vin en blok code

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
mercurycapri

vin en blok code

Bericht door mercurycapri »

Hoi,

Na dat ik erop was gewezen dat ik een mustang uit 66 had :) en niet een uit 65 ben ik gaan rond kijken op het internet...

(rdw schijnt standaard destijds auto's (mustangs) op 1965 te zetten? destijds)

RonNL had me erop gewezen, nadat hij de grill had gezien :)

Helaas kan ik geen "plaat" vinden. Heb alleen de ingeslagen nummer.

Op http://www.mustangdecoder.com/decoder.html" onclick="window.open(this.href);return false; wordt ik dan ook niet wijzer :)

Waar het mij om draait is vooral wat voor blok ik heb, weet iemand een goede site om een blok te decoderen?

6R07T106633

dit heb ik kunnen vinden
6= 1966
R= San Jose, California
07 = hardtop
T= Standard 120hp 200ci 6-Cyl
106633 = zoveelste auto??

Waar het mij om draait is vooral wat voor blok ik heb, weet iemand een goede site om een blok te decoderen?

Wat ik had begrepen dat er "early" 200ci waren en latere 200ci

De een had meer lagers...etc volgens mij

blok: C6DE-6015B
Mitch

Re: vin en blok code

Bericht door Mitch »

Dit is een 1966 200 Ci block. Er zijn wel boeken in omloop over de blokken van toen. Een site weet ik niet. Maar een Google zoektocht bracht me naar de info dat het 66 200 Ci block is.

Nou weet ik niet of dat betekent dat hij meer lagers heeft. Ik denk het niet. Waarom wil je dat zo nodig weten als ik vragen mag? Echt mega veel pk ga je er niet uit krijgen uit een 200ci mocht dat je bedoeling zijn.

Gr.mitch
'68 Coupe
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
Vincent

Bericht door Vincent »

Jouw blok
C= 60's
6= 6e jaar dus 1966
D=voor welk type auto het blok gemaakt is in dit geval een Ford Falcon
E=Engine engineering group
6015=partnumber
B=2e versie van het blok.
En het verschil tussen een early en een later blok zijn het aantal "freeze plugs" en het aantal mainbearings
Hier staat nog wel wat informatie.
http://fordsix.com/tech.php" onclick="window.open(this.href);return false;
1968 Fastback 390 in restauratie...bijna klaar...
Gearz
Super User

Bericht door Gearz »

Sorry, kan het niet laten om toch weer de betweter uit te hangen. :smart: :mrgreen:
Maar met goede bedoeling... :wink:

Mitch schreef:Dit is een 1966 200 Ci block. Er zijn wel boeken in omloop over de blokken van toen. Een site weet ik niet. Maar een Google zoektocht bracht me naar de info dat het 66 200 Ci block is.
In de goede richting maar niet helemaal juist,
De C6 (in de engine casting code C6DE-6015B) betekend dat het originele gietontwerp (Cast) van de motor oorspronkelijk voor modeljaar 1966 is ontworpen, een onderdeel met een cast code C6 kan echter ook in een later modeljaar wagen voorkomen. Zo heeft een modeljaar "66 Mustang met 289cui en automaat een radiateur met partnumber C4ZE, ook al is deze radiateur bijvoorbeeld in 1966 geproduceerd.
Slechts de datecode (boven het castingnumber) kan echt uitsluitsel geven over het bouwjaar.

Vincent schreef:D=voor welk type auto het blok gemaakt is in dit geval een Ford Falcon
Niet helemaal juist,
D= voor welke assemblagelijn de betreffende casting in eerste instantie ontworpen was, dit was voor de Ford Falcon assemblagelijn (assembly-line)
Het blok kan echter gewoon het originele Mustang blok zijn, alle modeljaar '66 mustangs werden namelijk op de Ford Falcon assemblagelijn in elkaar geschroeft.
Vincent schreef:6015=partnumber
6015 = Engine main block
(zoals bijv. 9425 voor intake manifold staat en 9430 voor passenger side exhaust manifold)
mercurycapri schreef: Wat ik had begrepen dat er "early" 200ci waren en latere 200ci

De een had meer lagers...etc volgens mij

blok: C6DE-6015B
Alle 200cui blokken vanaf augustus 1964 en daarna hebben 7 mainbearings en 5 vriespluggen

:) Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Mitch

Bericht door Mitch »

Oke! Weer wat geleerd!
'68 Coupe
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
mercurycapri

Bericht door mercurycapri »

Allen en vooral Gearz :)

Bedankt voor de heldere uitleg, precies wat ik wou weten... 8)
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”