De Mustang die ik heb is een feest om in te rijden. Veel mensen kijken naar de wagen, en veel rij-eigenschappen verhogen dat plezier. Toch zijn er bij mijn auto nog flink wat kanttekeningen te plaatsen, waarvan ik er in het verleden, buiten dit forum om, al een aantal met Hennie besproken heb.
Het zal ook allemaal wel komen omdat ik (te) kritisch ben, en een perfectionist wil zijn als het om dergelijke zaken en grote bedragen gaat als een auto, huis, motorfiets en dergelijke.
Na jaren in een Japanner gereden te hebben, waar ook wel het nodige op aan te merken was, merk ik gewoon dat de afwerking van zowel mijn Amerikaanse motorfiets (wist ik al 20 jaar) als mijn Mustang niet grandioos is. misschien doen sommigen van jullie dit af als gezeur, maar geloof me, de zaken die ik noem zijn alleen maar bedoeld als een soort tips. Afijn, hier gaat ie, met de kans dat ik na dit topic geen vrienden meer heb.......
Ik heb vaak geen foto's gemaakt van de originele situaties, maar alleen van die zoals hij nu is, dus als ik de zaak opgelost had. Ik verdeel de zaak maar in een aantal opeenvolgende posts, omdat er nogal wat tekst en foto's bij zijn.
Hier een foto van het dashboard. De onderzijde van de plaat aan de passagierskant sloot niet aan bij de bij de plaat waar de ronde luchtuitgangen zitten. De aluminium opzetplaat was gewoon niet goed gemaakt, omdat de rest van de plaat wel goed aansloot. Ik ergerde me daar aan en heb dat opgelost door een chroom plakstrip over de hele onderzijde te plakken, die je een beetje kunt 'sturen'.

De stoelleuningen kunnen met een handgreep aan de zijkant van de stoel naar voren geklapt worden, maar ook met de handgreepjes op de achterzijde van de rugleuning. Een van de handgreepjes liet los, en bij een van de afdekplaatjes kwam de leren bekleding er rafelig onderdoor. Ik wilde dit verhelpen door de plaatjes er af te halen en opnieuw op te schroeven. Voordat ik de plaatjes verwijderde, moesten natuurlijk eerst de plastic handgreepjes verwijderd worden. Bij inspectie waren ze allebie al eerder verwijderd geweest, en waren er bij beide stukjes afgebroken, gelukkig niet zichtbaar. Een inwendig metalen clipje houd de handgreep op zijn hefboom. Dat is dus voor eenmalig gebruik, zodat je, als je ze demonteert, iets nieuws moet verzinnen.
Aan de bovenzijde grijpt het afdekplaatje met kleine tandjes in het materiaal, de onderzijde met een schroef. Ik vind het een raadsel waarom hier schroefjes van het type 'imbus-ster' (dus geen traditionele imbus) gebruikt zijn, die zonder het juiste sleuteltje alleen met een punttangetje te verwijderen zijn. Beide plaatjes los gemaakt, bekleding er goed onder geschoven, en plaatjes voorzien van een gewoon schroefboutje. Daarna de handgreepjes op de hefboompjes gelijmd. Hier het resultaat.