50$ paint job !
Moderator: Shelby GT-H
Ook ik heb eens een auto "gerold", dit was een oude Ford Taunus Ghia 2.3 van de voormalige rijkspolitie.
Toen ik de wagen via de domijnen kocht was de voorwaarde dat de auto binnen 3 weken overgespoten zou zijn i.v.m. de politie kleuren.
de politiewagens waren toen nog gespoten, tegenwoordig zijn ze bestickerd dacht ik.
De verf was een thinner gedragen lak in een goudgele Ford kleur.
Verf op thinner basis is veel sneller droog en daardoor minderkans op zakkers.
De roller heet een Mohair roller dit is een rollertje met zeer korte haren en thinner bestendig.
Ik weet dat het schuren een verschrikkelijk karwei was ruim 1 1/2 week schuren (polijsten eigenlijk want ik wilde niet gronden) en de wagen in 1 dag gerold.
Voor een ieder die het proberen wil nog een tip, haal op de sloop eens een willekeurig spatbord of zo iets, en leef je eerst daar op uit.
Vraag eens bij een auto of meubelspuiter een rest liter, meestal kan je dit voor heel weinig of gratis krijgen.
Epi
Toen ik de wagen via de domijnen kocht was de voorwaarde dat de auto binnen 3 weken overgespoten zou zijn i.v.m. de politie kleuren.
de politiewagens waren toen nog gespoten, tegenwoordig zijn ze bestickerd dacht ik.
De verf was een thinner gedragen lak in een goudgele Ford kleur.
Verf op thinner basis is veel sneller droog en daardoor minderkans op zakkers.
De roller heet een Mohair roller dit is een rollertje met zeer korte haren en thinner bestendig.
Ik weet dat het schuren een verschrikkelijk karwei was ruim 1 1/2 week schuren (polijsten eigenlijk want ik wilde niet gronden) en de wagen in 1 dag gerold.
Voor een ieder die het proberen wil nog een tip, haal op de sloop eens een willekeurig spatbord of zo iets, en leef je eerst daar op uit.
Vraag eens bij een auto of meubelspuiter een rest liter, meestal kan je dit voor heel weinig of gratis krijgen.
Epi
1 Mach, meer niet van mijn vrouw.
www.datismooiman.nl
www.datismooiman.nl
- 1967coupe
- Adverteerder
- Contacteer:
GJ kom maar eens bij de mijne kijken zal ik je aanwijzen wat ik met hammerite heb gedaan.
Gr
Rene
Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
paintjob
in principe kun je met elke lak wat goed hard wordt,je auto rollen of spuiten.het gaat om de laag die je erop zet.als je meerdere lagen zet ,kun je hem gewoon polijsten tot een goed resultaat.
heb een mustang uit amerika,met synthetische lak,zeer grof in de lak,maar naar de zijkant gepolijst te hebben ,lijkt het of ie zo uit de spuitcabine komt.moet gewoon genoeg verf op zitten.
kom 25 mei naar almelo,stars and stripes,en bekijk het met je eigen ogen.
gr erwin
heb een mustang uit amerika,met synthetische lak,zeer grof in de lak,maar naar de zijkant gepolijst te hebben ,lijkt het of ie zo uit de spuitcabine komt.moet gewoon genoeg verf op zitten.
kom 25 mei naar almelo,stars and stripes,en bekijk het met je eigen ogen.
gr erwin
hebben jullie ook de prijzen gelezen die daar gerekend worden voor een complete auto spuiten met primer kleur en laklaag das niet normaal er staat een gast tussen die ruim 9000 us dollars kwijt is voor een spuitwerkje en hij heeft nog een vinyl dak ook
als je hem hier knap wilt laten spuiten (ervan uitgaande dat je auto redelijk strak is ) kost het je rond de 2000 euro
hoop geld vragen ze ervoor daar
als je hem hier knap wilt laten spuiten (ervan uitgaande dat je auto redelijk strak is ) kost het je rond de 2000 euro
hoop geld vragen ze ervoor daar
Ik denk dat ik het eens ga wagen..
De mijne is toch aan een spuitbeurt toe. Heb hier en daar al geïnformeerd. En een goede spuitbeurt gaat al gauw een paar duizend euro kosten.
De meeste auto spuiterijen zien volgens mijn liever geen oude amerikaan aankomen.
Als het niets wordt kan ik hem altijd nog wegbrengen en laten spuiten. Die 50 a 100 euro kan me de kop niet kosten denk ik. ALs het zover is en ik heb de verf gevonden die er op komt laat ik jullie mijn vorderingen hier zien.
Groeten Chris
De mijne is toch aan een spuitbeurt toe. Heb hier en daar al geïnformeerd. En een goede spuitbeurt gaat al gauw een paar duizend euro kosten.
De meeste auto spuiterijen zien volgens mijn liever geen oude amerikaan aankomen.
Als het niets wordt kan ik hem altijd nog wegbrengen en laten spuiten. Die 50 a 100 euro kan me de kop niet kosten denk ik. ALs het zover is en ik heb de verf gevonden die er op komt laat ik jullie mijn vorderingen hier zien.
Groeten Chris
'69 Mercury Cougar XR7.
351w, at, ps,
headers, high jackers, en verse APK!!
351w, at, ps,
headers, high jackers, en verse APK!!
je kan natuurlijk ook aan de desbetreffende spuiter vragen of het 'zpnder bon' gedaan kan worden ik heb van verschillende mensen gehoord dat dit toch al gauw een paar honderd euro scheelt
wat ook wil helpen als je zelf de verf aanschaft op de verf verdienen de mannen ook en verf word duur betaald .
het schiet natuurlijk niet op om de verf bij een autospuiter te halen maar grote bedrijven zoals bijv sikkens hebben ook vaak winkels voor particulieren
daar kan je zelf ook de industrie lakken kopen
wel eerst aan je spuiter vragen of hij de verf erop wilt zetten voor je.
klein voorbeeld normaal betaal je voor 5 liter bij de spuiter ongeveer 100 euro per liter voor een knappe kleur
bij sikkens rond de 55 euro (basiskleuren metallic is iets duurder)
je betaalt dan alleen voor het dadwerkelijke spuiten een maat van me heeft het zo gedaan en was overal rond de 1750 euro kwijt
na een gesprekje met de spuiter over de bon en zelf de verf aangeschaft te hebben slechts 900 euro
dus tel uit je winst
wat ook wil helpen als je zelf de verf aanschaft op de verf verdienen de mannen ook en verf word duur betaald .
het schiet natuurlijk niet op om de verf bij een autospuiter te halen maar grote bedrijven zoals bijv sikkens hebben ook vaak winkels voor particulieren
daar kan je zelf ook de industrie lakken kopen
wel eerst aan je spuiter vragen of hij de verf erop wilt zetten voor je.
klein voorbeeld normaal betaal je voor 5 liter bij de spuiter ongeveer 100 euro per liter voor een knappe kleur
bij sikkens rond de 55 euro (basiskleuren metallic is iets duurder)
je betaalt dan alleen voor het dadwerkelijke spuiten een maat van me heeft het zo gedaan en was overal rond de 1750 euro kwijt
na een gesprekje met de spuiter over de bon en zelf de verf aangeschaft te hebben slechts 900 euro
dus tel uit je winst
- Nicov.dr.Klok
Iceman,
Ik heb je auto eens goed bekeken vandaag,het zal ongetwijveld veel werk zijn geweest,maar idd het is net of hij zo uit de spuitcabine komt :respect:
We moeten hier nog maar eens goed over praten de volgende keer,want ik ben benieuwd naar een aantal details van het werk zoals jij dat hebt uitgevoert.
Ik heb je auto eens goed bekeken vandaag,het zal ongetwijveld veel werk zijn geweest,maar idd het is net of hij zo uit de spuitcabine komt :respect:
We moeten hier nog maar eens goed over praten de volgende keer,want ik ben benieuwd naar een aantal details van het werk zoals jij dat hebt uitgevoert.
Gr.Nico
1969 Mustang Grande 351W (ready for the road again in May 2012)
1978 Ford F.250 Ranger XLT 460cu/inch
Yesterday is history,Today is a gift,Tomorrow is a mistery.
1969 Mustang Grande 351W (ready for the road again in May 2012)
1978 Ford F.250 Ranger XLT 460cu/inch
Yesterday is history,Today is a gift,Tomorrow is a mistery.
-
6-banger