Hallo

op dit Forum en stel je even voor

Moderator: Shelby GT-H

Tomtom
Donateur 2014

Hallo

Bericht door Tomtom »

hoi,

ik heet Thomas, ben 18 jaar oud en woonachtig in Driebergen.
Begin 2014 heb ik toch besloten om een mustang te kopen.

naast twee unieke derbi's moest en zou ik ook een mustang kopen vroeg of laat :D

Afbeelding

Deze mustang was iedeaal voor mij,
- goedkoop
- zuing(er) met brandstof
- uniek
- geschakeld

een mustang II ghia uit 76' met v6 efi injectie motor, 2.8 liter, 4 versnellingen

Afbeelding

met een project log zal ik binnenkort van start gaan
1970TwisterSpecial
Moderator
Contacteer:

Re: Hallo

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Welkom op het forum en succes met het project.

Een V6 efi injectie motor is vast niet de orginele motor die in de auto hoort te liggen.
Tevens zie ik wat extra lampjes (knipperlichten ?) op de bumper en side-pipes ?
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
Jordielf
Contacteer:

Bericht door Jordielf »

Mooi Stang Thomas!
Veel succes en plezier ermee.

Welke motor is dat nou precies, lees ik GPR goed :?:
Groet, Jordi
Tomtom
Donateur 2014

Bericht door Tomtom »

1970TwisterSpecial schreef:Welkom op het forum en succes met het project.

Een V6 efi injectie motor is vast niet de orginele motor die in de auto hoort te liggen.
Tevens zie ik wat extra lampjes (knipperlichten ?) op de bumper en side-pipes ?
dankje

is idd niet de originele motor en die knipperlichten zijn er door de vorige eigenaar op gezet zodat ie door de apk keuring kon, hier ga ik zeker nog wat aan doen

dit is mijn voor beeld voor hoe ik de voorkant uiteindelijk wil maken en waarschijnlijk ook dezelfde kleuren

Afbeelding
Tomtom
Donateur 2014

Bericht door Tomtom »

Jordielf schreef:Mooi Stang Thomas!
Veel succes en plezier ermee.

Welke motor is dat nou precies, lees ik GPR goed :?:
thanks,

het zijn idd gpr's en in beide gevallen de nude variant. wat mij betreft de mooiste :D
well zij het helaas 50cc blokjes dus geen motoren maar brommers, ben wel van plan om te kijken of ik er iig eentje kan ombouwen met meer vermogen en een cilinder inhoud richting de 125cc, is alleen nog een heel gedoe met het herkeuren want het frame moet sterk genoeg zij enzo en daarnaast leg je ook nog eens een bedrag van ongeveer 800,- neer.
als je nog geinteresseerder in de derbi's bent heb ik ook een project log op het derbi forum.
Tomtom
Donateur 2014

Bericht door Tomtom »

ohja en de side pipes zijn idd uniek, althans ik heb ze nog nooit op zo'n stang gezien.

ik persoonlijk vind ze wel echt mooi zekers als ik de voorkant heb zoals ik hem hebben wil
eerst nog maar es mooi oppoesten :D

Afbeelding
Jordielf
Contacteer:

Bericht door Jordielf »

Tomtom schreef:thanks,

het zijn idd gpr's en in beide gevallen de nude variant. wat mij betreft de mooiste :D
well zij het helaas 50cc blokjes dus geen motoren maar brommers, ben wel van plan om te kijken of ik er iig eentje kan ombouwen met meer vermogen en een cilinder inhoud richting de 125cc, is alleen nog een heel gedoe met het herkeuren want het frame moet sterk genoeg zij enzo en daarnaast leg je ook nog eens een bedrag van ongeveer 800,- neer.
als je nog geinteresseerder in de derbi's bent heb ik ook een project log op het derbi forum.
Zou je niet zeggen dat er zo ''weinig'' vermogen in zou zitten als je hem ziet. Ik ben zoekende naar iets meer, zat te denken aan Ducati Streetfighter, Buell X12, Kawa Z750 of KTM 1290. Allemaal zo mooi :oops:
Groet, Jordi
78ghiaT5
Super User

Bericht door 78ghiaT5 »

welkom op het forum, mede II-rijder! Leuk, weer een '76-er Ghia bij. Jouw Tweetje is helaas niet de enige met sidepipes, er is er zeker weten nog een. Ik zie dat er geen Mustang II-paardje in de grille zit, maar een klassiek Mustang-paard. Dat komt wel vaker voor. De voorkant die het Eleanor II-voorbeeld heeft, is een zelfbouwproject geweest en de stukken ervoor worden niet in serie geproduceerd. Dat wordt dus zelf de handen uit de mouwen steken bij het ontwerp ervan. Hoeveel pk heeft dat EFI-blok nou precies?

Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Tomtom
Donateur 2014

Bericht door Tomtom »

Jordielf schreef:
Tomtom schreef:thanks,

Zou je niet zeggen dat er zo ''weinig'' vermogen in zou zitten als je hem ziet. Ik ben zoekende naar iets meer, zat te denken aan Ducati Streetfighter, Buell X12, Kawa Z750 of KTM 1290. Allemaal zo mooi :oops:
haha ja he ik wil het ook eigenlijk geen brommer noemen :D
ook allemaal pracht machines, zelf geef ik de voorkeur aan ducati (uiteraard), kawasaki (ook) en honda, vooral de naked versions :P
Tomtom
Donateur 2014

Bericht door Tomtom »

78ghiaT5 schreef:welkom op het forum, mede II-rijder! Leuk, weer een '76-er Ghia bij. Jouw Tweetje is helaas niet de enige met sidepipes, er is er zeker weten nog een. Ik zie dat er geen Mustang II-paardje in de grille zit, maar een klassiek Mustang-paard. Dat komt wel vaker voor. De voorkant die het Eleanor II-voorbeeld heeft, is een zelfbouwproject geweest en de stukken ervoor worden niet in serie geproduceerd. Dat wordt dus zelf de handen uit de mouwen steken bij het ontwerp ervan. Hoeveel pk heeft dat EFI-blok nou precies?

Harry
Hey harry,

ik was al benieuwd wanneer je zou reageren :D

maar goed om te weten dat ik niet de enige ben met side pipes op een 76' wel vraag ik mij nog af of dit origineel bij de auto hoort, ik heb namenlijk geen idee.
idd geen mustang II paartje, de vorige eigenaar heeft er een nieuwe in gemonteerd omdat die eraf gejat was. ik heb trouwens nog wel twee andere grillen erbij gekregen. eentje met een gat en die ander heb ik nog niet bekeken.
ik ben op de hoogte van het zelfbouw pakket en het heeft geen haast, maar ik wil het beetje bij beetje doen. eerst de nodige dingen aanpakken (zie project log, komt nog. zal er wel een linkje in deze topic plaatsen) . maar ik heb alwel de begeerde bumper gezien en weet al waar ik m kan bestellen. :D
het efi blok zou 200 pkk moeten kunnen leveren, maar ik weet niet wat daarvan waar is. een testbank zou dat nog eens moeten na meten. ga er maar van uit dat er over de jaren heen wat verloren is gegaan.
78ghiaT5
Super User

Bericht door 78ghiaT5 »

het is in ieder geval al meer dan een stock 302 levert. ik weet niet of sidepipes op een andere '76-er zitten, wel dat er in ieder geval nog een coupe rondrijdt met die dingen. het hoort overigens niet op een Mustang II, of op welke andere Mustang dan ook. persoonlijk vind ik ze niet zo passen bij het 'lieve' uiterlijk van een Twee, maar ja ieder zijn smaak toch? ga je nog wel een II-paardje in de grille hangen? staat een Mustang II veeel beter :) ik ben benieuwd naar het project-topic en hoe de auto uiteindelijk gaat worden. Dacht dat ook de bumper (of bedoel jij de keienvanger) een zelfbouwding was die je niet kon bestellen.

Harry
Tomtom
Donateur 2014

Bericht door Tomtom »

ik hoef niet exact dezelfde bumper maar deze komen aardig in de buurt

http://www.mustangcenteralmere.nl/html/ ... i/EM35.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

blz 181

met wat aanpassingen moet dat toch kunnen
78ghiaT5
Super User

Bericht door 78ghiaT5 »

dat denk ik wel, maar hij zal een stukje ingekort moeten worden. een II is immers niet zo breed als een Mustang van de eerste generatie voor wie deze valances zijn bedoeld.

zal 'r wel mooi gaan staan zo'n Eleanor-look. maar wat doe je dan met die side pipes?

Harry
Tomtom
Donateur 2014

Bericht door Tomtom »

ja ik wist al dat ze iets breder uitvallen omdat ze idd woor de eerste generatie zijn bedoelt, maar ik zal het creatief moeten oplossen.

wat betreft die side pipes. laat ik lekker zitten en poets ze nog eens mooi op :)

weet jij trouwens of er ook zo'n cobra spoiler op een coupé kan? lijkt mij niet, maar wie weet. zou wel leuk zijn bij zo'n eleanor-look
Neko-
Donateur 2014

Bericht door Neko- »

Welkom in ieder geval op het forum. Grootse plannen. Klinkt goed :)
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Plaats reactie

Terug naar “Welkom”