California Dreaming-Screaming Yellow Convertible in Capelle

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

72grande
Contacteer:

California Dreaming-Screaming Yellow Convertible in Capelle

Bericht door 72grande »

Afbeelding

California Dreaming – on such a winters day.... zongen in 1965 the Mama’s and the Papa’s, toen zelfs de eerste Mustangs nog supermoderne auto’s waren..... Vandaag, zondag 4 februari, terwijl de winter hier heel, heel ver weg is, droom ik niet van California, ik sta er! Vanuit de heuvels van de Golden Gate Recreational Area kijk ik neer op de Golden Gate Bridge met daarachter San Francisco. Een Amerikaan is zo vriendelijk mij met mijn toestel te fotograferen. Hij kijkt wel wat verbaasd als ik zeg dat de auto er ook een beetje op moet, maar merkt dan op: “you’re right, it’s the appropriate California transportation”. Let ook op de DM&FF sticker :wink: . Waarom sta ik hier, terwijl ik eigenlijk gewoon in Schiedam hoor te zijn?

Bij Roy’s American Horsepower is het razend druk. Er is een belangrijke missie voor AHP te vervullen in California (meerdere eigenlijk), ik heb wat tijd beschikbaar en krijg het vertrouwen om de missie uit te voeren. Voor een klant (die ook forumlid is) moet er een 2006 Convertible worden gekocht; maar daarover later meer. Een reisje California geeft, als je dat niet dagelijks doet, een onvervalst schoolreisjes gevoel. En bij dat schoolreisjes gevoel hoort dan ook de huur van een Mustang Convertible. Geen zorg, dat is niet de standaard huurauto van AHP, ik betaal hem zelf. En alsof het afgesproken is zorgen de weergoden voor zeer lenteachtige temperaturen.

De bewuste aan te schaffen Convertible staat in Walnut Creek, California en dat is in de San Francisco Bay Area. Omdat er ook nog klussen in Sacramento te doen zijn, wordt een vlucht naar San Francisco geboekt.

Vrijdagmorgen vroeg naar Schiphol voor de vlucht van 11.00 uur naar New York. Er zijn wat problemen waardoor ik op JFK in New York een vlucht later moet nemen, maar ik kom uiteindelijk maar een uur te laat in San Francisco aan, mag ik niet over mopperen. Daar gaat het vlotjes, het is rustig op de vrijdagavond en al snel heb ik de sleutels van een witte Mustang Convertible van Budget rent-a-car. Nog de SFO Bay oversteken en de suburbs in, om in het Holiday Inn Express van Dublin te eindigen.

Afbeelding

Na een prima nacht helemaal geen last van jetlags en tijd om de buurt wat te verkennen. Niet nadat eerst de DM&FF sticker op de huurauto is aangebracht, natuurlijk. Het is weer helemaal Amerika, er is ruimte, de auto´s op straat klinken allemaal veel mooier (zes en achtcylinders) en het mooie weer is California ten voeten uit: sunny! In overleg met Roy thuis kijken we de lokale “marktplaats” door en we zien een opvallende auto te koop: een 1967 Mustang van eerste eigenaar, een vrouw van 94 jaar! Dus bellen en ik krijg Dwayne aan de lijn. De vrouw is een soort tweede moeder voor hem en hij verkoopt de auto waar ze al 10 jaar niet meer in gereden heeft (dus de dertig jaar daarvoor wel!). Omdat zij in de heuvels woont stelt hij voor naar mijn hotel te komen om samen te rijden. Om stipt 14.00 uur rijdt hij voor in een dikke Ford Explorer en we gaan op pad. Jeanne blijkt in de speciale Senior Citizen stad Rossmoor te wonen; toegang alleen door een slagboom met serieuze bewaking, eigen golfbaan, prachtige ligging in de heuvels en dat terwijl hier 15.000 bejaarden wonen…..

Jeanne is zeer enthousiast maar wil absoluut dat haar Mustang een “good home” krijgt en geen “some young punk” die hem uit elkaar gaat trekken. De Mustang zelf is ongelooflijk origineel en strak. Niet perfect, maar dat hoort ook niet na veertig jaar gebruik. Ze heeft hem altijd volledig laten onderhouden, ook nu nog steeds, met een doos bonnen als bewijs. Ik vind dit echt een geweldig mooie auto. De, met een mooi woord, patina van veertig jaar hoort gewoon bij deze auto. Zoals de verf achter de volumeknop van de radio die wat is weggesleten, de plek waar je je arm legt met open raam vertoont wat verkleuring, enz, enz. Deze auto hoeft niet gerestaureerd te worden, maar zou dat ook nooit mogen worden, hij kan nooit meer karakter krijgen dan hij nu heeft. Hij heeft een keer een Amerikaanse respray gehad en die is dus niet concours-mooi. Maar ik blijf het zeggen: geweldig! Ik had geen remmentestbank in de koffer meegenomen, maar ik weet zeker dat deze auto zonder wat dan ook te doen (ok, EU koplampen) glansrijk door de APK komt. Ik heb heel veel foto’s, dus ben je geinteresseerd: bel Roy, ik zit nu hier! Dit kan toch bijna niet meer voorkomen:
- een auto van veertig jaar oud, maar nog van eerste eigenaar
- die ik nog heb kunnen spreken ook en die, hoewel ze er zelf al tien jaar niet meer mee kan rijden, nog steeds veel om de auto geeft
- 150.000 mijl, maar perfecte staat van onderhoud, echt waar
- zeer solide, de deuren sluiten zeldzaam mooi, alles is strak
- werkelijk geen spoortje roest
- ongemolesteerd en verschoond gebleven van moderne rotzooi
- een heuse tijdmachine
Het is dat ik al twee van die dingen heb, want deze auto zou mij helemaal passen…..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag, zondag, een toeristische dag: ik ga tegen de klok in de SFO Bay rond. Het is wat heiig, hetgeen de foto’s niet ten goede komt, maar met dit mooie weer en dak open is het 100% genieten. Ik vind het druk, zo boven de Golden Gate, maar de Amerikaan van de openingsfoto legt uit dat de Queen Mary vandaag binnenvaart, het hoogste schip dat ooit onder de Golden Gate Bridge is doorgegaan. Ik wacht daar maar niet op en duik de schuine straten van San Francisco in. Was er al eerder geweest, dus een paar fotolocaties zijn snel gevonden (Cable Cars met Alcatraz op de achtergrond, Lombardstreet). Het blijft een fascinerende en on-Amerikaanse stad, dat SFO. Vervolgens over de Freeway 101 naar San Jose/Milpitas voor een dubbele missie: bezoek aan de voormalige Ford Fabriek aldaar en bezoek aan de Great Mall of the Bay Area om voor het thuisfront wat leuke dingen te kopen. Ik heb geluk, want de Great Mall is de voormalige fabriek. Dankzij speurwerk van Neko- hier op het forum wist ik dat ook van tevoren. Er is slechts een vitrine ingericht om aan het Ford verleden aandacht te besteden. De mall is een echte supermall en gelukkig heb ik wat kunnen aanschaffen om zonder bonje naar huis terug te durven keren. Een dezer dagen hoop ik hier weer een vervolg te kunnen melden! Ik heb veel meer foto’s, maar de oude krakkemikkige laptop die ik heb loopt steeds vast in Paint Shop Pro als ik de foto’s wat wil bewerken of verkleinen. Dat komt dan thuis wel weer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door 72grande op do 03 mei, 2007 16:16, 5 keer totaal gewijzigd.
Marc
rzboss302

Bericht door rzboss302 »

Kijk , dit zijn nou leuke "schoolreisjes".
Marc , ik ben zeer benieuwd naar je vervolg daar in sunny CA.

grz Richard
Ford Mustang

69' mach 1 : 390 cui, 4-speed.
70' boss 302
------------------------------------
If you're under control.....
you're not going fast enough
GeorgeMach1

Bericht door GeorgeMach1 »

Moge ...hier nog een vroege vogel.
Gaaf Marc zo'n schoolreisje en dan nog wel een beetje
Mustangs bekijken voor Roy; superleuk.

Succes daar en neem maar veel foto's!

George
1970TwisterSpecial
Moderator
Contacteer:

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Tjonge, 't zijn ook echt altijd dezelfden die vroeg opstaan he :)
Ja tegen zo'n tripje zou ik ook geen nee zeggen.
Nog even genieten zou ik zeggen, en veel foto's schieten !
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
Lex66

Bericht door Lex66 »

Dat zijn nog eens leuke opdrachtjes.
En zoals gezegd veel foto's schieten.

Lex
EX--Baby-blue, wit-vinyldakje en pony interieur--
Pluk de dag >> morgen kan de benzine op zijn.
http://www.cardomain.com/ride/3092830
Mustangdriver
Contacteer:

Bericht door Mustangdriver »

Schitterend verslag en ditto foto's ! Mooie 67er, kleur is toevallig niet Clearwater Aqua Marc ?

Geoffrey
1966 fastback in Clearwater Aqua, 302ci en AOD

www.mustangdrivers.be The Belgian Mustangsite
78ghiaT5
Super User

Bericht door 78ghiaT5 »

ik ben zo'n liefhebber. maar ja geen geld voor he, as always...

leuk verslag Marc en mooie foto's. leuk dat je de dm & ff sticker op de witte hebt geplakt. staat 'm goed!

harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
mustangmania

Bericht door mustangmania »

FF een weekje weg zegt tie nou das zeker niet verkeerd Marc en nog voor een goed doel ook.

Veel (aan)koop plezier.

Groeten en succes
The 1988 GT our funstang for more then 23 years
dimitri

Bericht door dimitri »

heel mooi verslag Marc :D

Krijg al heel erg goesting om ook te vertrekken, maar moet nog 2maand wachten eer ik california mag ontdekken. 8)

Hopelijk dan ook een Mustang als huurauto, en zeker een fotoverslag

Gr. Dimitri
67 Fastback V8 289ci, 4 speed
67 Coupe V8 390ci, automatic
Mustanghenkie

Bericht door Mustanghenkie »

Geweldig leuk verhaal, mooie auto die door het verhaal erachter eigenlijk een beetje tot leven komt.
Laatst gewijzigd door Mustanghenkie op ma 05 feb, 2007 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Mustang Hardtop 1966, baby blue, automaat, am radio en airco. (Voorlopig out of service)
Alfa Romeo Alfetta 1974, Bianco Spino (roomwit) 1800cc Nord
buick

Bericht door buick »

Hallo Marc

Mooi verslag alleen jammer dat je huur auto niet geel is :D

Groetjes M&M
bifi

Bericht door bifi »

mooi verslag.

als ik kijk naar deze foto:

Afbeelding

kom ik heel tot rust, net alsof ik met vakantie ben, terwijl ik er nog nooit geweest ben, zou dit een teken zijn???
[img]http://xs4all.nl/~romaan/mustang/images/bl1.gif[/img]
Mustangwacko
Retired Moderator

Bericht door Mustangwacko »

Leuk verslag, Marc!

It's a dirty job, but somebody's got to do it....(wie zong dat ook al weer?)

Wat een prachtige Mustang en dito historie; altijd van een oud vrouwtje geweest!

Succes met je missie en laat weer snel wat van je horen.
Jacco
"I got my kicks driving a sixty-six"
Neko-
Donateur 2014

Bericht door Neko- »

Dankzij speurwerk van Neko- hier op het forum wist ik dat ook van tevoren.
You're welcome... Waar dat Internet niet al goed voor is he :)
Ton BlingBling
Adverteerder
Contacteer:

Bericht door Ton BlingBling »

Been there,seen it ,done it : Super vacantie land

Was 2 jaar geleden met het hele gezin 4 dagen in San Francisco

De beste tijd gewenst daar ,Hou de thuisblijvers warm met je verslag !.
Import Auto's en onderdelen uit de USA , VAN AANKOOPKEURING TOT RDW KEURING :)
www.mustangcountry.nl - www.countrypartsusa.nl - skype : Ton van Broekhoven
Mischief Mustang Coupe 72 - Mach I 71 557ci projekt - 2006 Mustang Cabrio Screaming Yellow .
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”