Nieuw hier

Je hoeft geen account te hebben....gewoon je foto uploaden.......

Moderator: Shelby GT-H

Diante

Nieuw hier

Bericht door Diante »

Hoi allemaal,

Heb een 1964 Mustang die ik geheel aan het restaureren ben, hij is helemaal kaal geweest, zat geen boutje of moertje meer aan.
Hij heeft een gereviseerde 289 V8 4,7 liter motor met een handgeschakelde 3-bak.
Hij is nog niet klaar, maar het is inmiddels weer een auto geworden om te zien en kan weer rijden sinds enkele dagen...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heb hem helemaal gemaakt zoals hij uit de fabriek is gekomen, in zijn originele "Tropical turquoise" kleur, zwart interieur en witte kap.
Als de Mustang af is ga ik hem (helaas) verkopen, dan komen ook de originele velgen met wieldoppen erop.

J.C.
Ghost Rider
Donateur 2014
Contacteer:

Re: Nieuw hier

Bericht door Ghost Rider »

Kijk, zo zien we het graag !
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Dieselhead

Bericht door Dieselhead »

Netjes gedaan.

Maar waarom verkopen als die klaar is?
Diante

Bericht door Diante »

Vind als je een restauratie doet, moet je het ook goed doen en niet half en gaan bezuinigen op dingen, dit ga je altijd zien in het eindresultaat.
Ondanks dat ik hem ga verkopen, ga ik hem wel in perfectie afmaken.

De reden van de verkoop is dat hij behoorlijk wat geld waard is als hij helemaal af is, aangezien ik meer dromen heb moet ik een keus maken.
Wil namelijk een groot stuk grond in Portugal kopen met een natuurlijke waterbron fruitbomen erop.....en daar een oase van een vakantieverblijf realiseren, en wellicht wordt het in de toekomst een woonplek.....wat wel het idee is.

Van het geld van de Mustang kan ik er een stuk grond kopen van 3 of meer hectare, dus heb besloten om hem te verkopen.
Vind het uiteraard ontzettend jammer, want het is een juweeltje zo mooi in deze kleurstelling.....persoonlijk vind ik het de mooiste kleurencombinatie die er is, wat ik niet verwacht had toen ik ervoor koos om hem origineel te gaan maken.
Er moet een wonder gebeuren financieel mocht ik hem kunnen houden, dus ik zit de hele dag te duimen! :mrgreen:

J.C.
mustang66coupe

Bericht door mustang66coupe »

Die mustang is echt gaaf :ok:

Geweldige kleur ook! 1965 Tropical turquoise?
66 coupe aut. V8 in progress
Dieselhead

Ik snap het volkomen. Je kan niet alles helaas.

Maar ik hoop op een goede en spoedige verkoop!! Hopelijk haal je de investeringen er uit!!
saf1908

Bericht door saf1908 »

Mooi eindresultaat! Het zou niet mijn kleur zijn, maar wel tof dat hij helemaal is zoals hij uit de fabriek kwam. En die kleur zie je nooit volgens mij.

Succes met de verkoop en een stuk grond in Portugal is ook niet verkeerd. Kun je daar mooi een US Car Graveyard aanleggen en rustig de hobby weer oppakken. :mrgreen:
1966 Mustang Fastback
Diante

Bericht door Diante »

De kleur was zo ver ik weet alleen op bestelling leverbaar, dus een tweede zul je inderdaad niet snel vinden.

Ik heb de Mustang nog in de Gulden tijd gerestaureerd, dus dat scheelt weer....niet dat het goedkoop was, spuiter 13.000,- Gulden en de plaatwerker 12.000,- Gulden.
Heb hem gesloopt eind '98, in 2000 is hij gespoten en de restauratie stil komen te staan vanwege andere auto's die ik aangeschaft heb.
Vorig jaar de draad weer opgepakt anders komt hij nooit af.

De prijzen die ik voorbij zie komen gaan toch al gauw richting de 50.000,- euro op voor een Mustang in perfecte concoursstaat, wat deze ook is / wordt.
Alles glimt, de hele onderkant is net zo mooi als de buitenkant en heb de Mustang weer exact hetzelfde laten spuiten tot op de mm zoals hij origineel ook gespoten was.
Onderkant ook in de "tropical turquoise" kleur en niet zwart wat vaak gedaan wordt.

Ik ga de Mustang ook alleen maar verkopen aan iemand die Hart voor de auto heeft, niet iemand die denk, oh...ik ga dit veranderen, een automaat erin zetten, etc.
Dus hoop dat ik een goede nieuwe eigenaar ervoor vind.

Denk dat ik de Mustang wel snel kwijt ben als hij eenmaal af is, het is de kleur(stelling) die het hem doet.
Iedereen die de Mustang ziet zegt hetzelfde, "WOW!...wat een mooie kleur!

Het wordt alleen wachten totdat de juiste persoon langs komt met een goed gevuld spaarvarkentje. :wink:

Nog wat foto's...

Afbeelding

Afbeelding

Zoals je kunt zien is het binnenste gedeelte van de deur ook in de originele groene tint, had alles opgemeten qua afstanden tot het zwart, het is weer exact hetzelfde afgeplakt....origineler kan het niet meer worden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Motorruimte weer op de originele manier laten wegnevelen qua overgang naar de turquoise bodem...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Foto's van de bodem moet ik nog maken, komen spoedig, want ik moet de auto nog laten uitlijnen en de APK nog doen.

J.C.
Dakloos
Super User

Bericht door Dakloos »

Wat een juweeltje! Was de bodem in dezelfde kleur gespoten als de rest van de auto??? Dat is wel heel apart! Bij een lichte kleur auto werd de "pinch weld", de felsrand onder de dorpel zwart gemaakt. Soms heel grof met een kwast, soms met een spuit en dan vooral niet netjes afplakken en zwarte spuitnevel op de bodem.1 piepklein detail: de deur vergrendelknopjes van een 64,5 zijn in kleur, niet chroom. In dit geval dus zwart.
Erwin

1966 convertible
Diante

Bericht door Diante »

Ik heb de Mustang zelf helemaal kaal gemaakt, hij was eerst een soort bordeaux rood / bruin, daaronder rood en daar zat weer de originele kleur onder.
Nadat ik laag voor laag eraf had gehaald kwam al het turquoise naar boven, dus ik kan precies zien wat wel in kleur gespoten was en wat niet.
De hele bodem was ook in de turquoise kleur gespoten, dus zo heb ik het weer laten spuiten.

De "slotvangers" van de deuren waren metaalkleurig, maar de "pen" die erin viel weer in de kleur van de auto.

Alleen de bestuurdersdeur en het voorste spatbord daarvan met koplamp unit zijn niet het originele plaatwerk, de rest is allemaal nog origineel.
Dakloos
Super User

Bericht door Dakloos »

Diante schreef:Ik heb de Mustang zelf helemaal kaal gemaakt, hij was eerst een soort bordeaux rood / bruin, daaronder rood en daar zat weer de originele kleur onder.
Nadat ik laag voor laag eraf had gehaald kwam al het turquoise naar boven, dus ik kan precies zien wat wel in kleur gespoten was en wat niet.
De hele bodem was ook in de turquoise kleur gespoten, dus zo heb ik het weer laten spuiten.

De "slotvangers" van de deuren waren metaalkleurig, maar de "pen" die erin viel weer in de kleur van de auto.

Alleen de bestuurdersdeur en het voorste spatbord daarvan met koplamp unit zijn niet het originele plaatwerk, de rest is allemaal nog origineel.
Niet om te zeuren want het is een BLOEDMOOIE auto!!! maar even een paar concours dingetjes:

- De deurvanger (pen) is nooit in de carrosserie kleur meegespoten.

- Dat bordeaux rood / bruin aan de onderzijde lijkt meer op de kleur die de auto af fabriek op de bodem gespoten kreeg. Vreemd dat daaronder de originele lak te voorschijn komt.

- 64,5 Mustangs hadden in de vloerbedekking aan de bestuurderszijde geen schoen bescherming stukje zitten aan de rechtse zijkant.

- De bobine hoort bovenop het spruitstuk of rechts van het blok.

Ik heb de mijne destijds ook helemaal uit elkaar gehaald en 'm weer opgebouwd maar er bewust niet voor gekozen om hem concours te maken. Ben al wel bijna 20 jaar concours geil en zie niets liever dan een zo origineel mogelijke 65-66'er :wink: .
Erwin

1966 convertible
Diante

Bericht door Diante »

Denk dat het onmogelijk is om te zeggen zo moet het zijn, aangezien er héél veel verschillen in zitten door de maanden heen van '64 naar '65.
De "pen" was bij mij echt origineel in de kleur van de auto.

De bodem was niet bordeaux rood / bruin, zat alleen op de buitenkant, nadat de auto is overgespoten door de laatste eigenaar.
Voordat ik de auto restaureerde was de bodem al turquoise maar vol met aangekoekt zand.

Hij is van begin augustus, dus werd al een '65 model genoemd.

Uiteraard is het niet mogelijk om alles in perfectie weer te maken, want een echte '64 heeft ook andere claxons en die zitten op een andere plek dan achter de grill.
Leuk voorbeeld van alle verschillen...

http://mustangs.about.com/gi/o.htm?zi=1 ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dakloos
Super User

Bericht door Dakloos »

Diante schreef: Hij is van begin augustus, dus werd al een '65 model genoemd.
Kijk je brengt ons op een dwaalspoor....je hebt dus eigenlijk een 65'er :) . Dus wel chromen deurknopjes en een stukje extra schoenbescherming in je vloerbedekking..... :) En geloof me nu maar die "pen"is af fabriek NOOIT meegespoten in de kleur van de auto.

Maar nogmaals: het is een beauty!

Hier nog meer info 64 1/2 vs 65
Erwin

1966 convertible
Dieselhead

Om jullie effe te helpen. ik heb ook een vroege 65'r

Dus een 64 1/2 reserve wiel montage punt. motorkap bumpers van een 64 1/2

verder gewoon 65 spul.

Mijne is build in september..
Neko-
Donateur 2014

Bericht door Neko- »

In ieder geval welkom op het forum :)
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Plaats reactie

Terug naar “Show je Mustang of Ford hier.....”