Race/Drift/Slip cursus

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
dikketienes

Race/Drift/Slip cursus

Bericht door dikketienes »

Hey iedereen,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een leuke race / drift of slip cursus.
Had een tijd geleden mezelf ingeschreven voor de Drift cursus van Bleekemolens racing.
Had hier erg veel zin tot dat bleek dat ik ook nog zelf een auto moest huren. Hierdoor kwam het prijskaartje rond de €1000.- volgens mij.
Uiteindelijk de cursus dus niet gedaan.
Intussen heb ik ook mijn eigen mustang maar vind het zonde om hier dat mee te doen (een slip cursus zou ik er nog wel graag mee doen).

Maar mijn vraag dus zijn er leuke race / drift of slip cursussen die niet al te duur zijn?
Of hebben jullie ervaringen met leuke cursussen?

Bedankt alvast,

Groeten Dick
saf1908

Re: Race/Drift/Slip cursus

Bericht door saf1908 »

Ik heb vorig jaar een slipcursus kado gekregen bij Rijschool Blom (geloof ik) in Etten-Leur. Op zo'n terrein dat ze natspuiten leer je dan remmen, slippen en het voorkomen daarvan, ontwijken en ander gedrag van de auto tijdens extreme omstandigheden. Was een hele ochtend en heel leuk om te doen.

Was niet duur, maar je leert er uiteraard geen ideale lijnen of driften.
1966 Mustang Fastback
peer

Bericht door peer »

Ik heb ook ooit zo'n cusus gedaan, eerst met een auto van daar en smiddags mocht je met je eigen auto aan de gang.

Het was leuk, maar echt leerzaam vond ik het niet.

Circuit rijden is vrij duur zeker als je niet met je eigen auto wilt gaan.

De vraag is waarom wil je het doen, voor de leuk, voor de hobby of voor het leren wat te doen in bepaalde situaties.
In mijn ogen heeft het circuit (race) en driften alleen zin voor de leuk/hobby. Maar je leert er niets tot nauwelijks iets van voor het rijden op de openbare weg.

De slip cursus is wel leerzaam, maar ook daar eigenlijk alleen maar met je eigen auto, met een andere auto is het een stuk minder leerzaam/bruikbaar.
Michel

Bericht door Michel »

Een goede en oude bekende in deze wereld is natuurlijk Rob Slotermaker's anti slipschool. Tegenwoordig bekend als
de BMW Driving Experience. Slippen, Driften, etc.

http://www.slotemakers.nl/index.html

Nuttig en aangenaam en tegenwoordig in leuke auto's.......
Mustangflip

Bericht door Mustangflip »

Waarom niet driften met je eigen auto? Kan hij daar niet tegen dan?

Groet Flip
-Mustang Mach 1 1969 V8 429

Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
Craneman
Contacteer:

Bericht door Craneman »

@Michel, het is geen anti-slipschool, maar net een slipschool. Ze leren je namelijk hoe je auto in een slip kan raken en hoe je hem er weer uit krijgt zonder hulpmiddelen als vangrails, verkeersborden en/of bomen te gebruiken.

Met een muscle car zal het inderdaad anders zijn als met een conventionele auto, maar in Lelystad krijg je de kans om het zowel met een voorwiel-, achterwiel- als vierwielaangedreven auto te proberen. Zowel leerzaam als leuk.
Vooral leuk om te zien dat het ze, na één geslaagde poging, niet meer lukte om mij om mijn as te krijgen. Wellicht anticipeerde ik te enthousiast... :lol:
Ford Mustang....WAY OF LIFE!!!!!!
Michel

Bericht door Michel »

Aan Craneman:
In het logo van Slotemaker wordt over anti-slipschool gesproken.......
Afbeelding
dikketienes

Bedankt iedereen voor de reacties.
Mustangflip schreef:Waarom niet driften met je eigen auto? Kan hij daar niet tegen dan?

Groet Flip
Ik weet niet heb niet echt het idee dat dat goed is voor je auto.
Zijn er mensen die daar evaring mee hebben? Driften zou ik het liefste doen denk ik.

Anders een slip cursus met mijn eigen auto.
Zal de site van slotenmaker is goed bekijken en misschien contact op nemen.

Lijkt me ook wel leuk om dit met meerdere mensen te doen met andere mustangs.
Worden deze wel is gehouden?

Groeten Dick
Mustangflip

Bericht door Mustangflip »

Een Mustang kan daar makkelijk tegen lijkt me. Het is toch immers een muscle car en geen prius. Je banden zullen wellicht wat minder vrolijk ervan worden maar een ritje naar de sloop voor wat bandjes kan je daar misschien weer mee helpen.
Ik heb zelf ooit een introductie driften gedaan met een Sierra Cosworth. Ik vond het helemaal te gek. Maar ik kan je zo'n cursus alleen maar afraden want daarna was het erg moeilijk om op de normale weg niet meer te driften.... :mrgreen:

Groet Flip
-Mustang Mach 1 1969 V8 429

Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
Mark5
Contacteer:

Bericht door Mark5 »

Een paar jaar geleden heb ik een drift cursus met mijn werk gedaan. Bij Prodrive in Lelystad. De meeste deelnemers komen daar aan in hun achterwielaandrijver, Porsche vooral. Op het circuit gaat dan iedereen in de gehuurde BMW 325 driften, een ochtend en middag. Wel duur ja. Het is moeilijk want na die dag lukte het niemand om de S driftend af te leggen. Je zou het best in je eigen mustang kunnen doen allen zou ik wel een setje achterwielen extra meenemen. Ze ploffen nog wel eens. Je moet wel een sper differentieel hebben, dan is het voor je auto geen enkel probleem. Er is alleen een kleine kans dat er iemand tegen je aan schuift. De meeste vliegen er op hetzelfde punt uit. Het kost €300 per dag plus autohuur €425
Craneman
Contacteer:

Bericht door Craneman »

Nu zie ik het inderdaad ook. Terwijl de ANWB toch echt zei dat het erom ging hoe je auto in een slip kon raken, dus we gingen ook leren hoe te slippen.

Overigens heb ik vanmiddag een GT opgehaald in Dordrecht en ondanks de stromende regen geen uitbrekende achterkant gehad.
Ford Mustang....WAY OF LIFE!!!!!!
dikketienes

Als je alles bij elkaar op gaat tellen ben je met een huur auto volgens mij bijna net zo duur uit.
En mijn mustang heeft volgens mij ook geen sper differenteel of heb ik het mis?

@Craneman: Dan heb je te weinig gas gegeven :twisted: :P
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”