Mustang 2007 probleempjes/oplossingen

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

keesie25

Mustang 2007 probleempjes/oplossingen

Bericht door keesie25 »

Beste allemaal,
De Mustang die ik heb is een feest om in te rijden. Veel mensen kijken naar de wagen, en veel rij-eigenschappen verhogen dat plezier. Toch zijn er bij mijn auto nog flink wat kanttekeningen te plaatsen, waarvan ik er in het verleden, buiten dit forum om, al een aantal met Hennie besproken heb.

Het zal ook allemaal wel komen omdat ik (te) kritisch ben, en een perfectionist wil zijn als het om dergelijke zaken en grote bedragen gaat als een auto, huis, motorfiets en dergelijke.

Na jaren in een Japanner gereden te hebben, waar ook wel het nodige op aan te merken was, merk ik gewoon dat de afwerking van zowel mijn Amerikaanse motorfiets (wist ik al 20 jaar) als mijn Mustang niet grandioos is. misschien doen sommigen van jullie dit af als gezeur, maar geloof me, de zaken die ik noem zijn alleen maar bedoeld als een soort tips. Afijn, hier gaat ie, met de kans dat ik na dit topic geen vrienden meer heb.......

Ik heb vaak geen foto's gemaakt van de originele situaties, maar alleen van die zoals hij nu is, dus als ik de zaak opgelost had. Ik verdeel de zaak maar in een aantal opeenvolgende posts, omdat er nogal wat tekst en foto's bij zijn.

Hier een foto van het dashboard. De onderzijde van de plaat aan de passagierskant sloot niet aan bij de bij de plaat waar de ronde luchtuitgangen zitten. De aluminium opzetplaat was gewoon niet goed gemaakt, omdat de rest van de plaat wel goed aansloot. Ik ergerde me daar aan en heb dat opgelost door een chroom plakstrip over de hele onderzijde te plakken, die je een beetje kunt 'sturen'.
Afbeelding

De stoelleuningen kunnen met een handgreep aan de zijkant van de stoel naar voren geklapt worden, maar ook met de handgreepjes op de achterzijde van de rugleuning. Een van de handgreepjes liet los, en bij een van de afdekplaatjes kwam de leren bekleding er rafelig onderdoor. Ik wilde dit verhelpen door de plaatjes er af te halen en opnieuw op te schroeven. Voordat ik de plaatjes verwijderde, moesten natuurlijk eerst de plastic handgreepjes verwijderd worden. Bij inspectie waren ze allebie al eerder verwijderd geweest, en waren er bij beide stukjes afgebroken, gelukkig niet zichtbaar. Een inwendig metalen clipje houd de handgreep op zijn hefboom. Dat is dus voor eenmalig gebruik, zodat je, als je ze demonteert, iets nieuws moet verzinnen.
Aan de bovenzijde grijpt het afdekplaatje met kleine tandjes in het materiaal, de onderzijde met een schroef. Ik vind het een raadsel waarom hier schroefjes van het type 'imbus-ster' (dus geen traditionele imbus) gebruikt zijn, die zonder het juiste sleuteltje alleen met een punttangetje te verwijderen zijn. Beide plaatjes los gemaakt, bekleding er goed onder geschoven, en plaatjes voorzien van een gewoon schroefboutje. Daarna de handgreepjes op de hefboompjes gelijmd. Hier het resultaat.

Afbeelding
keesie25

Bericht door keesie25 »

Toen ik de auto kocht merkte ik al dat de plastic 'afdekhuisjes' aan de onderzijde van de stoelen los lagen. Deze zijn bedoeld om passagiers te beschermen tegen het scherpe einde van de vloer-stoelgoot, die met een bout in de vloer zit. Als iemand er per ongeluk op trapt of tegenaan schopt (wat niet ondenkbaar is), laat het huisje los, omdat het met een inwendig 'eenmalig' clipje om de goot bevestigd is. Bij drie van de vier huisjes waren de inwendige plastic steuntjes gebroken. Ik heb door ieder huisje een gat geboord, en met een bout de zak opnieuw bevestigd. Het schroefdraad van de bout moest 'grof' zijn, omdat in het metalen onderliggende materiaal alleen maar een gat zit, en geen schroefdraad. Zo, dit gaat nooit meer los!

Afbeelding
keesie25

Bericht door keesie25 »

Ook merkte ik dat bij de bestuurdersstoel de complete plastic rand, met daarin de bediening, los lag. Ook daarin zit slechts een plastic 'boompje' met weerhaakje, dat dieper weg in de stoel, waarschijnlijk in het metaal, in de stoel grijpt. Tja, dat weerhaakje was gebroken, en gaatjes boren in het plastic, om met schroeven de zaak aan de stoel te verankeren, is geen optie, omdat op die plekken alleen maar stof/leer zit, en het metaal veel dieper weg zit. Wel zit er aan de onderrand van de stoel een metalen framedeeltje, waar ik een tie-rib onderdoor kon schuiven, en zodoende de complete unit goed kon verankeren. Gaat nooit meer los!

Afbeelding
keesie25

Bericht door keesie25 »

Als het heeft geregend, of als je de auto hebt gewassen, blijft er water tussen grille en bumper staan. Als je de zaak een beetje beweegt, komt er weer vocht onderuit. Zal we niet schadelijk zijn, omdat het allemaal kunststof is, en er is geen oplossing voor, maar toch even vermeldenswaard.

Afbeelding
fuel66

Bericht door fuel66 »

Tsja Mustang en afwerking zijn twee aparte werelden. maakt niet uit wat voor model je hebt volgens mij. Je krijgt nieuw voor us dollar 25.000 een sport wagen (2010 model ofzo) met een dikke vette uitstraling en motor erin, dus er zal ergens op bezuinigd moeten worden (veel plastic etc.).

Als je dat voor lief neemt ( wat wij Mustang liefhebbers vaak doen) heb je voor realtief weinig centjes een mooi bak die inderdaad veel bekijks krijgt.

Het eerste waar ik me mee bezig hield toen ik de Stang kreeg was: kraakjes en piepjes in de wagen oplossen (plastic op plastic etc.). Daar werd ik helemaal gek van.

Ook ik had hiervoor een Japaner (Prelude) dus ook voor mij was de afwerking van de Stang even wennen.

Maar het is grappig als je bij een ander in de wagen stapt, om te zien waar hij/zij aanpassing aan hebben gemaakt om het rijplezier te verhogen. Dingen gezien als: schuimrubber/dubbelzijdige tape/
plakband/ superlijm/ etc.
Laatst gewijzigd door fuel66 op di 09 feb, 2010 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.
You`re going to need a bigger boat......Cadillac CTS-V horsepower.
keesie25

Bericht door keesie25 »

Verder voortdurend roest bij de aanhechting van de motorkapsteun. Zal nooit doorroesten of zo, maar had ook van roestvrij staal gemaakt kunnen worden, toch?

Afbeelding

Ook ontdekte ik vrij snel in het begin haarscheurtjes in een sidescoop, die er eerst niet zaten. (bijna niet zichtbaar op de foto)Omdat er geen uitwendige lak beschadiging op de scoop zit, heb ik geen idee of dit misschien door de de grote spanning tussen het materiaal gekomen is. Gelukkig beperkt dit zich tot de binnenrand, dus van de buitenzijde niet zichtbaar. Ik hoop niet dat het verder gaat.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door keesie25 op di 09 feb, 2010 13:06, 2 keer totaal gewijzigd.
keesie25

Bericht door keesie25 »

Ha gelukkig Fuel66, tenminste in ieder geval EEN lid dat niet kwaad op me is dat ik deze zaken meld.........ik realiseer me ook wel dat je genoegen moet nemen met "veel auto voor weinig geld", maar waar het mij om gaat is, dat Ford dit soort dingen vaak voor HETZELFDE GELD BETER had kunnen doen. Zonder dat ik pretendeer een auto-ontwerper te zijn overigens. Ik ben ook benieuwd of er leden zijn die dezelfde dingen al ik hebben geconstateerd of opgelost.

De kraakjes en piepjes vallen bij mij overigens wel mee. Hennie heeft een rammel-probleem verholpen van een losse uitlaatring, en de afdeklaatjes aan de binnenkant deuren, bij de handgreep, heb ik opgelost door er een stuk van een lap tussen te proppen, onzichtbaar aan de buitenkant.

Verder maar weer. In de rand tussen voorspoiler en originele(?)voorspoiler zit een rand, die meegespoten is met de auto, maar waar een scheur in zit. Geloof me, dit komt niet omdat ik onvoorzichtig over hobbels en kuilen rijd, maar gewoon omdat er speling tussen zit. Je kunt dit niet oplossen door de zaak opnieuw te laten spuiten, omdat je het dan direct weer hebt. Ik heb het opgelost door een weerbestendige zwarte tape op maat te knippen en er overheen te plakken. Een secuur werkje, maar het zit er nu een jaar op, en het zit nog goed.

Afbeelding

In de voorste wielkast, zowel voor als achter, werd de lak al direct beschadigd door steenslag. Opnieuw spuiten is dus geen optie, maar wel de zaak in de tectyl (bus, ik geloof een tientje bij Halfords)zetten,en soms even opnieuw doen. (foto van achterste deel volgt nog)

Afbeelding
keesie25

Bericht door keesie25 »

Wat mij verder stoorde was, dat de kunststof afdichting tussen voorraam en motorkap niet aan het voorraam geseald zat. Er kwam voortdurend rommel tussen, en ook je poetslap bleef er tussen steken. Ik heb dit dicht gekit, en er zitten op een paar plekken afloopgaatjes in de plaat, dus zal dit geen probleem zijn.

Afbeelding

Verder moet me ook van het hart, dat het voor- en achterraam 'opgeplakt' zijn. (Bij de meeste auto's zitten ze in een rubber frame). Daardoor zitten er naast het raam kieren, waar veel vuil zich kan ophopen. Gelukkig maken we de auto regelmatig schoon, maar het is wel een priegelwerkje, om met een puntje van je poetslap de zaak schoon te maken.......

Afbeelding
Hennie
Adverteerder

Bericht door Hennie »

Kees,

sommige zaken zijn idd terug te voeren op de "Ford quality control"die waarschijnlijk minder werken dan de mensen aan de assembly lines :D :D .
Maar andere zaken zoals je seatcovers, je splitter en je sidescoops zijn aftermarket crap.
99% wat ze verkopen is rommel.
Als je iets koopt en je volgt de instructies, staat er vaak een installatie tijd bij, van bijvoorbeeld 1.5 uur, alleen als je het netjes wilt hebben en alles pas wil maken wat NET NIET past dan ben je de tijd in het drievoudige kwijt.
Heel veel spul past gewoon eigenlijk niet, en daar zit altijd veel werk in om het wel goed te krijgen.
kleine opsooming wat ik op NIEUWE auto's ben tegen gekomen...
gordelvangers niet aanwezig, stoelen in een explorer met 2 bouten ipv 4 vat gemaakt, koppeling GT500 stuk binnen 100km, vulslang benzine tank niet aangesloten, stabilisator stang los....kleinigheidjes :oops:
Verder wel coole gasten die amerikánen, met leuke auto's!! 8) 8)
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
FerdiV8

Bericht door FerdiV8 »

AMERIKAANS die de meeste hier toch wel voor lief nemen.
Ford Mustang GT 05' convertible
Ford Racing Exhaust(126dB)
keesie25

Bericht door keesie25 »

Dank je Ferdi en Hennie,

Ferdi, een aantal van de door mij genoemde zaken moet jou met je 2005 toch ook opgevallen zijn. Kun je daar iets over zeggen? Ik ben overigens nog niet klaar met de opsomming hoor........

Hennie, we hebben het er al vaker over gehad. Dank je weer voor je commentaar. Ook hebben wij samen Ford Nederland en Ford USA benaderd over een aantal zaken, waarbij de waslijst van Hennie uiteraard veel groter is dan die van mij.

Ik heb een bepaalde 'logica/filosifie' ten opzichte van in ieder geval de Harley die ik heb, en denk dat dat ook van toepassing zou kunnen zijn op de Mustang: Doe de zaken gewoon goed en werk ze netjes af, en verhoog de prijs desnoods met enige honderden euros/dollars, maar daardoor hebben de mensen minder ergernis. Dat is niet het enige. Als je zaak goed is, dan maakt de koper mond- op mondreclame. En dat is de BESTE reclame die er is. En dat levert het bedrijf dan weer geld op.

Hennie, ik zei je al (maar nu dus op dit forum), bij een aantal pompstations kan ik mijn benzinetank niet of slechts gedeeltelijk bijvullen. Alles geprobeerd hoor, dus suggesties van iemand over hoe te tanken zijn niet nodig. Zelfs een verloopstuk en een trechter meegenomen die ik aan de vulslang zet.......!!!!!
Ford USA stelt dat dit t/m 2005 voorkomt, maar die van mij is echt uit 2007. Er zijn diverse oplossingen voor aangedragen (een site zegt gewoon: monteer een nieuwe tank !). Ik kan er overigens redelijk mee leven, anders had ik er wel wat aan gedaan.
philip

Bericht door philip »

Zelf heb ik, tot nu toe, geen enkele van bovenvermelde problemen.

Enkel af en toe wat problemen met tanken, maar dat zou een algemeen fenomeen zijn bij amerikaanse wagens. In amerika zou het pistool smaller zijn ofzo, is mij verteld?

Als je goed zoekt zul je wel bij ALLE wagens wel kleine details vinden die beter kunnen.
keesie25

Bericht door keesie25 »

Oke, hier een foto van het achterste deel van de voorste wielkast. Afgezien van dat steenslag die plek al snel flink beschadigt, sluit dat voorstukje, onderdeel van de zijspoiler (zal wel aftermarket zijn Hennie....) totaal niet aan op het plastic binnenwerk van de wielkast zelf. Er zitten weliswaar wat plastic pop-schroefjes (hoe heten die dingen?)door dat voorstukje, maar die zijn inwendig nergens aan bevestigd. Dat betekent dat er een grote kier tussen voorstukje en wielkast zit. Binnen de kortste keren vult die kier zich met allerlei rommel. Ik heb wederom zwarte kit gebruikt, en die in een droge periode in die kier geduwd. Niet alleen komt er zo geen troep meer in, maar ook zitten de delen nu aan elkaar. Het voorstukje zelf heb ik om verder beschadiging door steenslag te voorkomen, weer voorzien van zwarte tectyl. Verder de kieren gevuld die tussen voorste stuk van sideskirt en zijkant auto zaten. Zie foto.

Afbeelding
keesie25

Bericht door keesie25 »

Dank je Philip, kan zijn dat je minder kritisch bent, kan ook zijn dat je genoemde zaken gewoon niet hebt.
Verder met het volgende: tussen achterbank en binnenkant van de auto zit een grote kier. Als ik aanneem dat de voorstoelen aftermarket zijn, dan is de achterbank dat ook, want die zien er beide qua opmaak precies gelijk uit. Voor de foto heb ik de bank NIET opzij getrokken!

Afbeelding

Het hemelwater loopt achter de achterlichten langs, en komt via de binnenkant van de auto op straat terecht. Mijns inziens had dat gat opgevuld en geseald kunnen worden, zodat het water via de zijkant van de lichten afgevoerd zou worden. Overigens had mijn vorige Japanse auto ook zo'n soort constructie.

Afbeelding
66bleu stallion

afwerking

Bericht door 66bleu stallion »

He Kees heb ook een 2006 model en net wat je zegt je vind van alles veel kleinigheden,heb aan voorzijde onder ruiten wissers onder de motorkap 2 afwaterings gaten zitten waar een rubber afvoer aan zit.
Deze kun je er beter afhalen want er komt blad en troep in en water loopt niet meer snel weg met alle gevolgen van dien,deze rubberafvoeren zitten tegen firewall aan,als je het begrijpt.
mvg Thomas.
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”