Project 23
Moderator: Shelby GT-H
- 67gt500
- Donateur 2014
- Contacteer:
super zo als je het allemaal hebt omschreven Tim.
ik heb de cowl cover er ook af gehaald bij mijn 67er en de zijkanten er af geslepen, ik weet nu wat mij nog te wachten staat.
ps. voor mijn 67er is nog wel een cowlcover nieuw te verkrijgen!!
ga zo door
gr. Marco
ik heb de cowl cover er ook af gehaald bij mijn 67er en de zijkanten er af geslepen, ik weet nu wat mij nog te wachten staat.
ps. voor mijn 67er is nog wel een cowlcover nieuw te verkrijgen!!
ga zo door
gr. Marco
'66 conv. 289ci zilver bleu, pony int. ps en airco.
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
- Blackmustang
Bedankt voor de leuke reacties, geeft me weer meer zin om er aan voort te werken!
Effe de foto's van de cowl erop gelast zoals beloofd:
Net afgelast:

Waar de rode pijl staat kan je zien waar de plaat wat getrokken is van de warmte, het staat er in een kleine bult:

Gisteren effe de hulp gehad van een ervaren plaatslager die ik ken en de cowl staat al terug zoals het hoort se:

Volgende is de zijkanten van de cowl afwerken. Dan ga ik de wagen vanbinnen helemaal proper zetten en hem daarna vanbuiten strak zetten. Tussendoor wordt de voorophanging nog in orde gebracht enz.
Greetz
Tim
Effe de foto's van de cowl erop gelast zoals beloofd:
Net afgelast:

Waar de rode pijl staat kan je zien waar de plaat wat getrokken is van de warmte, het staat er in een kleine bult:

Gisteren effe de hulp gehad van een ervaren plaatslager die ik ken en de cowl staat al terug zoals het hoort se:

Volgende is de zijkanten van de cowl afwerken. Dan ga ik de wagen vanbinnen helemaal proper zetten en hem daarna vanbuiten strak zetten. Tussendoor wordt de voorophanging nog in orde gebracht enz.
Greetz
Tim
- Mustangwacko
- Retired Moderator
nog eens bedankt voor de leuke reacties he!!
Nog een kleine update:
Ik heb van't weekend de cowl afgewerkt. Voor beide zijkanten heb ik plaatjes gemaakt en deze erin gelast zodat het geheel mooi aansluit (zie rode pijltjes op de foto van het geheel)
Ik heb ook de verbindingsstukken van de cowl naar de zijkanten waar de gardeboes op steunen, rechtgeklopt, roestvrij gemaakt en er terug op gelast:

Voor de rest heb ik heel de wagen eens opgerommeld. Hij begon zo stillekes aan op een grote gereedschapsbak te lijken
Hier nog een foto van hoe de wagen er momenteel bijstaat:

Greetz
Tim
Nog een kleine update:
Ik heb van't weekend de cowl afgewerkt. Voor beide zijkanten heb ik plaatjes gemaakt en deze erin gelast zodat het geheel mooi aansluit (zie rode pijltjes op de foto van het geheel)
Ik heb ook de verbindingsstukken van de cowl naar de zijkanten waar de gardeboes op steunen, rechtgeklopt, roestvrij gemaakt en er terug op gelast:

Voor de rest heb ik heel de wagen eens opgerommeld. Hij begon zo stillekes aan op een grote gereedschapsbak te lijken
Hier nog een foto van hoe de wagen er momenteel bijstaat:

Greetz
Tim
Ik zal m'n project nog eens updaten.
Nadat de cowl in orde is gebracht, ben ik begonnen aan de binnenkant en in eerste instantie de sluitkanten van de carrosserie.
Hier is een deel van de vloer en het dashboard al gedaan:

Toen ik de sluitkanten waar de deuren zitten bloot maakte kwam ik rechts vanonder een gat tegen en een hele hoop plamuur. Aan de randen te zien stond er op de achterflank zeker 3 à 4 mm plamuur. Dan maar beslist om helemaal door te gaan en heel de auto bloot te maken. Dit zijn al enkele foto's:

Deze foto is van op de bovenkant van de rechtse achterflank. Je kan duidelijk het aantal lagen plamuur en verf tellen:

M'n eerste gedacht was om het dak zo te laten omdat het mooi strak stond. Na een nachtje slapen heb ik dan toch maar besloten om het mee bloot te maken, als ik zo ver doorga kan ik beter dit ineens meedoen, stel dat ik het zo laat en er zit iets onder, dan kan ik binnen een jaar terug beginnen. Zo gezegd zo gedaan, tot hiertoe niets te ergs gevonden, 1 klein deukje en een paar beginnende roestplekjes. Maar goed dat ik het meedoe he:

Na dit weekend zou hij zo goed als helemaal bloot moeten staan.
Greetz
Tim
Nadat de cowl in orde is gebracht, ben ik begonnen aan de binnenkant en in eerste instantie de sluitkanten van de carrosserie.
Hier is een deel van de vloer en het dashboard al gedaan:

Toen ik de sluitkanten waar de deuren zitten bloot maakte kwam ik rechts vanonder een gat tegen en een hele hoop plamuur. Aan de randen te zien stond er op de achterflank zeker 3 à 4 mm plamuur. Dan maar beslist om helemaal door te gaan en heel de auto bloot te maken. Dit zijn al enkele foto's:

Deze foto is van op de bovenkant van de rechtse achterflank. Je kan duidelijk het aantal lagen plamuur en verf tellen:

M'n eerste gedacht was om het dak zo te laten omdat het mooi strak stond. Na een nachtje slapen heb ik dan toch maar besloten om het mee bloot te maken, als ik zo ver doorga kan ik beter dit ineens meedoen, stel dat ik het zo laat en er zit iets onder, dan kan ik binnen een jaar terug beginnen. Zo gezegd zo gedaan, tot hiertoe niets te ergs gevonden, 1 klein deukje en een paar beginnende roestplekjes. Maar goed dat ik het meedoe he:

Na dit weekend zou hij zo goed als helemaal bloot moeten staan.
Greetz
Tim
- Mustangdriver
- Contacteer:
:respect: Er is niks erger dan schuren en schuren en dan elke keer maar weer een laag verf en/of plamuur tegenkomen.
Stoffig werkje ook. Ze hadden mij allang kunnen afvoeren in een dwangbuis.
mfg:
Stoffig werkje ook. Ze hadden mij allang kunnen afvoeren in een dwangbuis.
1979 Mustang Cobra Fastback V8
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
Amai Tim, je hebt je werk er wel mee. Maar de voorlopige resultaten mogen er al zeker zijn. Wat jij vindt bij een wagen die er op het eerste zicht zeer goed uitziet, geeft mij niet veel hoop. En ik moet er nog aan beginnen. (Maar ik zal wel een reden vinden om het nog een jaartje uit te stellen, net zoals vorig jaar)
1971 coupe 302 2V
Voor foto's
ea info:
http://spaces.msn.com/members/lennymanialand/
Voor foto's
ea info:
http://spaces.msn.com/members/lennymanialand/
Ik ga nog eens updaten.
Ik heb de wagen nadat het dak en de achterste spatborden bloot waren naar een zandstraler gedaan om de randen, binnenkant, deuren, koffer en headers te doen.

Terwijl de mustang bij de straler stond heb ik mijn Honda CB550 Four van '79 afgewerkt,hij stond voor 20 % in elkaar en op anderhalve week heb ik hem afgewerkt. Nog 1 project te gaan nu
.

Nu terug wat mustangen:
Nadat ik de wagen van de straler heb terug gehaald heb ik hem eens helemaal gekeurd. Er waren aan de binnenkant van de bodem nog een paar kleine gaatjes tevoorschijn gekomen. Deze heb ik dicht gelegd met koper.
Er was vooraan aan de dorpel (deel dat achter het spatbord zit) een redelijk gat gekomen. Dit heb ik uitgeslepen en er een plaatje in gelast.
Toen het gat erin was heb ik de dorpel eens uitgeblazen met perslucht.
Wat daar uitkwam heb ik nog nooit gezien. Volgens mij heeft er ooit een muis haar nestje in gemaakt.

Toen dit klaar was ben ik aan de deurrand begonnen:
Deze was zeer slecht afgewerkt en gewoon dicht gesmeerd met plamuur.
Zo zag hij eruit voor ik eraan begon.

Hier heb ik alle lasspeten samen met de slechte plaat weggeslepen.

Daarna heb ik langs de achterkant er een plaatje tegen gelast zodat de originele look toch terug is:

M'n headers waren ook helemaal gestraald en deze heb ik in een speciale hittebestendige verf gezet. Deze vreet zich in het metaal in als het warm word en is op basis van alluminium. M'n hond Elvis kwam kijken of het goed gedaan is
:

Nu moete de originalteitsfreaks even omkijken
.
Het wordt een restomod dus...
Alle vier de wielranden heb ik proper omgeplooit met een speciale rolmachine.
Voorkant:

Achterkant:

Achteraan gaat het nodig zijn, want er komt een 245 band op.
Vermits ik niet graag iedere keer mijn handschienkastje moet opendoen of me helemaal moet bukken om aan de radio te kunnen heb ik het gat hiervan ook wat groter gemaakt:
Voor:

Na:

Voila, dat zijn de foto's momenteel.
Gisteren heb ik heel de auto in de epoxy-primer en binnen nat in nat in de zwarte lak gezet. Daarvan zal ik straks nog foto's posten.
Greetz
Tim
Ik heb de wagen nadat het dak en de achterste spatborden bloot waren naar een zandstraler gedaan om de randen, binnenkant, deuren, koffer en headers te doen.

Terwijl de mustang bij de straler stond heb ik mijn Honda CB550 Four van '79 afgewerkt,hij stond voor 20 % in elkaar en op anderhalve week heb ik hem afgewerkt. Nog 1 project te gaan nu

Nu terug wat mustangen:
Nadat ik de wagen van de straler heb terug gehaald heb ik hem eens helemaal gekeurd. Er waren aan de binnenkant van de bodem nog een paar kleine gaatjes tevoorschijn gekomen. Deze heb ik dicht gelegd met koper.
Er was vooraan aan de dorpel (deel dat achter het spatbord zit) een redelijk gat gekomen. Dit heb ik uitgeslepen en er een plaatje in gelast.
Toen het gat erin was heb ik de dorpel eens uitgeblazen met perslucht.
Wat daar uitkwam heb ik nog nooit gezien. Volgens mij heeft er ooit een muis haar nestje in gemaakt.

Toen dit klaar was ben ik aan de deurrand begonnen:
Deze was zeer slecht afgewerkt en gewoon dicht gesmeerd met plamuur.
Zo zag hij eruit voor ik eraan begon.

Hier heb ik alle lasspeten samen met de slechte plaat weggeslepen.

Daarna heb ik langs de achterkant er een plaatje tegen gelast zodat de originele look toch terug is:

M'n headers waren ook helemaal gestraald en deze heb ik in een speciale hittebestendige verf gezet. Deze vreet zich in het metaal in als het warm word en is op basis van alluminium. M'n hond Elvis kwam kijken of het goed gedaan is

Nu moete de originalteitsfreaks even omkijken
Het wordt een restomod dus...
Alle vier de wielranden heb ik proper omgeplooit met een speciale rolmachine.
Voorkant:

Achterkant:

Achteraan gaat het nodig zijn, want er komt een 245 band op.
Vermits ik niet graag iedere keer mijn handschienkastje moet opendoen of me helemaal moet bukken om aan de radio te kunnen heb ik het gat hiervan ook wat groter gemaakt:
Voor:

Na:

Voila, dat zijn de foto's momenteel.
Gisteren heb ik heel de auto in de epoxy-primer en binnen nat in nat in de zwarte lak gezet. Daarvan zal ik straks nog foto's posten.
Greetz
Tim
- 65-fastback