weer een jaar APK erbij / remmentest

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
mustang66

weer een jaar APK erbij / remmentest

Bericht door mustang66 »

Afgelopen woensdag was het er na 4 keer moeten afzeggen toch van gekomen, de APK. Er moest echter wel een rubber van de onderste fuseekogel vervangen worden, want daar zat een gaatje in.

resultaat APK remmen test op rollenbank:

LV 2700
RV 2625 verschil 2,7% tov hoogste waarde
LA 1700
RA 1800 verschil 5,5% tov hoogste waarde

volgens mij remt het ding wel goed!!!!
Wel vind ik de waarden van de achterremmen een beetje laag.

Tot welke waarden komt jullie Mustang op de remmenbank.
72grande
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Anton,

Gefeliciteerd met de APK!

De remmen: ik heb er wel bijgestaan, maar echt niet op de meetwaarden gelet. Geen idee dus!

Marc
Marc
mustang66

Bericht door mustang66 »

Bij de keuring moest ik ook in de auto gaan zitten en het stuur heen en weer bewegen, en ja daar kwam het: "hier is iets niet goed...."
er werd iemand bijgeroepen "kijk zelf ook maar even"

2x raden speling op de kogel van de stuurbekrachtigingsfusee
je zult er toch maar geen verstand van hebben,...
Ik weer: "die speling zit er altijd als de motor niet loopt en de pomp niet werkt, als de motor draait is het weg" OK

Die remvertragingscijfers komen overeen met een vertraging van 6,6 m/s, dus alle waarden optellen en delen door wagen gewicht.
Dit viel een beetje tegen want de test uit de 60 geven 7,5 m/s maar dit komt ws doordat ze bij de APK met een voet de rem bedienen ipv met 2.
galaxieltd
Contacteer:

Bericht door galaxieltd »

ff reageren op die test,

Vorige week is m'n galaxie ook apk gekeurd( goed gelukkig).De remmentest was erg makkelijk nl. ff vol in de remmen voor de garage, zo precies hetzelfde voor de handrem/voetrem et voila....Goed dus...Zijn er geen regels voor of is het zo ook geoorloofd om de remmen te testen?

grtzzzz
65-fastback

Bericht door 65-fastback »

galaxieltd schreef:ff reageren op die test,

Vorige week is m'n galaxie ook apk gekeurd( goed gelukkig).De remmentest was erg makkelijk nl. ff vol in de remmen voor de garage, zo precies hetzelfde voor de handrem/voetrem et voila....Goed dus...Zijn er geen regels voor of is het zo ook geoorloofd om de remmen te testen?

grtzzzz
als het keuringsstation geen remmentestbank heeft mag het ook handmatig.

auto op de brug, wielen in de lucht , draaien en dan remmen. rem ingetrapt houden en het wiel moet blokkeren.

zo voor alle 4 en 2 X voor de handrem.

weet je dat eea niet helemaal top werkt, zoek uit je garage :boogy:

(maar let op je eigen veiligheid)
Ford Mustang 1965 fastback extreme street/strip; '69 408w, TKO600,
the Shelby recreation + 1969 MACH 1, both currently under construction.
Harley Davidson Fatboy 2003 anniversary
edgar
Retired Moderator

Bericht door edgar »

Zo lees je ook vaak dat de fuseekogels speling hebben en de auto daarop afgekeurd wordt. Maar de officiele fabrieksspecs laten een hele ruime marge toe. Ik weet niet meer precies hoeveel het is (staat ergens in het shop manual) maar het is bizar veel in ieder geval. Misschien is het voor je eigen veiligheid beter om de apk norm te hanteren, maar het verklaart wel bijvoorbeeld dat auto's met kogels die vrijwel nieuw zijn (slechts enkele duizenden kilometers) er weer op afgekeurd worden.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
mustang66

Bericht door mustang66 »

edgar schreef:Zo lees je ook vaak dat de fuseekogels speling hebben en de auto daarop afgekeurd wordt. Maar de officiele fabrieksspecs laten een hele ruime marge toe. Ik weet niet meer precies hoeveel het is (staat ergens in het shop manual) maar het is bizar veel in ieder geval. Misschien is het voor je eigen veiligheid beter om de apk norm te hanteren, maar het verklaart wel bijvoorbeeld dat auto's met kogels die vrijwel nieuw zijn (slechts enkele duizenden kilometers) er weer op afgekeurd worden.
Klopt! Ik heb een fusee kogel van Moog en deze heeft nieuw enige verticale speling, de andere van Scott Drake (ws TRW of Mc Norris) heeft geen enkele speling. Dus als ze aan je wielen gaan prutsen vinden ze deze speling misschien. APK normen zomaar toepassen werkt niet, oudere auto's hebben ruimere normen anders kunnen alle oldtimers gelijk van de weg af.
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”