lekkage vraagje en wat extra vraagjes :)

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
mercurycapri

lekkage vraagje en wat extra vraagjes :)

Bericht door mercurycapri »

Hoi,

Ik heb een tijdje last van een klein lekkage, maar kan helaas de bron niet goed vinden?

Rubbers van deur rondom zijn zo wie zo op, maar lekkage komt niet daardoor (wel vocht probleempjes :mrgreen: )

Na een grote regenbui is er bij de passagier altijd beetje nat....

Afbeelding

Afbeelding

oorzaak hier ergens?

Afbeelding

of hier, maar dit lekt nauwelijks...

Afbeelding

Kan het toch zijn dat de afdekkap op de motorkap water toelaat? het schijnt een probleem te zijn..

Tweede vraagje :)
Ik heb een trekhaak die ik weg wil halen...
Is het gewoon bouten loshalen en kabels ontkoppelen? Of moet ik ergens rekening mee houden....met de kabels etc....

laatste vraagje...
Ik vind het altijd een probleem om de bakolie te meten...Ik weet blok (warm) draaiend in P, maar ik vind het nooit duidelijk? Is er iets specifiek waar ik moet op letten....
Zie foto beneden, al moet ik wel zeggen dat mijn gevoel zegt dat het wat aan de lage kant is....(tips voor atf olie welkom)

Afbeelding
Mustang Den Haag

Re: lekkage vraagje en wat extra vraagjes :)

Bericht door Mustang Den Haag »

Kom even langs kan ik je het uitleggen en laten zien.....
_________________________________________________________________________________________________________
Enjoy Life Today, don't wait for it...
1970TwisterSpecial
Moderator
Contacteer:

Bericht door 1970TwisterSpecial »

De water lekkage zou het bekende Cowl-vent probleem kunnen zijn, het luchtrooster voor de voorruit.
Even de zoekfunktie gebruiken op het forum.

Peilen van de versnellingsbak moet met een warme draaiende motor.
Haal 'm even versnellingen .
Gebruik ATF-F voor de klassieke automatische versnellingsbak, van bvb het merk Kroon
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
2008
Donateur 2015

Bericht door 2008 »

Mbt tot je lekkage zou ik eerst eens een tuinslang op dat rooster leggen. De kans op lekkage daar is groot, hoewel dat natuurlijk niet zo zou mogen zijn met dat afdekplaatje er op. Je kan het iig uitsluiten.

En als je toch met de slang bezig bent; bij mij liep het ooit boven in de spleet tussen de motorkap en onderzijde van het raam naar binnen. Slecht rubber en via rempedaal en verwarmingslangen naar binnen.

Tegenwoordig heb ik een lekkage 'ergens' rechts via mijn deur rubber. Het blijft een levend wezen....

De trekhaak kan er ongetwijfeld zonder problemen af.

Succes
Mvrgr, Marc

1964 1/2, Coupe, V8, 289, C4, LPG, PB, PS.
mercurycapri

Bericht door mercurycapri »

Hoi

Bedankt voor de tips :) ga zaterdag gelijk kijken..

Nog enig idee om goed de pijlstok af te lezen? blijf het altijd wazig vinden ook na dippen en vegen :(.

Ook heb ik nog niet op benzine gereden....ik durf eerlijk gezegd niet 123 benzine in te gooien en te switchen naar benzine..

Vorige eigenaar reed veel op gas.

Zijn hier nog handige tips voor?

Bv tankspoelen, etc. Maar zonder dingen te hoeven demonteren.
2008
Donateur 2015

Bericht door 2008 »

mbt de peilstok; goed afvegen, dippen (bij de warme en draaiende motor) en dan op een schoon deel van je doek leggen. Nu de peilstok 180 gr opzij draaien en je ziet duidelijk tot waar de olie zat. Als je dat een paar keer doet, heb je een prima beeld.

En tja, spoelen zonder iets los te maken? Als ie 10 jaar stil heeft gestaan, ontkom je daar niet aan. Maar als er de laatste jaren nog mee gereden is, zou ik het er gewoon een keer op wagen. Desnoods even een vriend mee met een sleepkabel / startkabels. Van LPG naar benzine zou je zelfs voor je huis kunnen doen. Even doorstarten voordat er genoeg benzine in je carburateur zit en je weet genoeg.
Mvrgr, Marc

1964 1/2, Coupe, V8, 289, C4, LPG, PB, PS.
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”