We (we stellen ons voor op: viewtopic.php?f=13&t=12360" onclick="window.open(this.href);return false; even voorstellen dan maar) kochten drie weken terug een dark moss green Mustang 1967, maar er moet nog wel een en ander aan gebeuren.
We showen de auto op: viewtopic.php?f=13&t=13512" onclick="window.open(this.href);return false; Onze 1967 Coupe
Bij aankoop gilde de V-snaar van de dynamo, en was het linkerportier dichtgeplakt, want het raammechanisme ontbrak ('is in bestelling en wordt nageleverd'). Van de lampjes binnen deed niets het, en de bedrading van nieuw aangebrachte features (gas, startonderbreker, radio) was een rommeltje. Dat bleek al snel want na het iets meer solide bevestigen van de autoradio was het meteen einde starten. De massa van de startonderbreker was losgeraakt.
Verder werkt de richtingaanwijzer niet netjes en loopt het dashbordklokje niet.
Zo is er nog veel meer dat wat liefde nodig heeft. Onze bedoeling is de auto rijdend houden en stuk voor stuk wat zaken naar een hoger plan brengen.
Om te beginnen heb ik een A4 Ordner gemaakt en daarin berg ik de verkregen documentatie op, naast het elektronisch archief. Het Shop Manual uitgeprint. Ik zal in dit project bijhouden wat we aan de Stang gedaan hebben, en natuurlijk ook af en toe om raad vragen.
De conditie van de carrosserie is goed, de vering / schokbrekers / rubbers verdienen aandacht.
De lak is behoorlijk, hij is een keer overgespoten in de originele kleur.
Het vinyldak heeft een winkelhaakje bij het transport uit Amerika opgelopen, maar visuele schade is beperkt.
Het chroom buiten is behoorlijk, de achterbumper heeft een keer zijn taak verricht.
Binnenbekleding, zwart kunstleer, is netjes. De vloermat is vrij jong maar er hier en daar wat knullig ingelegd.
De hemel is zwart en strak, maar ook hier is wat knullig naaiwerk met de hand gedaan.
Het uitlaateinde LA viel er al in de eerste week vanaf. Het bleek dat de pijp op 2 cm boven de achteras (in rust) was gemonteerd. Nu is dat nog tot daarentoe, maar de remleiding zat ook in de 'veerweg' van de pijp.
Onder de kap is het vol met: V8, airco, dynamo, hydropomp voor stuurbekrachtiging en luchtpomp voor emission control. Daarnaast zit er nog een Impco gasinstallatie met arm in.
We zijn wel mazzelpikken, de vrij ruime garage staat direct naast ons huis.