Dit is onze '75 Ghia, al is 'm al in '74 verkocht
Voorgeschiedenis: Verkocht in Antwerpen, daarna kocht een 'verzamelaar' hem op om ooit te restaureren, dan kocht een amateur restaurateur hem op om hem na 5 jaar op wakke grond onder bomen verroest te verkopen aan mij en mijn broer (blackshadow) . Hij was origineel goudkleurig, maar werd later herspoten in het rood.

Da's hem als we hem gaan halen zijn, originele velgen kregen we erbij, die alu velgen waren door de vorige eigenaar erop gezet, ze haperen als je draait aan het stuur dus ze zijn enkel nog goed om op te staat tot de andere banden en velgen klaar zijn.
De meest serieuze schade: rechterdeur en achterspadbord (geen idee hoe het correct benoemt moet worden) we hopen dat de verf niet te veel nare verassingen verbergd...

Binnenkant hebben we ook ontmandeld, volledig. Enkel het lichtje heb ik nog niet kunnen demonteren en de vorige eigenaar heeft de vijzen van de zonneklep aan de patatjes geholpen, geen idee wat we hiermaa zullen doen, al is het ook niet echt onze prioriteit.

Hij stond volledig vast, 3 remmen zaten vast, 1 vooraan en de 2 achteraan, die heb ik na veel tutorials op youtube en foto's maken tijdens het werken kunnen ontmantelen, losmaken en in elkaar krijgen zonder brokken te maken, neen geen fancy nieuwe kit met nieuwe veerkes en boutjes, oude out, controleren, kuisen, oude in.

Daarna deden we de velgen

Zo zagen ze er 'origineel' uit.

Grondlaag plus grijze laag (om randjes te accentueren) Ik spoot hem volledig grijs om zo'n goed mogelijke dekking te hebben.

Aftapen geblazen!
zwarte verf plus clearcoat met verharder erop, hopelijk blijven ze nu deftig voor een tijdje!
Update:
Foto van de velgen die af zijn met de chroom rand:

Iemand een idee waar de kleppendeksels moeten verbonden worden? is dat aan de luchtfilter? momenteel zitten ze vrij omdat we de luchtfilter nog niet monteerden. Die zaten zo maar we hebben zo'n lichtbruin vermoeden dat die zo niet horen

tweede vraag: in het interieur onder het tapijt liggen van die 'matten', geen idee wat het zijn. Ik heb het over de donkerdere matten op de floorpan, niet over die zwarte rond de handrem

Sorry dat die foto's wat groot uitvallen