Midden in The Mid West: Mach I in Rothville, MO, USA

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

72grande
Contacteer:

Midden in The Mid West: Mach I in Rothville, MO, USA

Bericht door 72grande »

Afbeelding

Zondag 10 juni 2007, 12.00 uur. Voor mij stroomt traag de "Mighty" Missisippi; verderop schittert de skyline van St. Louis, Missouri half in de zon en daartussenin rijst de "Gateway Arch" (officieel de Jefferson National Expansion Memorial) hoog op in de lucht. Het is weer bijna een droom dat ik hier kan staan.

Gateway to the West I: St. Louis is de plaats waar de Missisipi en de Missouri rivier samenstromen. Lang geleden was dit de startplaats van de Lewis en Clark expeditie. Al het land ten westen van hier was nog onbekend toen Lewis en Clark aan hun expeditie begonnen en zo in feite de prille basis legden voor wat de huidige Verenigde Staten zijn geworden. Hun verhaal voert hier wat ver, maar Google er maar eens op.

Gateway to the West II: St. Louis is de grootste stad aan de befaamde Route 66, startplaats Chicago en eindbestemming Los Angeles uitgezonderd. Vanuit het toen drukke en industriële Oosten begon feitelijk in St.Louis, bij het oversteken van de Missisipi, de weg naar het westen.

Dat alles wordt nu gesymboliseerd door de indrukwekkende Arch, wie zal het plaatje niet kennen?

Afbeelding

Na een lange vlucht via Houston, Texas, ben ik gisteren geland in Kansas City, Missouri. Niets te doen daar, zo werd mij van tevoren verzekerd. Er is wel heel veel tegelijk te doen bij AHP, dus terwijl Roy zijn handen vol heeft in California, moet ik (mag ik) op expeditie naar Missouri. Het hoofddoel van de expeditie is pas op maandag beschikbaar, dus ik kan op zondag nog wat pionieren. Ik heb weer de beschikking over "appropriate transportation", een dikke Jeep Wrangler in dit geval. Ik kan er echt niets aan doen, want om bedrijfseconomische redenen had ik keurig een bescheiden "mid size" huurauto besteld. Maar ja, Budget rent-a-car heeft een actie, een upgrade voor slechts $ 1,- per dag. Wie ben ik dan om dit aanbod van de Budget meneer af te slaan? Dat Kansas City geen toeristische of zakelijke metropool is blijkt wel uit het feit dat de Budget meneer nog nooit een NL rijbewijs heeft gezien.... De DM&FF sticker is ook weer snel geplakt en zo heb ik weer een super staff car voor de komende dagen.

Afbeelding

Afbeelding

Vanmorgen ben ik vanuit het hotel direct naar St. Louis gereden. Het eerste bezoek aldaar was aan de Old Chain Of Rocks Bridge, één van de Route 66 "landmarks". Voor huidige begrippen een ontzettend smalle brug (het is nu nog alleen een wandel- en fietsbrug) en voorzien van een zeer merkwaardige knik in het midden, aangebracht omdat men anders in de bocht van de Missisipi navigatieproblemen voor de scheepvaart verwachtte. Onwillekeurig krijg ik toch het beeld van hoe het hier 50, 60, 70 jaar geleden moet zijn toegegaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Door naar de Arch natuurlijk voor wat foto's. Omdat ik nog veel wil doen vandaag houd ik het bij foto's van de buitenkant. Wel mooi, vind ik zelf!

Afbeelding

Afbeelding

Snel weer St. Louis uit, want (een klein deel van) de Missouri vallei staat op mijn programma. Zodra je de Interstate verlaat zie je onmiddelijk weer de oude (sloop)auto's rond de huizen. Ik heb niet zo veel foto's, want de mensen kijken toch vreemd op als zo'n snuiter hun tuin staat te fotograferen. En een oude auto naast het huis is hier immers bepaald geen bezienswaardigheid! We zitten hier ook in The Mid West, een verzamelnaam voor een groep traditioneel ingestelde staten waar het agrarisch bestaan nog een hoofdrol speelt. Net als het geloof en de republikeinse instelling. Je kunt wel zeggen dat dit het "echte" Amerika nog is, met niets van de gekte van de Westkust of het gehaaste leven van de Oostkust. Het bestaan lijkt hier ongecompliceerd, vredige en traditioneel (maar of dat echt klopt weet ik ook niet zeker). Morgen meer!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door 72grande op di 12 jun, 2007 03:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Marc
rzboss302

Bericht door rzboss302 »

He , dit gaat weer een mooi avontuur worden met als resultaat (hopende) een mooie mustang richting ons land.

Super Marc , hou ons maar op de hoogte van alles wat je ziet en meemaakt.

Ik denk gelijk weer terug aan mijn trip door de USA van effe geleden.

grz Richard
Ford Mustang

69' mach 1 : 390 cui, 4-speed.
70' boss 302
------------------------------------
If you're under control.....
you're not going fast enough
1970TwisterSpecial
Moderator
Contacteer:

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Leuk verslag weer Marc.
Ik ben benieuwd welke Mustang je deze keer weet te scoren.
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
Lex66

Bericht door Lex66 »

Gaaf Marc, ik ben benieuwt naar het vervolg.
EX--Baby-blue, wit-vinyldakje en pony interieur--
Pluk de dag >> morgen kan de benzine op zijn.
http://www.cardomain.com/ride/3092830
GeorgeMach1

Bericht door GeorgeMach1 »

Gezellig Marc om weer samen dit avontuur te beleven!

Gister nog Roy aan de lijn gehad uit Sacremento (CA).
Dus ik weet je doel waarvoor je daar bent!
Maar ik zal het voor het spannende vervolg niet vermelden!
Heel veel plezier en succes daar.

Grz. George
1969Mach1

Bericht door 1969Mach1 »

Goedzo George!
Mondjes dicht!

Leuk verslag Marc!!!!!
1969 Indian Fire Ford Mustang Mach1 351w 4-spd
--> @mistermach1
Marcel
Retired Moderator
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Heee chef, je bent weer goed bezig stuur maar snel wat foto's :)
Ratrod

Bericht door Ratrod »

Mooie foto's. Wat hebben ze daar toch mooie landschappen. Ben heel benieuwd naar het vervolg van dit avontuur.
1979 Mustang Cobra Fastback V8
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
Nicov.dr.Klok

Bericht door Nicov.dr.Klok »

Kijk daar komt weer zo,n mooi reisverslag van Marc.Geweldig dat je ons zo weer op de hoogte houd van de avonturen in Mustangland.Ik kijk al weer uit naar het vervolg.
En op de 1 na laatste foto zie ik iets staan wat mij bekend voorkomt,alleen kan hij daar niet staan,want die rijdt hier al rond in Nieuwleusen :hide: :shock:
Gr.Nico
1969 Mustang Grande 351W (ready for the road again in May 2012)
1978 Ford F.250 Ranger XLT 460cu/inch

Yesterday is history,Today is a gift,Tomorrow is a mistery.
drunay

Bericht door drunay »

Leuk joh, hou ons op de hoogte!

Groeten,
Rene
1966 Mustang Coupé, 289 v8, Cruise-o-matic, Pony Interior, PB, PS, AC
VIN 6T07C215991.
Dodge52
Contacteer:

Bericht door Dodge52 »

Leuk verslag en mooie foto's Marc, ik moet nog even wachten voordat wij die kant op gaan...
Je mag je verslag ook hier plaatsen, zou leuk zijn 8)

USA Cars and Route 66 forum
[img]http://img.photobucket.com/albums/v149/dodge52/forum/usacarsandroute66af.jpg[/img]

http://carsandroute66.123forum.nl/
http://dodge52.web-log.nl/
http://zippo.web-log.nl/

Willem
martijn
Contacteer:

Bericht door martijn »

Ik kan haast niet wachten op de weergave van het vervolg van deze spannende trip. Wat zal het worden, een 60er jaren mustang? een cabrio? of misschien iets wat we allemaal helemaal niet verwachten?
Erg leuk om zo te volgen en blijf die foto's posten please!
Succes daar in de USA
Martijn
NOW 1966 coupe L6
SOLD 1965 2+2 fastback 302 5.0 HO, C4, PS, PB
SOLD 1966 coupe 289 V8, C4, PS
SOLD 1966 coupe 289 V8, C4, Discs
SOLD 1965 2+2 fastback 289 V8, C4
SOLD 1965 coupe 289 V8, C4, PS
Mustangfreak

Bericht door Mustangfreak »

He Marc, Schitterend zoals jij je/jullie avonturen kunt verwoorden.
Ben erg benieuwd naar het vervolg ervan en of er misschien iets voor mij bij zit??
Kom snel met je volgend verslag.
Groet Pim
1965 Ford Mustang coupe V8-automaat ivy green metallic
1965 Ford mustang fastback GT A-code V8-automaat powerbrakes, pony interieur , ivy green metallic
2001 Opel Zafira 1.8 Comfort
2002 Ford Transit 260S 2.0TDDI Cool Edition
Erwin

Bericht door Erwin »

Leuk om te lezen èn te zien! Ben nieuwsgierig naar het vervolg!!

Groet,
Erwin
1970 Mach 1 Windsor 351 2v
Grabber Green/White interior
Frank

Bericht door Frank »

Schitterend verhaal weer Marc! Altijd weer spannend!!

Kijk weer uit naar het vervolg!

Succes!

Frank
- Ford Mustang Fastback Factory GT '66, 4V 289 Ci V8, 5 speed, headers en Flowmasters.
- Chevrolet Impala Sport Coupe 1959, 348 Ci V8, Tri-Power, 4 speed
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”