Oldtimer regeling op de tocht... NIEUWE REGELING v.a. P15

Bijna alles is bespreekbaar. Hou het netjes!
grandmaster n

Re: Oldtimer regeling op de tocht... FEHAC Enquete P11

Bericht door grandmaster n »

mustang66coupe schreef:Toch zal dan de waarde van de meeste klasssiekers gaan dalen ben ik bang.
De waarde van een klassieker wordt bepaald door vraag en aanbod.
Veel aanbod en/of weinig of geen vraag betekent daling van de waarde.

gr
Ghost Rider
Donateur 2014
Contacteer:

Bericht door Ghost Rider »

En ik ben bang dat dat zeker in een bepaalde groep klassiekers het geval zal zijn / worden.
Maar denk ook dat onze lieve regering dan haar doel bereikt heeft eerlijk gezegd !
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Dakloos
Super User

Bericht door Dakloos »

grandmaster n schreef:De waarde van een klassieker wordt bepaald door vraag en aanbod.
Precies! En je moet eens opletten hoeveel klassiekers (ook Mustangs!) te koop worden gezet als de oldtimer regeling komt te vervallen.
Erwin

1966 convertible
Mustang24
Contacteer:

Bericht door Mustang24 »

Dakloos schreef:
grandmaster n schreef:De waarde van een klassieker wordt bepaald door vraag en aanbod.
Precies! En je moet eens opletten hoeveel klassiekers (ook Mustangs!) te koop worden gezet als de oldtimer regeling komt te vervallen.

Allemaal naar Belgie komen wonen ?

:roll:
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
grandmaster n

Bericht door grandmaster n »

Dakloos schreef:... En je moet eens opletten hoeveel klassiekers (ook Mustangs!) te koop worden gezet als de oldtimer regeling komt te vervallen.
Ik kan niet wachten, want ik heb er nog wel een paar op mijn lijstje staan. (stalling is geen probleem :mrgreen: )

gr
1970TwisterSpecial
Moderator
Contacteer:

Bericht door 1970TwisterSpecial »

grandmaster n schreef:
Dakloos schreef:... En je moet eens opletten hoeveel klassiekers (ook Mustangs!) te koop worden gezet als de oldtimer regeling komt te vervallen.
Ik kan niet wachten, want ik heb er nog wel een paar op mijn lijstje staan. (stalling is geen probleem :mrgreen: )

gr
hahaha, als dat toch eens waar zou zijn.
Zelf verwacht ik dat het allemaal wel mee zal vallen met het aanbod.
Een klassieker is natuurlijk wel een luxe artikel.
Als je je een klassieker naast je dagelijkse auto kan veroorloven, en de dure benzine kan betalen, dan zal voor de meeste mensen een paar honderd euro MRB ook wel op te hoesten zijn.
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
Ghost Rider
Donateur 2014
Contacteer:

in ons segment zal het wel mee vallen, maar wat dacht je van al die 190D 150D en dergelijke waar we het allemaal over hebben.
Het is natuurlijk ( naar mijn mening ) goed dat die mogelijk getroffen worden, maar ook die mensen hebben geld betaald voor hun oude auto ( om effe niet over klassieker te spreken ) haha
LESS IS MORE !
6-banger

Bericht door 6-banger »

78ghiaT5 schreef:precies. wat een argument ook: meneer ik wil uw wagen best kopen, maar de vraagprijs is mij te hoog. ik moet er namelijk rekening mee houden dat ik straks elk kwartaal wegenbelasting moet betalen, dus kan hij voor minder? nou, koop dan geen klassieker, zeikvent!

harry
En toch is het in de praktijk helaas al echt zo.Heb het nu al met een stuk of 4 gegadigden gehad.En ik hoor zo links en rechts wel dat ik niet de enige met die ervaringen ben.

Het punt is wel dat het meestal mensen blijken te zijn die niet zozeer oldtimer liefhebbers zijn,maar mensen die denken goedkoop auto te kunnen rijden.Ik ben het inderdaad met jullie eens dat je als echte liefhebber dat niet echt laat meewegen in de aankoop van een oldtimer.

groet jan
1970TwisterSpecial
Moderator
Contacteer:

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Vandaag te lezen op Telegraaf.nl
Meer belasting om oldtimers te ontzien
door Olof van Joolen en Inge Lengton
BUNNIK -

Om bezitters van klassieke oldtimers belastingvrij te kunnen laten rijden, moeten autobezitters meer motorrijtuigenbelasting gaan betalen.
In het regeerakkoord staat dat de vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor mensen met auto’s van 25 jaar en ouder wordt afgeschaft. Daarmee hoopt het kabinet het bezit van de meer vervuilende wagens te ontmoedigen. Het schrappen van het belastingvoordeel levert de staat bovendien 156 miljoen euro op.

De Tweede Kamer heeft staatssecretaris Weekers (Financiën) echter opgedragen een uitzondering te maken voor mensen die louter hobbymatig een oldtimer hebben. Om dat mogelijk te maken en zonder het al ingeboekte miljoenenbedrag te verliezen zou de staatssecretaris nu dus overwegen om van alle automobilisten via de motorrijtuigenbelasting een extra financiële bijdrage te vragen van een paar euro per auto
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
LTD
Contacteer:

Bericht door LTD »

en zo worden we zeker als paria's gezien door de rest die wel moet betalen ..... fijn die opruiende sensatie krant ....
en zo blijkt wel het heeft ook niks maar dan helemaal niks met het milieu te maken ...
Ford LTD Brougham 1972
351W 4v conversie 600 cfm 4bbl
deze wagen heeft van 73 tot +/- 2004 in België rond gereden
als iemand info heeft houd ik me aanbevolen
6-banger

Bericht door 6-banger »

Moet je die reactie's eens lezen onder dat artikel!Van die lui die stellen dat ze niet mee willen betalen aan de hobby van een ander.

Daar stel ik tegenover dat ook ik altijd mee betaal aan de hobby van anderen.Kijk eens hoeveel subsidie er naar sportclubs gaat bijvoorbeeld.Of allerlei vage verenigingen di dikke subsidie's ontvangen.

Maar goed,dit is precies wat het tuig in Den Haag wil,verdeel en heers.Word tijd dat de Nederlander die altijd maar loopt te zeuren maar niets doet eens terug kijkt naar de jaren 70.Toen was er nog wat meer eenheid en stond het Haagse malieveld vol met demonstranten als er weer eens van die lekkere plannetjes uit Den Haag kwamen.

groet Jan
Ghost Rider
Donateur 2014
Contacteer:

Welkom in VERNEDERLAND !

Maak iemands probleem, iemand anders z'n probleem.
Ik snap heel goed dat andere ( niet hobbiesten ) zich hier druk over maken.
Wat je krijgt is dat mensen gaan roepen "kijk hem hier met dat oud hok, daar betalen wij aan mee" e.d.
Zoals Jan al zegt, hoeveel betaal ik aan ons o zo geliefde Voetbal in Nederland, aan politie, aan vernielingen en alles wat er bij komt kijken.
En wat denk je van kinderopvang, ik heb er ook geen... maar betaal er wel aan mee. Hoor je me daar over zeuren ?

Het zou mij niks verbazen als deze actie meer geld op levert dan het zou opleveren over de rug van de oldtimer bezitter.

Nee, dit is misschien dan wel voor ons een positief signaal, maar zeker geen goeie oplossing voor ons.

dit is ook nog nieuws:

Den Haag - De oldtimerkwestie lijkt in Nederland een steeds heter hangijzer te worden.

Terwijl landelijk inmiddels tienduizenden handtekeningen in een petitie zijn ondertekend, om voertuigen van 25 jaar en ouder vrij van wegenbelasting te houden, lijkt de regering zich alleen maar bezig te houden hoe de schatkist weer op peil te krijgen over de rug van liefhebbers met twee rechterhanden.

In augustus 2012 publiceerde het Planbureau voor de Leefomgeving het rapport “Milieueffecten van Oldtimers”. In dit rapport werd berekend dat de Nederlandse oldtimers 1,5 miljard kilometers per jaar rijden en voor veel NOx en PM10 uitstoot zorgen. Een uitgebreide milieuzone, waarbij de oldtimer in elke bebouwde kom geweerd zou worden, zou de oplossing zijn.

PBL-rapport klopt niet
Het FEHAC, de koepelorganisatie voor oldtimer en klassiekerclubs, heeft samen met onafhankelijke deskundigen het PBL-rapport geanalyseerd en komt tot heel andere cijfers en conclusies.

Zo blijkt dat oldtimers hooguit 1 miljard kilometers per jaar rijden en valt dus de totale uitstoot (NOx en PM10) van oldtimers ten opzichte van het gehele wegverkeer (dus inclusief vrachtwagens, autobussen etc.) in het niet. Het PBL bekijkt alleen de personenwagens.

Rijden veel minder kilometers dan PBL laat zien
Het effect op de luchtkwaliteit is zeer gering aldus de nieuwe berekeningen. Er zijn slechts weinig knelpunten en het weren van oldtimers op deze knelpunten lost deze knelpunten niet op.
Het PBL heeft volgens het FEHAC ten onrechte in zijn rapport het gebruik van een beperkte groep oldtimers, die dagelijks gebruikt worden, als norm gesteld voor alle oldtimers. Hierdoor gaat men uit van veel meer kilometers en bijbehorende vervuiling. Ook komt deze groep veel binnen de bebouwde kom. Het merendeel van de oldtimers wordt echter slechts recreatief gebruikt. Zij rijden veel minder kilometers. En dan meestal buiten de bebouwde kom (en hier bevinden zich niet de knelpunten van het NSL).

Grote onzekerheid over de toekomst
FEHAC betreurt de kwaliteit van het PBL-rapport. Mede door dit rapport is de MRB-vrijstelling ter discussie komen te staan. Hierdoor bestaat er in de oldtimerwereld grote onzekerheid over de toekomst. Deze onzekerheid heeft al tot grote schade geleid bij de bedrijven die de liefhebbers helpen bij het in stand houden van het mobiel erfgoed. FEHAC verwacht met de gepubliceerde analyse van het PBL-rapport een positieve bijdrage te leveren aan de discussie rond de milieueffecten van oldtimers, en maakt zich met onze alliantiepartners BOVAG, RAI, FOCWA, KNAC en ANWB sterk om de MRB vrijstelling voor recreatief gebruik van oldtimers te handhaven.

FEHAC is geen voorstander van het gebruik van oldtimers als dagelijks vervoermiddel.
LESS IS MORE !
frankpost
Contacteer:

Bericht door frankpost »

hahaha heerlijk weer dit. Laat de burgers maar tegen elkaar keren ipv tegen de overheid...dan zitten ze zelf lekker veilig op hun ivoren troontje

Ik ben bang dat een oldtimer hiermee ook gelijk minder veilig staat, en er meer gevalletjes van schade (krassen, emblemen slopen etc) zullen gaan zijn door mensen die zich genaaid voelen door "ons"

kortom daar zijn we dus lekker mee.....
Focus ST 2.5 2006
1969 Fastback 390 Mach 1 S-Code
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=22641
'47 1/2 ton 7.3 Diesel Powerstroke
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=28280
72grande
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Jongens, je moet ook niet doorslaan. Als we de politieke discussie er even buiten laten, moet er een bepaald bedrag aan algemene middelen worden opgebracht. En dat gebeurt door middelen van belastingen, heffingen, accijnzen, enz.

We hebben allemaal graag aftrekposten voor de belasting, maar dat betekent per saldo dat als ik een aftrekpost heb, iemand anders meer moet gaan betalen. Wat dacht je van de huizenbezitters die hun hypotheekrente mogen aftrekken? Als we het bij de auto’s houden, de Peugeot’s 107 en al die andere MRB-vrije auto’s worden toch ook niet collectief bekrast? Ik heb drie (ook nog eens lekker zware) auto’s in de MRB, ik financier de vrijstelling van meerdere 107’s … Maar dan gaan we terug naar het begin, als ik dat allemaal niet wil moet ik of die auto’s wegdoen of op een onbewoond eiland gaan zitten. Een georganiseerd land heeft nu eenmaal algemene middelen nodig.
Marc
Ghost Rider
Donateur 2014
Contacteer:

Marc, ik ben het 100% met je eens en hoop dat meerdere mensen zo denken... maar daar wringt zich denk ik ook de schoen.
LESS IS MORE !
Plaats reactie

Terug naar “Member's Koffiecorner”