Amsterdam-Beijing Classic Car Rally 2006

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Mustang65

Bericht door Mustang65 »

Afbeelding

Hallo allemaal,

De Nederlandse oldtimerwereld heeft een zeer interessante rally op stapel staan in 2006 wordt de rit Amsterdam-Beijing gereden. Een groep van 100 klassieke auto's rijdt in een periode van 30 dagen dwars door Europa en Azie, per dag zal tussen de 800 en 1000 km worden gereden! De totale afstand van deze rit zal 17.500 km bedragen, een groot aantal kilometers hiervan zal op onverharde weg gereden worden. Op dit moment is de firma Movie Cars uit Goirle (NL) druk bezig om voor vier opdrachtgevers Ford Mustangs (modeljaar 1965/66) rally klaar te maken. Ook in het land is men her en der druk bezig om nog 2-3 Mustangs geschikt te maken voor deze monsterrit. Het complete verhaal van deze voorbereidingen binnenkort, een kort fotoverslag heb ik al op de website geplaatst om een kleine indruk van de werkzaamheden weer te geven. Het is de bedoeling om een verslag van de voorbereidingen aan deze Mustangs in de komende maanden te online te publiceren.

Groeten Arjan.

Amsterdam-Beijing Mustangs

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Mustang65 op di 07 jun, 2005 05:11, 2 keer totaal gewijzigd.
72grande
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Leuk onderwerp Arjan!

Volgen we graag....

Marc
Marc
Mustang65

Bericht door Mustang65 »

Dat dacht ik ook, Marc.

Als er Mustangs aan mee doen is het altijd leuk om er wat mee te gaan doen.

Zelfs JP, je kent hem wel.... is er heel positief over! http://www.amsterdam-beijing-rally.nl/PM_Balkenende.pdf

Wordt vervolgd,

Arjan.
Laatst gewijzigd door Mustang65 op vr 03 jun, 2005 07:16, 1 keer totaal gewijzigd.
coupe66

amsterdam bejing ralley

Bericht door coupe66 »

Je moet wel durf en geld genoeg hebben om hieraan mee te doen.
Maar diep in mijn hart zou ik wel willen. :bey:
Groet Mario

`66 er Amsterdammer
it aint much if it aint dutch
jajaja maar het blijft wel een mustang
Ando
Donateur 2014
Contacteer:

Mustangs

Bericht door Ando »

Ik heb ze vanmorgen ook nog even staan bewonderen. De groene coupe is zo goed als klaar en daar zitten echt hele lekkere spulletjes op!!!!!

Kwijl......
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Mustang65

Re: amsterdam bejing ralley

Bericht door Mustang65 »

coupe66 schreef:Je moet wel durf en geld genoeg hebben om hieraan mee te doen.
Maar diep in mijn hart zou ik wel willen. :bey:

Mario,

Je hebt helemaal gelijk....... het lijkt mij ook wel wat!

Alleen geeft het inschrijfgeld bij mij al de nodige problemen, een kleine 30.000,= euro heb ik hier ook niet op de plank liggen.

Arjan.
Ando
Donateur 2014
Contacteer:

Peking

Bericht door Ando »

Tja, een geprepareerde coupe komt op zo'n € 50.000,00 hoorde ik bij Movie Cars.

Nog wat leuke dingen doen onderweg en je kunt er rustig € 100.000,00 voor uit trekken!

Is een ritje Reims toch beter te betalen.....
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Mustang65

Bericht door Mustang65 »

Bullitt schreef:De mannen van Moviecars zijn ook goed bezig met die mustangs.. ik heb die groene gezien toen die van de spuiter terug was,, erg mooi..

hoop dat er snel meer foto's komen.

Is er ook wat bekend langs welke plaatsen ze komen als ze vertrekken dan ga ik er mooie foto's van maken (hoop ik)
Daar hou ik je aan, Peter. (geintje hoor)
De rallywagens komen zo'n beetje langs jouw voordeur als ik het zo bekijk. Het zou leuk zijn als er wat meer mensen langs de route staan op wat actie plaatjes van de rally-Mustangs te schieten. Het is wel mijn bedoeling om bij de start in Amsterdam aanwezig te zijn...

Arjan.

Eerste dag: Route Amsterdam - grensovergang - Stuttgart - 750 km

Afbeelding
coupe66

amsterdam-bejing rally

Bericht door coupe66 »

Arjan,

Kunnen wij hier in ons landje niet zoiets organiseren, met allemaal oude americanen of zo! :lule: Om te beginnen met een 1 daagse rally. :werk: Ik ga wat rondneuzen om het net om te zien hoe je dat moet doen.

:pc:
Groet Mario

`66 er Amsterdammer
it aint much if it aint dutch
jajaja maar het blijft wel een mustang
Mustang65

Re: amsterdam-bejing rally

Bericht door Mustang65 »

coupe66 schreef:Arjan,

Kunnen wij hier in ons landje niet zoiets organiseren, met allemaal oude americanen of zo! :lule: Om te beginnen met een 1 daagse rally. :werk: Ik ga wat rondneuzen om het net om te zien hoe je dat moet doen.

:pc:
Okee Mario,

Mischien wel ?? Maar er komt altijd meer voor kijken dan je denkt!
Ik ben benieuwd naar de uitslag van je speurtocht....

Arjan.
Mustang65

Bericht door Mustang65 »

MOVIE CARS BOUWT RALLY MUSTANGS

Afbeelding
Op dit moment is de firma Movie Cars uit Goirle (NL) druk bezig om voor vier opdrachtgevers Ford Mustangs geschikt te maken voor de Amsterdam-Beijing 2006 rally.

Vorig jaar kreeg Patrick de vraag van iemand die de rally Amsterdam-Beijing wilde gaan rijden, of een Mustang daar een geschikte wagen voor was. Zijn antwoord: ‘Natuurlijk!’. De Mustangs van de eerste bouwjaren ‘1965/66’ zijn uitermate geschikt: eenvoudige techniek met weinig toeters en bellen die defect kunnen raken.

Omdat het hier gaat om een rally van ruim 17500 kilometer, waarvan ongeveer 40% over onverharde wegen gereden wordt, was de wens van de opdrachtgever de auto ‘bullitproof’ te maken. Na overleg met de opdrachtgever, is er een lijst opgesteld met een aantal punten waar de rally-Mustang aan moest voldoen. Een aantal van deze punten vergden aanzienlijke aanpassingen aan de wagen.

Zo moest een sterkere voorwielophanging gemonteerd worden, nieuwe schokbrekers volgens het zogenaamde coil-over systeem, schijfremmen gemonteerd worden, rembekrachtiging met een gescheiden remsysteem, stalen remslangen, fabriekspuntlassen worden doorgelast, subframe connectors onder de auto worden gemonteerd, beschermplaten onder de motor en brandstoftank, een grotere brandstoftank, nieuwe stuurinrichting, volledige rolkooi, alle leidingen binnendoor de auto, dubbel uitgevoerde brandstofpomp, gereviseerde motor en versnellingsbak, achteras, etc. etc. Alles bij elkaar een verbouwing van de grond af aan. Nadat alles op papier stond en de prijsafspraken rond waren, werd gestart met de eerste auto: een 1965 coupe.

Na verloop van tijd, toen de eerste auto al in een gevorderde staat was, kwam een tweede geïnteresseerde die ook de rally in een Mustang wilde gaan rijden. Dit keer ging het om een 1965 Fastback, welke nu opgebouwd wordt. Inmiddels zijn er nog een 66’er Fastback en een 66’er Coupe bijgekomen.

De eerste auto is op dit moment vergevorderd en gaat binnenkort getest worden. Verder zijn nog 2 klanten van Movie Cars een 65/55 Mustang Coupe aan het ombouwen om deze rally mee te rijden.

Wordt vervolgd....

Arjan.

Afbeelding
rhazer-31

Bericht door rhazer-31 »

Heerlijk verhaal!

Ga ik ook zeker verder volgen Arjan, ga zo door :lezen:
Als iemand mij vanavond zou vragen om naar Peking te rijden zou ik gelijk naar de pomp gaan om af te tanken! Rijden is mijn passie, (alleen nog niet mijn beroep :cry2: :ashamed: )

Rien..
Eerst een witte 3.8 SN95, toen een zilveren 4.6 SN95. (verleden tijd)
BMW E32 520I en een BMW E38 725TDS. (huidige tijd)
Gesloten

Terug naar “Lounge”