Tectiel behandeling
Moderator: Shelby GT-H
Tectiel behandeling
Goedenavond.
Daar de vorige eigenaar na de restauratie van de auto te hebben uitgevoerd de onderkant van de auto niet in de tectiel heeft gezet ben ik er benieuwd naar jullie kennis en ervaring hiermee. Aangezien de auto redelijk veel buiten staat in een goede bescherming geen overbodige luxe.
Mijn vragen:
-welke behandeling is aan te raden?
-kan je dit zelf doen of ben je slimmer af bij bijv. een garage?
- als je dit zelf doet, waar moet je dan aan denken?
Alvast bedankt voor jullie feedback/input!
Daar de vorige eigenaar na de restauratie van de auto te hebben uitgevoerd de onderkant van de auto niet in de tectiel heeft gezet ben ik er benieuwd naar jullie kennis en ervaring hiermee. Aangezien de auto redelijk veel buiten staat in een goede bescherming geen overbodige luxe.
Mijn vragen:
-welke behandeling is aan te raden?
-kan je dit zelf doen of ben je slimmer af bij bijv. een garage?
- als je dit zelf doet, waar moet je dan aan denken?
Alvast bedankt voor jullie feedback/input!
Ford Mustang T5 Grande
351
Cleveland 4 Barrel 335pk
351
Cleveland 4 Barrel 335pk
-
6-banger
ik heb het bij mijn auto's zelf gedaan.is goed te doen als je over een brug of zoals ik over een kleine smeer kelder beschikt.
ik heb alle holle ruimten met de tectyl van motip gedaan.kan natuurlijk ook van een ander merk.
de onderkant heb ik eerst goed schoongemaakt en vervolgens met een speciale spuit die ik daarvoor heb,in de underbody coating van hetzelfde merk gezet.voor alle zekerheid heb ik er 2 lagen opgezet.underbody coating is een soort van zwarte teer.het blijft flexibel,word dus niet keihard.bodyshoud kan ook maar dat word wel hard.beide hebben een zwarte kleur.
bevalt mij prima.ik loop het elk jaar even na en werk het waar nodig eventueel bij.
ik heb alle holle ruimten met de tectyl van motip gedaan.kan natuurlijk ook van een ander merk.
de onderkant heb ik eerst goed schoongemaakt en vervolgens met een speciale spuit die ik daarvoor heb,in de underbody coating van hetzelfde merk gezet.voor alle zekerheid heb ik er 2 lagen opgezet.underbody coating is een soort van zwarte teer.het blijft flexibel,word dus niet keihard.bodyshoud kan ook maar dat word wel hard.beide hebben een zwarte kleur.
bevalt mij prima.ik loop het elk jaar even na en werk het waar nodig eventueel bij.
tectiel
Hallo
Ik wil effe reageren op je vraag.
zelf heb ik m'n mustang pas geleden weggebracht naar een speciaal antie roest centrum waar ze de auto helemaal behandeld hebben, en ik moet zeggen dat ik er heel erg veel spijt van heb.
Het zal wel goed zijn tegen roest enz maar ze hebben de auto zo ondergespoten dat ook alle bewegende delen,waterloopgaten en overige onderdelen waar je zeker geen vieze plakkerige zooi op wilt hebben vol met rotzooi zit.
Mischien dat andere forum lezers hier heel anders over denken maar aangezien ik al weken bezig ben om die rotzooi overal weg te halen waar ik het niet wil hebben kan ik je deze manier alleen maar sterk afraden.
Vriendelijke groet John
Ik wil effe reageren op je vraag.
zelf heb ik m'n mustang pas geleden weggebracht naar een speciaal antie roest centrum waar ze de auto helemaal behandeld hebben, en ik moet zeggen dat ik er heel erg veel spijt van heb.
Het zal wel goed zijn tegen roest enz maar ze hebben de auto zo ondergespoten dat ook alle bewegende delen,waterloopgaten en overige onderdelen waar je zeker geen vieze plakkerige zooi op wilt hebben vol met rotzooi zit.
Mischien dat andere forum lezers hier heel anders over denken maar aangezien ik al weken bezig ben om die rotzooi overal weg te halen waar ik het niet wil hebben kan ik je deze manier alleen maar sterk afraden.
Vriendelijke groet John
-
6-banger
De mijne heef rx 5 en rx 10 op de bodem zitten.
Hij is nog niet buiten geweest, maar het is inderdaad wel kei en kei hard geworden.
Ik heb er wel vertrouwen in dat het goed gaat komen.
Rinke
Hij is nog niet buiten geweest, maar het is inderdaad wel kei en kei hard geworden.
Ik heb er wel vertrouwen in dat het goed gaat komen.
Rinke
1964 Ford Falcon Station Deluxe
170 CiD 6-inline
Spuitwerk/strakmaken: Austria autoschade, Purmerend
Motor revisie: WAMO motorenrevisie, Edam
Onderhoud en advies: HGG Projects Purmerend
De rest: Ik zelf
170 CiD 6-inline
Spuitwerk/strakmaken: Austria autoschade, Purmerend
Motor revisie: WAMO motorenrevisie, Edam
Onderhoud en advies: HGG Projects Purmerend
De rest: Ik zelf