Leg wel uit en fotos hoe je zal doen voor de relais.
foto's en schema's volgen nog.
Hoe kan me de amp meten dat uit een alternator komt?
dat gaat in elk geval niet met de meter die in het dashboard zit, want die geeft geen waarde aan. Je kan het met een vrij kostbaar meetinstrument meten door een soort tang om de accukabel heen te zetten, en het kan ook met een los metertje tussen alternator en accu. Let daarbij op dat de startstroom er niet door heen gaat want dan is de meter in 1x weg. Maar je kan ook simpel denken: ik heb geen start of laadproblemen dus het zal wel goed zijn.
Dan nu de eerste foto's:

links drie zekeringblokjes van Halfords aan elkaar geclipt; een stuk krimkous houdt alles bij elkaar.
Een geel oog aangeklemd dat op de BAT aansluiting van de start solenoid past
Ik heb een tijd na zitten denken hoe ik de relais en zekeringen zou plaatsen.
Uiteindelijk heb ik voor het volgende gekozen:
relais 1 met eigen zekering voor de HEI
relais 2 met eigen zekering voor het rechter dimlicht
relais 3 met eiegen zekering voor het rechter grootlicht
Door voor alles een eigen zekering te nemen zijn de gevolgen voor de rest van de circuits beperkt als een zekering sneuveltD
dan de vraag waar plaats je het?
Ik wilde geen gaten boren, eventueel wel bestaande bevestigingspunten gebruiken.
Als ik relais en zekeringen op een montageplaatje zou plaatsen wordt het toch vrij groot. Heb er aan gedacht om het bij de min kabel van de accu op de shocktower rechts te monteren. Vond dat niet mooi. OOk de 3 relais als groepje ergens plaatsen, bv bij accu of naast radiator vond ik niet echt mooi.
Nu maak ik de zekeringen 'vrij hangend' vast aan de BAT klem van de solenoid. Tenminste, dat ben ik van plan.
Voor de relais koop ik nog pluggen (aansluitblokken) met draadaansluitingen. En dan ga ik weer eens puzzelen hoe een en ander te monteren.
Wat betreft het aansluiten van de relais voor de lampen heb ik de volgende gedachte:
De linkerlamp blijft gewoon aangesloten; de bedrading vande rechterlamp breng ik niet naar de lamp, maar naar de spoelen van het dim- en grootlicht relais. Daardoor loopt door de oude bedrading nog maar de halve stroom en is de spanningsval nog maar de helft.
De rechterlamp sluit ik dan aan op de kontakten van de twee relais.
Zo kan ik de oude bedrading behoorlijk intact houden.
Kan ook 2 relays in de kabelboom links monteren; maar wil eigenlijk niet een gave grote boom aansnijden. Bij de shocktower is de omhullende isolatieband er wel af trouwens. Kan het dus wel bekijken. Dan wordt het zoiets als dit:
http://midlife66.com/wiring/halrelays.html
De relais voor het licht kunnen ruggelings aan elkaar gemonteerd worden, een hoekstukje ertussen en met een enkele schroef vastzetten maar!
Zie hiervoor
http://forums.stangnet.com/494733-headl ... icing.html
Ik weet nog niet hoe ik de bedrading er in zal breien; zie
http://www.isookzo.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=13520 repareren en aanpassen bedrading
gj
Mustang 1967 gebouwd 1966, 2 Door Hard Top, 289 V8 4barrel A-code, 3 traps XP C-4 automaat, 3.00:1 Rear Axle, HEI, Impco L20 converter 300A mixer, dual exhaust, Cragar velgen, int/ext decor group
Gertjan, Jelle, Paul