50$ paint job !

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

78ghiaT5
Super User

Bericht door 78ghiaT5 »

ik vind het een waanzinnig goed idee, rollen met hoge dichtheidsrollers. wou wel graag dat ze erbij hadden gezegd welke waterproof schuurpapier ze hebben gebruikt, welke korrels en zo. op het laatst hebben ze het over 1000 grit. but that's all,

harry
epi

Bericht door epi »

Ook ik heb eens een auto "gerold", dit was een oude Ford Taunus Ghia 2.3 van de voormalige rijkspolitie.
Toen ik de wagen via de domijnen kocht was de voorwaarde dat de auto binnen 3 weken overgespoten zou zijn i.v.m. de politie kleuren.
de politiewagens waren toen nog gespoten, tegenwoordig zijn ze bestickerd dacht ik.
De verf was een thinner gedragen lak in een goudgele Ford kleur.
Verf op thinner basis is veel sneller droog en daardoor minderkans op zakkers.
De roller heet een Mohair roller dit is een rollertje met zeer korte haren en thinner bestendig.
Ik weet dat het schuren een verschrikkelijk karwei was ruim 1 1/2 week schuren (polijsten eigenlijk want ik wilde niet gronden) en de wagen in 1 dag gerold.

Voor een ieder die het proberen wil nog een tip, haal op de sloop eens een willekeurig spatbord of zo iets, en leef je eerst daar op uit.
Vraag eens bij een auto of meubelspuiter een rest liter, meestal kan je dit voor heel weinig of gratis krijgen.

Epi
1 Mach, meer niet van mijn vrouw.

www.datismooiman.nl
Kuupertie

Bericht door Kuupertie »

Ik zag iemand een opmerking maken over hammerite.
Daar kan ik het volgende over zeggen: Gebruik alstjeblieft geen hammerite. Ik heb een keer hammerite gebruikt voor de restauratie van een brommer. Wat een drama!!
1967coupe
Adverteerder
Contacteer:

Bericht door 1967coupe »

GJ kom maar eens bij de mijne kijken zal ik je aanwijzen wat ik met hammerite heb gedaan.

Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
iceman

paintjob

Bericht door iceman »

in principe kun je met elke lak wat goed hard wordt,je auto rollen of spuiten.het gaat om de laag die je erop zet.als je meerdere lagen zet ,kun je hem gewoon polijsten tot een goed resultaat.
heb een mustang uit amerika,met synthetische lak,zeer grof in de lak,maar naar de zijkant gepolijst te hebben ,lijkt het of ie zo uit de spuitcabine komt.moet gewoon genoeg verf op zitten.
kom 25 mei naar almelo,stars and stripes,en bekijk het met je eigen ogen.
gr erwin
solow80

Bericht door solow80 »

hebben jullie ook de prijzen gelezen die daar gerekend worden voor een complete auto spuiten met primer kleur en laklaag das niet normaal er staat een gast tussen die ruim 9000 us dollars kwijt is voor een spuitwerkje en hij heeft nog een vinyl dak ook

als je hem hier knap wilt laten spuiten (ervan uitgaande dat je auto redelijk strak is ) kost het je rond de 2000 euro

hoop geld vragen ze ervoor daar
Gris

Bericht door Gris »

Ik denk dat ik het eens ga wagen..
De mijne is toch aan een spuitbeurt toe. Heb hier en daar al geïnformeerd. En een goede spuitbeurt gaat al gauw een paar duizend euro kosten.
De meeste auto spuiterijen zien volgens mijn liever geen oude amerikaan aankomen.
Als het niets wordt kan ik hem altijd nog wegbrengen en laten spuiten. Die 50 a 100 euro kan me de kop niet kosten denk ik. ALs het zover is en ik heb de verf gevonden die er op komt laat ik jullie mijn vorderingen hier zien.
Groeten Chris
'69 Mercury Cougar XR7.
351w, at, ps,

headers, high jackers, en verse APK!!
solow80

Bericht door solow80 »

je kan natuurlijk ook aan de desbetreffende spuiter vragen of het 'zpnder bon' gedaan kan worden ik heb van verschillende mensen gehoord dat dit toch al gauw een paar honderd euro scheelt
wat ook wil helpen als je zelf de verf aanschaft op de verf verdienen de mannen ook en verf word duur betaald .
het schiet natuurlijk niet op om de verf bij een autospuiter te halen maar grote bedrijven zoals bijv sikkens hebben ook vaak winkels voor particulieren
daar kan je zelf ook de industrie lakken kopen
wel eerst aan je spuiter vragen of hij de verf erop wilt zetten voor je.

klein voorbeeld normaal betaal je voor 5 liter bij de spuiter ongeveer 100 euro per liter voor een knappe kleur
bij sikkens rond de 55 euro (basiskleuren metallic is iets duurder)

je betaalt dan alleen voor het dadwerkelijke spuiten een maat van me heeft het zo gedaan en was overal rond de 1750 euro kwijt

na een gesprekje met de spuiter over de bon en zelf de verf aangeschaft te hebben slechts 900 euro

dus tel uit je winst
Nicov.dr.Klok

Bericht door Nicov.dr.Klok »

Iceman,
Ik heb je auto eens goed bekeken vandaag,het zal ongetwijveld veel werk zijn geweest,maar idd het is net of hij zo uit de spuitcabine komt :respect:
We moeten hier nog maar eens goed over praten de volgende keer,want ik ben benieuwd naar een aantal details van het werk zoals jij dat hebt uitgevoert.
Gr.Nico
1969 Mustang Grande 351W (ready for the road again in May 2012)
1978 Ford F.250 Ranger XLT 460cu/inch

Yesterday is history,Today is a gift,Tomorrow is a mistery.
easy1

Bericht door easy1 »

Zijn er al mensen die dit ondertussen verder hebben getest?
Fotos zijn uiteraard altijd leuk!
If money is your hope for independence you will never have it - Henry Ford-

-----------------------------------------------------
'66 Coupe, V8 302,

Performer RPM, HEI, Holley 4150, Dual Exhaust
6-banger

Bericht door 6-banger »

yep.een tijd terug de oude panda van mijn dochter gedaan.viel zwaar tegen,dus bezint voor ge begint.
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”