De waarde van een klassieker wordt bepaald door vraag en aanbod.mustang66coupe schreef:Toch zal dan de waarde van de meeste klasssiekers gaan dalen ben ik bang.
Veel aanbod en/of weinig of geen vraag betekent daling van de waarde.
gr
De waarde van een klassieker wordt bepaald door vraag en aanbod.mustang66coupe schreef:Toch zal dan de waarde van de meeste klasssiekers gaan dalen ben ik bang.
Precies! En je moet eens opletten hoeveel klassiekers (ook Mustangs!) te koop worden gezet als de oldtimer regeling komt te vervallen.grandmaster n schreef:De waarde van een klassieker wordt bepaald door vraag en aanbod.
Dakloos schreef:Precies! En je moet eens opletten hoeveel klassiekers (ook Mustangs!) te koop worden gezet als de oldtimer regeling komt te vervallen.grandmaster n schreef:De waarde van een klassieker wordt bepaald door vraag en aanbod.
Ik kan niet wachten, want ik heb er nog wel een paar op mijn lijstje staan. (stalling is geen probleemDakloos schreef:... En je moet eens opletten hoeveel klassiekers (ook Mustangs!) te koop worden gezet als de oldtimer regeling komt te vervallen.
hahaha, als dat toch eens waar zou zijn.grandmaster n schreef:Ik kan niet wachten, want ik heb er nog wel een paar op mijn lijstje staan. (stalling is geen probleemDakloos schreef:... En je moet eens opletten hoeveel klassiekers (ook Mustangs!) te koop worden gezet als de oldtimer regeling komt te vervallen.)
gr
En toch is het in de praktijk helaas al echt zo.Heb het nu al met een stuk of 4 gegadigden gehad.En ik hoor zo links en rechts wel dat ik niet de enige met die ervaringen ben.78ghiaT5 schreef:precies. wat een argument ook: meneer ik wil uw wagen best kopen, maar de vraagprijs is mij te hoog. ik moet er namelijk rekening mee houden dat ik straks elk kwartaal wegenbelasting moet betalen, dus kan hij voor minder? nou, koop dan geen klassieker, zeikvent!
harry
Meer belasting om oldtimers te ontzien
door Olof van Joolen en Inge Lengton
BUNNIK -
Om bezitters van klassieke oldtimers belastingvrij te kunnen laten rijden, moeten autobezitters meer motorrijtuigenbelasting gaan betalen.
In het regeerakkoord staat dat de vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor mensen met auto’s van 25 jaar en ouder wordt afgeschaft. Daarmee hoopt het kabinet het bezit van de meer vervuilende wagens te ontmoedigen. Het schrappen van het belastingvoordeel levert de staat bovendien 156 miljoen euro op.
De Tweede Kamer heeft staatssecretaris Weekers (Financiën) echter opgedragen een uitzondering te maken voor mensen die louter hobbymatig een oldtimer hebben. Om dat mogelijk te maken en zonder het al ingeboekte miljoenenbedrag te verliezen zou de staatssecretaris nu dus overwegen om van alle automobilisten via de motorrijtuigenbelasting een extra financiële bijdrage te vragen van een paar euro per auto