Toen ik mijn Mustang kocht zat er maar 1 claxon op. Even eentje erbij kopen dacht ik. Moviecars had er wel een paar maar die waren allemaal defect en reproducties waren er niet (inmiddels zijn die mondjesmaat wel verkrijgbaar). Via Ebay een setje gekocht en ja hoor.....die waren ook kapot!!
Je kunt de claxon open krijgen door de klinknagels vanaf de achterzijde voorzichtig los te boren.

En zo ziet de claxon er van binnen uit. Links een membraam wat door een electromagneet naar binnen wordt getrokken. Aan dit membraam zit een geisoleerd kraagje wat, doordat deze naar beneden wordt getrokken, een schakelaar naar de electromagneet onderbreekt. Het membraam komt weer omhoog, de schakelaar maakt weer contact, het membraam wordt weer aangetrokken....kortom: het membraam gaat trillen en TOOOOOOOEET .

En het is die schakelaar die vaak niet meer werkt door ingebrande contacten!

Je kunt nu met een schroevendraaien voorzichtig de schakelaar iets optillen en met een fijn schuurpapiertje de contacten schoonmaken. Ik heb de schakelaar eerst gecontroleerd met een Ohmmeter.

Helaas heb ik van de volgende werkzaamheden geen foto's gemaakt maar ik heb van dik karton 2 nieuwe pakkingen gesneden, de 2 helften met m4 boutjes en moertjes weer in elkaar gezet, gestraald en gespoten en dit is het resultaat:

Aan de achterkant van de claxon zit een stelschroefje waarmee je de claxon op maximale herrie kunt afregelen. Beide claxons werkten weer als een nieuwe na deze operatie.
Ik heb zelfs de gleuven van de m4 boutjes dichtgeplamuurd om deze meer op de originele klinknagels te doen lijken. Ben ik gek of niet?