eindelijk de nieuwe velgen gemonteerd moet alleen nog de centreerringen op maat gemaakt worden en langere wiel moeren monteren. Zaterdag ga ik een kleinstukje van de voor veren af zagen omdat er te veel ruimte tussen de band en het spatbord zit vergeleken met de achter wielen. Hier alvast een foto!
Laatst gewijzigd door binky op vr 27 jul, 2012 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
silverbullit schreef:Ziet er netjes uit, maar zou je niet gewoon juiste veren monteren ipv een stuk afzagen? lijkt mij beter dan een stuk afzagen
Ja kan ook denk zelf dat het 8 cyl veren zijn. Een stukje afzagen van de veren gaat ook goed zolang je maar telkens kleine stukjes afzaagd. Anders staat die ineens veel te laag.
Nice! Als je veren vervangt zorg dan voor goede veer spanner! Geen buiten zeide spammers gebruiken maar een voor een Mercedes-Benz dat is een binnenwaarts spanner check mijn topic ff kan je zien hoe ik het heb gedaan.
Ik heb er zelf een die aan een kant de veer aan spant zal vanavond nog even goed er naar kijken. Volgens mij is die zowel voor binnen als buiten te monteren.
Hee, ik heb de veer aan een kant onder de stang vandaan gehaald. Ging niet makelijk.... maar hij is er onderuit . Maar hoe zie je nu precies het verschil tussen een L6 veer en een v8 veer?
oke, maandag maar eens bellen met Tyra vragen of die wat heeft liggen. Ben nu begonnen met de draagarmen op aan het knappen een nieuw likje verf over heen waren erg beschadigd. Vandaag ook gelijk even gekeken naar het rechter voor wiel die wat bibberden als ik remde. Bleek dat de velg tegen het stalen blokje aan kwam van de trommel waardoor het wiel niet volledige tegen de trommel kwam.
Danet verschilende winkels gebelt maar niemand had de Mustang 6 lijn veren liggen. Er werd mij verteld dat de veren die er nu onder zitten wel eens de juiste kunnen zijn. Mij lijkt het een beetje veel minstens vier vingers tussen de band en de velg.
Waarschijnlijk zijn ze dan te stug ja, je zou ook even een gezocht advertentie op marktplaats.nl kunnen zetten, dat levert ook nog wel eens wat op. Ik heb zelf nog een set gebruikte V8 veren liggen, maar daarmee zal je niet veel opschieten denk ik.
Ik heb de veren vandaag een stukje ingekort en het is goed uitgepakt. Het was in een keer de goede lengte dus scheelde weer demonteren. Van voren is de auto 4 cm gezakt Staat geleik een stuk mooier! ook gelijk de wielspacers op de achterwiel gezet (nog geen foto van)