Constant voltage Regulator

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

1967coupe
Adverteerder
Contacteer:

Bericht door 1967coupe »

deze jongens weten ook vrij veel.
www.circuitsonline.net/forum

Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Kuupertie

Bericht door Kuupertie »

By the way:

Waar zijn alle topics van Erwin gebleven?
Volgens mij heeft Erwin alleen aangegeven te stoppen, maar niet dat alles verwijderd werd.

Best zonde, gezien Erwin aardig wat kennis op de plank had.
93EFI

Bericht door 93EFI »

Kuupertie schreef:@ Dennis: thanks
@ 93EFI: was al gebeurd. Wil het alleen niet al te ingewikkeld maken.
@ Triple M: Als ik een 5 gebruik, komen mijn meters de hoek niet uit. Uit eerdere ervaring is gebleken dat mijn meters 9 a 10 nodig hebben om een bruikbare meterstand te krijgen.

GJ
GJ, ik heb je adres gegevens ontvangen. Zal ik de schakeling regelbaar maken tussen 5V en 10V ? Is dat het bereik dat we nodig hebben..?
306, GT40 upper /lower intake, E303, FMS Y303 heads, M-pro77, Canton, T5, alu. driveshaft, 3.73, 13" Bear, 2,5" dual exhaust, 75hp nitrous, tweecer RT.
Kuupertie

Bericht door Kuupertie »

Lijkt me voor een ieder het meest handig. Zit mooi tussen 5 en 12 in.
Kost dat?
93EFI

Bericht door 93EFI »

Kuupertie schreef:Lijkt me voor een ieder het meest handig. Zit mooi tussen 5 en 12 in.
Kost dat?
Kuupertie, ik heb het prototype gebouwd en zo goed als mogelijk getest. Prima regelbaar tussen 5V en 10V. Echter moet ik nog wel even weten hoeveel stroom er gaat lopen. Ik stuur het vandaag naar je op. Houd ons op de hoogte.. succes!

Afbeelding
306, GT40 upper /lower intake, E303, FMS Y303 heads, M-pro77, Canton, T5, alu. driveshaft, 3.73, 13" Bear, 2,5" dual exhaust, 75hp nitrous, tweecer RT.
Kuupertie

Bericht door Kuupertie »

Tuurlijk.
Ik ben superbenieuwd. Mijn dashboard ligt er al uit.

GJ
Kuupertie

Bericht door Kuupertie »

Ik heb 'm vandaag ontvangen en ga 'm vanavond of morgenvroeg nog installeren.

Bedankt ook voor de duidelijke uitleg. Ik hou jullie op de hoogte. Dit is natuurlijk wel ideaal. Ik plaats het blokje gewoon op een plaats waar ik er beter bij kan dan achter op het dashboard.

GJ
peer

Bericht door peer »

Ik haal dit topic nog een keer op omdat ik met hetzelfde probleem zit als Kuupertie (denk ik).

Het is namelijk zo dat al mijn meters te weinig aangeven (denk ik, hoop ik)

De dingen die ik zelf al gedaan heb zijn:
De complete bedrading vernieuwd.
De voltage regulator vervangen (zelf gemaakt doormiddel van het schema)

Nu is het zo dat de benzine meter ondanks een volle tank net voorbij de empty gaat,

de olie druk meter wordt stationair net zichtbaar, als je even een klein beetje gas geeft wordt hij beter zichtbaar maar komt net niet bij de L (dus er nog voor) en als je het gas loslaat dan loopt hij nog verder terug,

de Temp meter komt na een +- 15 minuten stationair lopen ook net niet bij het eerste streepje.
Dakloos
Super User

Bericht door Dakloos »

peer schreef:Ik haal dit topic nog een keer op omdat ik met hetzelfde probleem zit als Kuupertie (denk ik).

Het is namelijk zo dat al mijn meters te weinig aangeven (denk ik, hoop ik)

De dingen die ik zelf al gedaan heb zijn:
De complete bedrading vernieuwd.
De voltage regulator vervangen (zelf gemaakt doormiddel van het schema)

Nu is het zo dat de benzine meter ondanks een volle tank net voorbij de empty gaat,

de olie druk meter wordt stationair net zichtbaar, als je even een klein beetje gas geeft wordt hij beter zichtbaar maar komt net niet bij de L (dus er nog voor) en als je het gas loslaat dan loopt hij nog verder terug,

de Temp meter komt na een +- 15 minuten stationair lopen ook net niet bij het eerste streepje.
Heb je de spanning gemeten op de regelaar? Heeft de regelaar wel massa?

Succes,
Erwin

1966 convertible
peer

Bericht door peer »

De regelaar geeft precies 5V dus dat zou goed moeten zijn
Dakloos
Super User

Bericht door Dakloos »

peer schreef:De regelaar geeft precies 5V dus dat zou goed moeten zijn
Zowel de druk, benzine en temperatuurmeter werken via de regelaar dus moet het iets gemeenschappelijks zijn. Heb je de spanning van de regelaar gemeten toen deze in de auto ingebouwd zat?
Erwin

1966 convertible
Kuupertie

Bericht door Kuupertie »

Mijn regelaar (van 93EFI) is perfect. Ik heb 'm nu op 9 a 10 Volt staan en al mijn meters werken
93EFI

betrouwbaarheid constante spannings regelaar dashboardmeters

Bericht door 93EFI »

Hey Kuupertje,

Het is alweer bijna een jaar geleden dat we elkaar spraken over het probleem met je constante spannings regelaar voor de dashboard meters.
Hoe heeft het prototype zich gehouden deze tijd ? Werkt het nog ?

groeten Michel
[font=Courier New] [/font]
[font=Arial] [/font][font=Andalus] [/font][font=Arial] [/font][font=Comic Sans MS] [/font]

Afbeelding
Kuupertie

Bericht door Kuupertie »

Jazeker werkt het nog!! Ik heb het je toen ook wel laten weten volgens mij...maar het kan geen kwaad het nog eens onder de aandacht te brengen. Ik heb ingesteld staan op bijna maximaal.
Ik heb kabels getrokken van achter mijn dashboard en heb je regulator achter mijn linker kickpanel bevestigd. Hier kan ik eenvoudig bij, mocht hij toch nog eens kapot gaan.

Ik moet er wel bijzeggen dat ik het afgelopen jaar bijzonder weinig gereden heb...zijn mijn topics over carburateur.

GJ
Dakloos
Super User

Bericht door Dakloos »

En ik blijf het vreemd vinden waarom de meters niet op 5 volt werken (zoals het hoort!). Vorig jaar kwam er een irritant gezoem onder mijn dashboard. Bleek de regulator te zijn. Ik heb deze toen vervangen door een simpele 7805 en de meters werken gewoon zoals ze behoren te werken........
Erwin

1966 convertible
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”