Damn APK

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Kuupertie

Damn APK

Bericht door Kuupertie »

Freaks,

Vandaag afgekeurd op de volgende punten:

 Bijrijdersstoel los
 Links (te hoog) rechts (te laag) koplampen
 Geen stadslicht bij dimlicht
 Speling aandrijfas voorste kruiskoppeling
 Remmen (lv)

Heeft er toevallig nog iemand een kruiskoppeling liggen? Hoe zit dat, moet ik de kruiskoppeling vervangen of nog meer? Hoe demonteer ik deze.

Verder hebben we vandaag mijn carb afgesteld op uitlaatgassen (lambda) maar ik hou het probleem dat ik slikt bij gasgeven. Mijn accelerator pomp staat niet vrij, maar iets ingedrukt. Is er iemand die me hiermee kan helpen?

GJ
6-banger

Bericht door 6-banger »

da's niet zo mooi.maar wat noob zegt klopt.hoeft niet aan emissie eisen te voldoen.
die kruiskoppeling,je zou eens kunnen proberen vet te spuiten in het smeernippel.als de speling niet te groot is,is je probleem opgelost.
anders is het inderdaad het beste om heel de kruis koppeling te vervangen.

succes bij de herkeuring!

groet,jan
batsie
Contacteer:

Bericht door batsie »

hey gertjan, dat ziet er strak uit.

eindelijk klaar en dan afgekeurd worden is ook lullig.

maar ja veiligheid boven alles.

je ziet het nu dat de kruiskoppeling speling heeft.
bij mij knalde hij onder het rijden eruit. en dan beleef je wat. gelukkig was het de achterste dus de schade bleef beperkt.
harold heeft het voor mij gedaan dus ik kan je niet helpen.

suc6

bj
eens

een mustang, altijd een mustang

mustang ivy green '65 v8 300hp (running)
volvo s70 tdi (running)
richard66coupe

Bericht door richard66coupe »

Hee Gj,
Balen dat ie er niet in een keer door gekomen is, maar het komt vast goed!

Wat betreft die kruiskoppelingen zou ik wel oppassen. Bij mij is ie ook al een keer losgekomen.. Echter dit was nadat ik de kruiskoppeling voor had laten vervangen en de as had laten richten bij Terberg in Hoogeveen. Ik had geluk dat ie niet op de grond was gevallen, 1 cupje was te warm geworden en gebarsten. Door de trilling is toen wel de bellhousing gebarsten. Gelukkig is toen alles netjes vergoed door Terberg(wegslepen,bellhousing + montage,cardanas). Dus ik denk dat ik het mooi zou laten doen.

Als je hem toch uit elkaar wilt halen moet je op zoek gaan naar borg ringetjes achter of voor de cupjes. Als ze er voor zitten kun je ze er zo uithalen.. Als ze er achter zitten weet ik niet hoe je het los moet maken. Let wel op een goede maat kruiskoppeling, er zijn veel verschillende in omloop.

Gr,
Richard
1967coupe
Adverteerder
Contacteer:

Bericht door 1967coupe »

Das niet zo mooi!
Als je hulp nodig hebt je weet me te vinden.

Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
edgar
Retired Moderator

Bericht door edgar »

Ik wil geen spelbreker zijn, maar de eerste drie punten waren niet nodig geweest. Maar goed, toch is het jammer dat je nog een keer terug moet komen. Maar goed, ik geloof dat iedereen zo'n beetje de eerste keer dat de auto de weg op gaat wel terug moet komen. Ik moest indertijd ook terug komen, mijn remleiding van voor naar achter was te ver aangetast, en er zat een knik in de remleiding op de achteras. 's Maandags afkeuring, meteen naar oldtimershop hier in Kampen gebracht om dat te laten verhelpen (jaja, ik was nog een groentje (donkergroen, nu nog lichtgroen, hahaha)) en vrijdags al herkeuring of liever gezegd schouwing op de afkeurpunten. Die werden toen in orde bevonden, en de week erop had ik de papieren en platen in huis.

Hoe is het nu met je acc. pomp? Werkt het nu naar behoren?
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Kuupertie

Bericht door Kuupertie »

Lekker kritisch Edgar :burn: , maar je hebt wel gelijk.

Ik denk dat ik inderdaad de kruiskoppeling maar laat doen.
De acceleratiepomp is het volgens mij niet. Ik heb alle standjes gehad maar er verandert helemaal niets. Ik zal Richard vragen of hij er een blik op wil werpen.

Ik ben nu ook nog met mijn voltage regulator (achter op het dashboard) bezig. Ook zo'n lekker prutswerkje. De meters doen het nog niet...alleen weet ik nog niet waarom. Zal morgen de stroomaanvoer eens meten.
Ook hiervan heeft Richard iets meer kaas gegeten.

GJ
edgar
Retired Moderator

Bericht door edgar »

Hahaha, sorry, maar ik weet dat je een perfectionist bent, dus het viel me een beetje tegen die punten. Misschien iets te gehaast in het zicht van de finish, of de keuringsdatum kwam nog niets te snel.

Maarreh, als ik het dus goed begrijp werkt je acceleratiepomp nu wel? Als je het hendeltje met de hand beweegt zie je een straalje benzine spuiten?

Je meters werken niet:
) is er wel spanning meetbaar na de regulator?
) is er een spanning meetbaar op de stekker van de sensor (neem koelwatertemp of brandstofniveau)?
) zo ja, hou die eens eventjes (!!) tegen massa, dan moet de meter op het dashboard uitslaan
oh, u heeft geen multimeter? 5 euro in de grabbelbak bij de bouwmarkt.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Kuupertie

Bericht door Kuupertie »

1. als ik het hendeltje beweeg, spuit er benzine. Echter afstellingen aan dit hendeltje leveren geen verbeteringen op.

2. Door een opneuker van 12v in het verleden, accepteren mijn meters geen 5v meer maar hebben 10v nodig. Vandaar dat ik een spanningsregelaar 78S10 heb ingebouwd. Echter...ook deze gaat wel eens naar zijn grootje, waardoor de volledige 12V via de massa vertrekt en er dus 0v op de meters komt. Ik ben nu weer opzoek naar een nieuwe 78S10.
edgar
Retired Moderator

Bericht door edgar »

Ik las van je aansluitavonturen in het andere topic ;-)

Je hebt in ieder geval de 2 ampere uitvoering (S). Maar dat kan hij alleen leveren als het goed gekoeld wordt. Koop er een klein koellichaampje bij, en een teflon tussenplaatje (of als je koelpasta hebt mag dat ook, maar om nu voor 1 keer een flesje pasta te kopen..) Dan heeft de stabilisator een groter koeloppervlak, en die kan je dan weer vastschroeven aan je chassis. Soms wordt de stabilisator ook rechtstreeks op het chassis gezet, maar dan kan het zijn dat hij zijn warmte niet goed kwijt kan. Bijv door niet goed aansluiten van de oppervlaktes, maar ook omdat ijzer een hogere thermische weerstand zal hebben dan het koellichaampje. Ja, en dan gaat ie stuk
TripleM

Bericht door TripleM »

Een teflon tussenplaatje is niet nodig omdat het koeloppervlak massa is en dus rechtstreeks op een aardoppervlak kan worden geschroefd. De 2 ampere uitvoering is mooi maar echt niet nodig. Ik heb in het verleden 2 Mustangs gehad met een 7805 vastgeschroefd aan het oude stabilisator huisje en dat is jaren goed gegaan.
Gegroet,

TripleM
edgar
Retired Moderator

Bericht door edgar »

Ik denk dat je de essentie niet snapt. Het teflon plaatje zit er om de warmte te geleiden van de spanningsstabilisator naar een koellichaam, niet voor elektrische isloatie. Hoe meer oppervlakte je daarmee pakt, des te minder weerstand de warmte ondervindt en er minder wamte ophoping plaats vindt. Normaal gesproken trekken die metertjes en sensors vrij weinig stroom, en zal een standaard 78xx regulator het wel doen. Maar ik hou het liever wat ruimer aan, de 2A uitvoering is nog steeds in een TO-220 package (en niet de grotere TO-3 "transistor" behuizing), een klein koellichaampje kost 1 euro, het teflon plaatje kost 60 eurocent. Ik ga voor 1,60 euro niet moeilijk doen en zeker niet nog een keer de hele klokkenwinkel loshalen als het toch stuk gaat. Dan bouw ik liever wat extra zekerheid in.
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”