Mijn bijnaam EeVeeWee doet al vermoeden dat ik wat met Volkswagen heb, Inderdaad heb ik in het verleden 10 Kevers gehad om mee te crossen.
Wat recenter een Volkswagen Kever cabriolet (1970), een Kever Ovaal (1955) een T2a camper (1969), een zelfgebouwde T1 camper (1967) en samen met mijn vriendin Anita heb ik nu een zelfgebouwde T5 camper.
Daarnaast heb ik een aantal niet-doorsnee auto's gehad, zoals een Subaru GT Turbo (1999), Mitsubishi Lancer EVO 6 (2000), Audi TT (2004) en een DAF 33 (1971).
Ik woon pas een jaar in een huis wat volledig verbouwd is met (en dat is het belangrijkste) een grote garage, want daar is het huis op geselecteerd.
Na eerder twee auto's met V8 gehad te hebben, namelijk een Chevrolet Impala (1976) en een Corvette C4 (1988) begon de drang naar een Amerikaanse V8 weer erg sterk te worden, zeker omdat ik de ruimte heb om hem binnen te parkeren.
Eerst was het plan om een Corvette C3 te zoeken, maar na een stuk of 8 Corvette's bekeken te hebben was de conclusie dat voor mijn budget geen mooie of technische goede Corvette C3 mogelijk was. Ook een aantal Mustangs bekeken, maar een mooie en goede Mustang met V8 motor was ver boven mijn budget helaas. Ook nog een overigens mooie Chrysler Cordoba uit 1977 viel om diverse redenen af.
Zoekend naar een Amerikaanse V8 kwam ik een Ford LTD tegen uit 1967, een model wat ik niet kende maar me wel direct aansprak.
Na een bezoek met proefrit en een inspectie op een hefbrug was ik verkocht, hij blijkt binnen het budget te passen, een heel mooi model te zijn (vind ik dan), klokgaaf te zijn, goed te rijden op LPG en uiteraard heel gaaf te klinken!
Dus nu staat hij in onze garage op de plek waar niet lang geleden nog een DAF 33 stond, hoe groot wil je het contrast hebben.
Ik hoop dat de LTD hier welkom is tussen al het Mustang geweld.