Engine Dress-up

Je hoeft geen account te hebben....gewoon je foto uploaden.......

Moderator: Shelby GT-H

easy1

Engine Dress-up

Bericht door easy1 »

Omdat de randen rondom mijn motorruimte alles behalve gaaf en proper zijn heb ik me vandaag bezig gehouden deze wat op te frissen.
Op diverse sites had ik al Dress-up kits gezien die al vlug over de 100$ gaan en dan liggen ze nog in de States.

Dus vandaag zelf eens langs de doe het zelver gelopen en 'n paar aLu latten gekocht, op maat gemaakt, hier en daar afgerond, gaten geboord en even gepolijst. (die dingen blinken na een minuutje als een spiegel)
Zo zien de randjes er voor een paar Euro's stukken properder uit! (al kunnen smaken verschillen)

Als de wagen ooit wordt herspoten kan ik de originele randen opfrissen en indien het me zint de wagen weer in originele staat zetten.

Afbeelding

De rest van de week ga ik me bezig houden met de elektrische bekabeling uit de motorruimte te halen en weg te werken onder de zijflanken. Ik ga ook eens bekijken of ik de batterij in de koffer kan leggen. Heeft iemand dit al gedaan en via waar kan ik dan best de positieve batterijkabel leggen? Ik zou dan ook graag een zekering tussen die kabel te zetten (uiteindelijk overbrugt hij dan toch een grote lengte) en aan hoeveel ampere moet ik dan denken?

Bart
If money is your hope for independence you will never have it - Henry Ford-

-----------------------------------------------------
'66 Coupe, V8 302,

Performer RPM, HEI, Holley 4150, Dual Exhaust
66hipowannebee
Donateur 2014

Bericht door 66hipowannebee »

ziet er goed uit bart :boogy:

ggttzzz

Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
Lenny71

Bericht door Lenny71 »

Ik weet niet waarom je de batterij in de koffer wil leggen, maar het is wel mogelijk. Heb het eens met een oude (diesel) fiat gezien van mijn ouders. (omdat die een heel zware batterij nodig had om in de winter te kunnen starten, dat was geen auto batterij niet meer!)
Door de batterij in de koffer te plaatsen gaat het aantal ampere uur niet wijzigen.
Waar de positieve leggen? euh, bedoel je de negatieve niet? Snap die vraag niet.
1971 coupe 302 2V
Voor foto's

ea info:
http://spaces.msn.com/members/lennymanialand/
easy1

Bericht door easy1 »

Gewoon om de motorruimte een beetje netter te maken ... in vind het geen zicht zo.
Ook de airflow en gewichtsverdeling zouden er bij baten, al weet ik niet of dat echt iets gaat uitmaken.
Mijn prioriteit is het uitzicht.
Het aantal ampere gaat inderdaad niet wijzigen ... maar als ik een zware 12v door gans de auto moet leggen heb ik wel graag dat deze gezekerd is.
En om de starter van stroom te voorzien moet ik dus wel een een dikke 12V kabel door of onder de wagen.
Dus zou ik moeten weten op hoeveel Ampere ik moet rekenen.
De -kabel is geen probleem.

Met "waar de positieve leggen" bedoelde ik eigenlijk ... hoe moet ik hem naar voren leiden vanuit de koffer.
Door de wagen of eronder?

'66 Coupe, V8 302,

66hipowannebee
Donateur 2014

neem eens contact op met JP die heeft de accu ook achterin
http://www.mustang1968.nl/

persoonlijk zou ik de kabel door de auto leggen :baby:

hou er op deze manier wel rekening mee dat je de kabel niet langs de signaal kabel van een versterker legt of zo
:blink: anders krijg je zo n rare brom :baby:

ggttzz

Tonie

ps zekeren zou ik zeker doen,liefst zo kort mogelijk bij de accu
wordt zo n zooitje als die doorsmelt tot voren :clap:
66 restomod
GSX-R750 K3
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
Lenny71

Bericht door Lenny71 »

Als je de kabel onder de wagen legt, gaat het gevaar op beschadeging groter zijn dan door de wagen. Door steenslag of dergelijke.
Voor die zekering zou ik het niet goed weten. De grootste stromen worden getrokken tijdens het starten. En bij koude motor verschilt dat dan weer met een warme. Als je problemen hebt met starten kunnen de stromen ook soms groter worden dan de toegelaten stroom voor de kabel. (Dan komt deze warm te staan.) Ik wil maar zeggen dat er eigenlijk geen constante waarde op het aantal ampere (en hoe lang dat aantal ampere nodig is) staat voor het starten. Onder gelijke omstandigheden zal die stroom misschien niet veel verschillen van elkaar. Maar stel dat de wagen nu al een tijdje stil staat en je nog eens gaat starten. Of het is kouder buiten. Meestal heb je dan wat meer omwentelingen nodig. Dat zou dan de zekering al kunnen doen springen. En heb je helemaal gedaan met starten.
Iedere kabel heeft wel zijn zekeringswaarde. Als je weet hoe dik de kabel is, is er ook een zekering hiervoor. (tabellen op internet te vinden, of geef me de dikte in mm² en dan weet ik het ook wel) En dan heb je nog de keuze tussen snelle en trage zekeringen. Ik zou dan toch een trage zekering nemen én 1 maatje zwaarder. Dan gaat er nog niets smelten en mag de kabel toch eventjes meer stroom trekken.
(ik heb hier in de autowereld eigenlijk geen ervaring mee, maar wel in de industrie)
1971 coupe 302 2V
Voor foto's

ea info:
http://spaces.msn.com/members/lennymanialand/
1970MustangL6

Bericht door 1970MustangL6 »

Wel weet ik je er het beste een glaszekering tussen kan zetten, zo dicht mogelijk bij de accu.
Bart

"What's so nice about driving a Mustang?" Is a question for the one who will never know.
Cobra302
Contacteer:

Bericht door Cobra302 »

100A of 125A zou voldoende moeten zijn. zorg gewoon dat je een fatsoenlijke kabel hebt met een fatsoenlijke buitenmantel, als je door ijzeren wanden heen moet, netjes een doorvoerrubber eromheen. nergens langs scherpe randen leggen , dan kan er niets mis gaan..

bij mij staat de accu ook achterin bij inmiddels 3 auto's al..
'65 F100
2007 KTM 950 SM
1970MustangL6

Bericht door 1970MustangL6 »

Je kan ook even met je auto bij een lokaal elektro bedrijf langs gegaan en vragen of zij even een Ampere-tang om je + houden als je je auto start met lichten aan of iets dergelijks. Dan kan je aan de hand van die gegevens de grote van de zekering kiezen.
Bart

"What's so nice about driving a Mustang?" Is a question for the one who will never know.
Wim67

Bericht door Wim67 »

Een B+ kabel is niet te zekeren, vanwege de grote stromen die er doorheen moeten, bij een V8 kan dit zomaar een Ampére of 300 zijn (welliswaar zeer kortstondig). Ik ben het met je eens dat je gewichtsverdeling van de auto iets beter wordt. Maar de Mustang heeft met zijn zware V8 al zo'n slechte gewichtverdeling dat ik die paar kilo's maar voor lief zou nemen. Een dikke B+ kabel onder de auto is link gezien de rijhoogte van de Mustang en de drempels. Vandaar dat BMW, die zijn accu's wel achterin heeft liggen vanwege de gewichtverhouding 50/50 (wat een neutraal stuurkarakter geeft) afzekerd d.m.v. een afscherming rond de hele kabel, als daarin de weerstand veranderd, wordt pyrotechnisch (net als een airbag) de B+ losgegooid van de +pool.
Een B+ kabel door het interieur is schadelijk voor de gezondheid vanwege de inductie die tijdens het starten ontstaat. Ik hoop dat je hier wat mee kunt.
Gr. Wim
66hipowannebee
Donateur 2014

66 restomod
GSX-R750 K3
Cobra302
Contacteer:

Bericht door Cobra302 »

op welk vlak is inductie schadelijk voor de gezondheid???? vandaar al die zieke huisvrouwen die ziek worden tijdens het koken op inductieplaten....
'65 F100
2007 KTM 950 SM
Wim67

Bericht door Wim67 »

Ik begrijp dat je er verstand van hebt!
Gr. Wim
Cobra302
Contacteer:

Bericht door Cobra302 »

Wim67 schreef:Ik begrijp dat je er verstand van hebt!
Gr. Wim
van koken?? ach ieder zn ding, maar leg eens uit, het verhaal van de inductie....
'65 F100
2007 KTM 950 SM
easy1

Bericht door easy1 »

Bedankt voor de link tonie!

@Wim - De gewichtsverdeling zal idd niet gigantisch veel worden beïnvloed door de batterij alleen te verplaatsen. Maar de komende weken ruimen mijn ijzeren koppen plaats voor alu's, dus dat scheelt ook weer. Vele kleintjes maken een hele berg!

Wat die inductie betreft, daar heb ik nog niets over gelezen en ben ik ook niet echt in thuis.
Ik heb wel al gelezen dat de batterij gassen produceert die je best niet in je wagen laat circuleren, daarom raden ze ook een gesloten box aan met een ventilatiekanaal naar buiten.

Hmmm ... geen zekering? Dat lijkt me 'n linke boel.

'66 Coupe, V8 302,

Plaats reactie

Terug naar “Show je Mustang of Ford hier.....”