Ratrod schreef:
Ik kan me herinneren dat de ANWB hier op tegen was. Ik had zelfs zo'n sticker op m'n auto. Vanwaar die omslag?
Draagvlak hiervoor is NUL!
Hoezo democratie?
als je denkt dat je in een democratie leeft, think again.
een aantal voorbeelden:
het referendum over de europesche grondwet, massaal nee gestemt, nu toch er door gedrukt. (CDA)
het rookverbod en paddo verbod. en waar heeft het toe gelijdt? ruim 85% van de paddo verkopers is dicht of failiet, en dat omdat 1 buitenlander met veel alcohol op en een paddo van een brug afspringt, door het rookverbod de horeca heeft veel schade geleden en doet het nog en dit alles doordat de huidige minister van gezondheid denkt dat hij weet wat goed voor de mensen is. dat hij ook valse voorwenselen, opgeklopte onderzoeken en ook nog tegen andere wetten in, zijn wet moest doordrukken (CDA) in de grondwet staat dat je recht hebt op keuze vrijheid en zelf beschikkings recht. ik ben oud genoeg om te beslissen wat ik eet, drink of rook, of dat ik een niet rook cafe in ga of toch liever de rokers cafe. daar heb ik geen regering voor nodig, die dat voor mij beslist.
er liggen al plannen klaar om ook ongezond eten en drinken aan te pakken. hogere belasting op ongezond eten en drinken. maar ook de plannen om verkoop punten te verbieden in die in de buurt liggen van bv scholen. er is nu al een verbod dat regeld dat bepaalde vetten niet meer gebruikt mogen worden. stilletjes ingevoerd.
werken tot je 67e. en dus ook langer betalen voor de pensioen, zonder dat je na je pensioen ook inderdaad meer krijgt. (CDA/PVDA/CDU)
dan heb ik het nog niet gehad over hoe ze de privacy van de burger beetje bij beetje afpakken onder de noemer terroristme bestrijden, al jou electronische verkeer (internet/telefoon/bank gegevens/ slimme meter in de meter kast, noem maar op) word opgeslagen in databases. daar komt nu het rekening rijden bij, via gps weten ze precies waar je was op wat voor een tijdstip. openbaar vervoer? een kaartje kun je niet meer kopen. ov chip kaart, ieder keer dat je door het hekje heen gaat staat het geregistreerd. je bent ziek??? onder behandeling? ook dat weten ze dankzij het patienten dossier. en ook die gegevens krijgen ze niet veilig voor onbevoegden. (CDA/PVDA/CDU) nederland kent de hoogste aantal telefoon taps ter wereld.
en zo kan ik nog wel een paar pagina's vullen met verboden, beperkingen en geldklopperij van deze regering.
ik heb de ANWB een mail gestuurd via hun website over het kilometer heffing. op de deze pagina moet je ook aangegeven of je lid bent ja of nee. in mijn geval was dat ja.
dit was de reactie:
Geachte heer,
Hartelijk dank voor uw e-mail.
De ANWB verstrekt de door u gevraagde specifieke informatie alleen aan leden. Uit uw mail kunnen wij niet opmaken dat u lid bent, daarom kunnen wij helaas uw mail niet in behandeling nemen. Mocht u toch lid zijn, dan vernemen wij dit graag. De kosten van het ANWB-lidmaatschap (zonder service van de Wegenwacht®) bedragen € 16,50.
Voor dit bedrag heeft u bijvoorbeeld recht op:
blablablabla......
Met vriendelijke groet,
Koninklijke Nederlandse Toeristenbond ANWB
Mevrouw M.A.J. Oostendorp
Contact Center L+M
vreemd want ik had toch ja aangevinkt.
deze middag maar eens gebeld met de ANWB, daar wouden ze me niet meedelen waarom ze nu achter de regering staan? geen reactie was het commentaar. dus moeten ze het nu doen met 1 lid minder, maar volgens die mevrouw was ik al niet de enige die vandaag zijn lidmaatschap opzegt.
en ook het rekening rijden zullen ze wel door onze strot heen duwen, de regering heeft namelijk veel geld nodig om weer het beste jongtje van de klas te zijn. en vooral de burger zal hier weer de dupe van zijn, want het geld moet ergens vandaan komen.