment afgezegd, waardoor de organisatie zich geconfronteerd ziet met een gat in de begroting van 2,5 miljoen euro. Een twintigtal deelnemers heeft nu de leiding overgenomen.
De Amsterdam – Beijing Classic Car Endurance Rally is een ambitieus project. Gedurende de maanden juli en augustus doorkruisen honderd equipes veertien landen op twee continenten, op de voet gevolgd door crews van drie televisieproducenten. De start staat gepland voor zaterdag 15 juli aanstaande. Afgelopen woensdag werd bekend dat een grote sponsor zich terugtrekt uit de organisatie. In enen vertoont de begroting een gat van 2,5 miljoen euro. “Het voelde alsof de bank plotseling mijn hypotheek opzegde”, verwoordt deelnemer Peter Breedveld de klap. Breedveld maakt deel uit van een groep van twintig deelnemers die in de afgelopen 36 uur de organisatie van de Amsterdam – Beijing Rally heeft overgenomen. Oorspronkelijk initiator Jan Vermeer is op een zijspoor gezet als ‘adviserend organisator’. “Alle afgesloten contracten staan nog op zijn naam”, aldus Theo Middelbeek, die eveneens deel uitmaakt van de nieuwe organisatie. Dit weekend wordt er met de overige deelnemers vergaderd over hoe het nu verder moet. De meeste van hen hebben de afgelopen twee jaar al veel tijd en geld in hun auto gestoken. Breedveld, Middelbeek en consorten willen voorstellen het ontstane gat in de begroting zelf te vullen. Dat betekent voor alle equipes nog eens € 25.000 bovenop het inschrijfgeld van € 35.000. “In principe gaat het er enkel om dat we garant staan voor het openstaande bedrag”, verklaart Middelbeek. “We verwachten ons geld terug te verdienen met de reclame-inkomsten van de televisie-uitzendingen van het evenement. Die inkomsten vloeien rechtstreeks in een door ons gestichte rijders-BV. Bovendien zullen we nog eens kijken naar de te maken kosten. Er staan een aantal luxe diners op het programma waar we misschien wel zonder kunnen.” In Nederland zal RTL7 gedurende de hele rally iedere dag een samenvatting van een half uur uitzenden. Een grote lokale sportzender gaat het evenement ‘prime-time’ voor China verslaan met een verwacht kijkerspubliek van zeshonderd miljoen Chinezen. “Wij laten Nederland niet afgaan. Al moeten we met twintig auto’s, we gaan naar China”, klinkt het strijdbaar uit de mond van Middelbeek. Mede-organisator Breeveld heeft er alle vertrouwen in. “Als deze penibele situatie één ding heeft aangetoond, is het dat de deelnemers van de Amsterdam – Beijing Rally bij voorbaat al een vriendenclub zijn. Een kwart van de deelnemers die ik heb gesproken, vroeg direct naar het bankrekeningnummer.”
Marc
Marc
Update:
Door een financiele injectie van deelnemers en nieuwe sponsors gaat de ABR rally toch van start.
Zie persbericht 27 juni : http://www.abr2006.com/persberichten/abr2006-7_nl.pdf
Arjan
Bron: www.abr2006.com
Door een financiele injectie van deelnemers en nieuwe sponsors gaat de ABR rally toch van start.
Zie persbericht 27 juni : http://www.abr2006.com/persberichten/abr2006-7_nl.pdf
Arjan
Amsterdam-Beijing 2006
Nog vier dagen te gaan!

PROGRAMMA - Dag 0 - Vrijdag 14 Juli 2006
10.30 - 16.00 uur – Europahal en Amstelhal in de RAI in Amsterdam.
Gratis toegang voor het publiek in de Rai van 10.30 tot 16.00 uur.
Verstrekking naambadges en cijferboeken, documenten controle, transponder inbouw voor tijdmeting, extra sponsor stickers op de auto’s plakken, technische veiligheids keuring door Innovam.
10.30 - 12.00 uur startnummers. 1 t/m 24
11.00 - 12.30 uur startnummers. 25 t/m 48
11.30 - 13.00 uur startnummers. 49 t/m 72
12.00 - 13.30 uur startnummers. 73 t/m 100
12.30 - 15.30 uur - Proloog slalom circuit in de Amstelhal van de RAI
15.30 - 17.00 uur - Opstellen van de auto’s op Dam op volgorde van startnummer in afgesloten parc fermee.
PROGRAMMA - Dag 1 - Zaterdag 15 Juli 2006
DAM - AMSTERDAM : 09.00.00 uur - Start equipe nr. 1, 09.00.30 uur - Start equipe nr. 2, 09.01.00 uur - Start equipe nr. 3, enzovoort.....
Arjan.
-
Nog vier dagen te gaan!

PROGRAMMA - Dag 0 - Vrijdag 14 Juli 2006
10.30 - 16.00 uur – Europahal en Amstelhal in de RAI in Amsterdam.
Gratis toegang voor het publiek in de Rai van 10.30 tot 16.00 uur.
Verstrekking naambadges en cijferboeken, documenten controle, transponder inbouw voor tijdmeting, extra sponsor stickers op de auto’s plakken, technische veiligheids keuring door Innovam.
10.30 - 12.00 uur startnummers. 1 t/m 24
11.00 - 12.30 uur startnummers. 25 t/m 48
11.30 - 13.00 uur startnummers. 49 t/m 72
12.00 - 13.30 uur startnummers. 73 t/m 100
12.30 - 15.30 uur - Proloog slalom circuit in de Amstelhal van de RAI
15.30 - 17.00 uur - Opstellen van de auto’s op Dam op volgorde van startnummer in afgesloten parc fermee.
PROGRAMMA - Dag 1 - Zaterdag 15 Juli 2006
DAM - AMSTERDAM : 09.00.00 uur - Start equipe nr. 1, 09.00.30 uur - Start equipe nr. 2, 09.01.00 uur - Start equipe nr. 3, enzovoort.....
Arjan.
-
- Mustang Den Haag
- †
Geen dank, Andre.AndreV schreef:Bedankt voor het doorgeven vab de tijden Arjan.
Hoef ik me niet vervelen vrijdag & zaterdag, lekker dichtbij!!!!
AndreV :ciggy: :ciggy:
Een thuis wedstrijd voor jou zullen we maar zeggen....
Ik probeer ook te komen maar weet nog niet zeker of het gaat lukken.
Veel plezier,
Arjan.
-
6-banger
ik ga zoveel mogelijk kijken!
wel mooi dat het toch doorgaat,maar ik vind persoonlijk dat 35000 startgeld en daarbovenop nog eens 25 ruggen wel erg ver gaat......
maar goed,dat vind ik nogmaals, persoonlijk.maar ik kan me anderzijds voorstellen dat als je al veel gled en tijd in de auto gestoken hebt,je koste wat kost de rally wilt laten doorgaan.
wel mooi dat het toch doorgaat,maar ik vind persoonlijk dat 35000 startgeld en daarbovenop nog eens 25 ruggen wel erg ver gaat......
maar goed,dat vind ik nogmaals, persoonlijk.maar ik kan me anderzijds voorstellen dat als je al veel gled en tijd in de auto gestoken hebt,je koste wat kost de rally wilt laten doorgaan.
Mensen die aan dit soort dingen meedoen hoeven echt niet lang na te denken over 25k. Het eerste inschrijfgeld en het prepareren van de auto (wat de meeste laen doen) kost vaak al een veelvoud ervan.6-banger schreef:ik ga zoveel mogelijk kijken!
Ford Mustang Convertible '66 Arcadian blue
Ford Mustang Fastback '67 Candyapple Red
Volkswagen T2 camper '76 Oranje-wit
Volvo 780 '87 Silverbeige metallic
Ford Mustang Fastback '67 Candyapple Red
Volkswagen T2 camper '76 Oranje-wit
Volvo 780 '87 Silverbeige metallic
Voor de liefhebber morgen op RTL7
Over twee dagen begint de Amsterdam - Beijing Rally 2006.
Vanavond een vooruitblik op één van de meest spectaculairste rally's voor oldtimers ooit georganiseerd.
>> donderdag 13-07, 19:50 uur
In deze aflevering onder meer een impressie van de reis die deelnemers de komende weken maken: Vooral de Gobi-woestijn lijkt een bottleneck te worden. Verder een terugblik op de allereerste rally ooit, waaraan het Nederlandse automerk Spyker in 1907 deelnam.
Deze uitzending wordt herhaald op vrijdag 14-07, 0:30 uur (RTL 7)
Ik zit er al klaar voor....
Arjan.
Over twee dagen begint de Amsterdam - Beijing Rally 2006.
Vanavond een vooruitblik op één van de meest spectaculairste rally's voor oldtimers ooit georganiseerd.
>> donderdag 13-07, 19:50 uur
In deze aflevering onder meer een impressie van de reis die deelnemers de komende weken maken: Vooral de Gobi-woestijn lijkt een bottleneck te worden. Verder een terugblik op de allereerste rally ooit, waaraan het Nederlandse automerk Spyker in 1907 deelnam.
Deze uitzending wordt herhaald op vrijdag 14-07, 0:30 uur (RTL 7)
Ik zit er al klaar voor....
Arjan.