Mustang ll Mach 1 V8

Je hoeft geen account te hebben....gewoon je foto uploaden.......

Moderator: Shelby GT-H

2tops

Mustang ll Mach 1 V8

Bericht door 2tops »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier de fotos zoals beloofd

Het is een originele v8 Mach1 op kenteken en op lpg.
De t tops gaf me de doorslag om hem aanteschaffen (kon het me eigenlijk niet veroorloven)
De vorige eigenaar heeft hem van onderen gestraald en behandeld.
Ik heb hem gekocht zonder v8 en automaat..die waren er niet meer bij...de vorige eigenaar wilde een 2,8v6 inbouwen (oudere man)
DennisII

Re: Mustang ll Mach 1 V8

Bericht door DennisII »

Hallo 2tops, Welkom,

Ik zie dat jij voorlopig je handen vol hebt.
Succes met het opknappen en als je wat nodig hebt, dan roep maar.
Er is hier genoeg kennis en ook nog wel wat onderdelen.

Zie ook:
http://mustangiiforum.forum2go.nl
voor alleen Mustang II info.

Groeten Dennis
Mustang II 1978 302 V8 Targa.
2tops

Bericht door 2tops »

Bedankt Dennis,er zit inderdaad heel wat werk aan.
Maar gelukkig weinig of geen laswerk,op zich heb ik geen haast met de auto en wil ik de tijd nemen om hem optebouwen
Bedankt voor de link,altijd leuk om met andere liefhebbers in contact te komen

Aan de weinige reakties te zien,zijn hier niet veel II liefhebbers.
Mack
Super User

Bericht door Mack »

Het valt me op dat hij een t-top heeft, net zoals die Duitse Mach1 die ik in het andere topic liet zien. Zijn alle Mach1 t-top?

Verder ben ik het eens met Niels in het andere topic: ik zou hem liever gerestaureerd zien naar zeldzame Mach1 dan naar een KingCobra... al zijn die ook erg leuk.

IItjes hebben niet zo heel veel fans, denk ik, maar wacht maar tot Harry dit draadje vindt :mrgreen:
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
BrOkEr

Bericht door BrOkEr »

ik vind ze iig ook erg mooi! Een fastback Mach1 is gewoon dik.

Maar de verleiding is natuurlijk heel groot, zeker als je moet opbouwen, om er dan in één keer een CobraII of King Cobra van te maken.

Ik zou het zelf ook stiekem dan wel doen denk ik :mrgreen: Charly's Angels rules :ok: haha

Maar die brede B-zuil, is dat een beugel die eraf kan? Bij de Cobra t-roofs is dat er niet op..
*edit* op de King Cobra's staat die brede b-zuil er ook op :oops:

Grt
Durango coming up
78ghiaT5
Super User

Bericht door 78ghiaT5 »

Hoi, er zijn best wel wat liefhebbers van de II, alleen zijn ze doorgaans niet zo posterig en spraakzaam als Mustang I-eigenaren. Ik ben dan geloof ik een uitzondering. Welkom op het forum met je II. Daar zit nog een hoop werk aan zie ik. Derde deur is zeker rot? Het is zeker niet zo dat alle Mach II's T-tops zijn, het merendeel is gewoon een hatchback zonder beugel en uitneembare dakpanelen. De T-tops-optie kwam pas in 1977 op de markt. De Mach II was er al vanaf 1974. Jammer dat het originele blok en de automaat eruit zijn verdwenen. Zijn die nog ergens te achterhalen?

Wat voor blok wil je er zelf in hangen? Ik zie iets van King Cobra staan, maar ik heb de rest van je topics/berichten nog niet gelezen. Het juiste blok is een 302 V8 met C4-automaat. Mocht je een King willen maken: dan heb je dus een V8 uit 1978 nodig (een Keessie werd alleen toen gemaakt) en een hangeschakelde vierbak (standaard op de KC). Tegen meerprijs kon je destijds een automaat laten inbouwen. Jouw auto zou zeker een Mach II kunnen zijn: zwart achterlichtpaneel en aluminium accenten in het interieur. De onderkanten van de auto dienen echter ook zwart te zijn, voorzien van het woord Mach II bij de voorwielen. Veel hatchbacks worden omschreven als Mach II, terwijl ze dat niet zijn, maar men doet dat om de prijs op te drijven. Ik weet niet of je er een Cobra II van kunt maken, want volgens mij zijn er geen targabeugel/T-top Cobra II's, maar wel King Cobra's met T-tops. Maar er zijn ook KC's zonder T-tops en beugel. Ik denk dat alles wel los te schroeven is, dus ook die beugel, maar ik weet het niet, want ik heb er geen ervaring mee.

Mocht je een V8 willen inbouwen, zorg dan wel dat de hele motor plus de kleppendeksels een en dezelfde kleur donkerblauw moeten hebben. Ik denk dat als je de kleur van een van mijn oude kleppendeksels laat scannen, dat je dan dicht bij de originele kleur bent. Hoe dan ook, je zult sowieso een C4 automaat moeten hebben die past op een V8 uit 1978 of eerdere Mustang II-bouwjaren, want de bell housing is kleiner dan die van eerdere C4's. Het draaiende gedeelte tussen bak en motor is namelijk kleiner van formaat dan bij de oude Mustangs, zodat je niet een C4 uit bijvoorbeeld 1968 op een II kunt zetten.

Ik heb net, als Dennis, wel wat onderdelen, maar meestal voor een coupé. Er zitten ook dingen tussen die op een hatchback werden geleverd. Toevallig, Broker, keek ik gister nog Charlie's Angels op DVD, en daarvoor nog Starsky & Hutch. Daar komt ook met regelmaat een Tweetje voorbij. Erg leuk.

Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
2tops

Bericht door 2tops »

Bedankt voor de reakties

Jammer dat de meeste Mustang II liefhebbers zo stil zijn.Ik heb gemerkt op Amerikaanse Mustang forums dat een hoop mensen nogal gauw kritiek
hebben op Mustang II ,en zeggen dat het geen echte Mustang is....best jammer.Ik weet niet of meerdere mensen dit vinden,maar ik vind een Mustang II op een foto niet
zo tot zijn recht komt als dat je hem in het echt ziet.Ik heb vroeger vaak naar Mustang II zitten te kijken op foto's en dacht wel altijd van leuke auto.Maar pas toen er vorig jaar
iemand bij mij een setje KC velgen kwam ophalen met een gewone cobra toen was ik verkocht.Als je er in de levende lijfe naast staat dan is het opeens een hele gave auto.
Zeker met het geronk van een dikke v8 erin.

De Mustang die ik nu heb ,kwam ik met een mazzeltje aan en ben nog steeds verbaasd dat ik hem heb kunnen kopen.
Helaas is de motor en bak niet meer te achterhalen,die zijn al jaren geleden in een andere auto terecht gekomen.
De achterklep heeft een klein stukje waar gaatjes zitten,maar zover ik kan zien is die nog wel te redden.De voorschermen zou ik wel graag vervangen zien
deze hebben een paar deukjes.Op zich wil ik een gewone 302 erin ,met een c4 die ik al heb.Ik heb in Amerika een kennis die een autodemontage bedrijf heeft en die heeft een
originele KC met t tops uit 1978 heeft staan,waar ik al wat onderdelen van heb gekocht.Op alle onderdelen heb ik de 1e optie om ze te kopen.Ik heb trouwens niet echt het idee om er een KC replica van te maken in de juiste kleuren en stripings.Ik vindt alleen het bodypakket erop gewoon mooi

Op mijn kenteken staat trouwens Mach 1 ,ook zitten er nog sporen dat de onderkanten zwart zijn geweest
Er zit een badge op de onderkant van Hessing....alleen ik weet niet of ik die serieus kan nemen omdat er 5.2 v8 opstaat.Zou dus ook van een andere Amerikaan kunnen zijn
Wel zit er een klokje in het dashboard wat volgens mij zeldzaam is,middenconsole zit erbij,en een kaartlees lampje in het dak
Leuke dat jij zo erg enthousiast ben over Mustang II ,Harry.Ik denk dat ik in de toekomst veel advies nodig heb over de losse onderdelen die bij de auto zitten
2tops

Bericht door 2tops »

Bedankt voor de uitnodiging.

Zodra de kids een weekend bij hun moeder zijn,maak ik een afspraak om een bij je te komen kijken.
Misschien een blokje om als dat mogelijk is,ik heb nog nooit meegreden in een Mustang.

Mijne komt uit Medemblik.Zover ik weet is de originele eigenaar oudere man overleden en is de auto naar zijn zoon gegaan.
En daarna na een medewerker..hun hadden een straal bedrijf voor boten meen ik.
Uiteindelijk zijn ze er jaren geleden aan begonnen en nooit afgemaakt.
De oudere man was gek van amerikanen en 6 cilinders...hij had meerdere autos
78ghiaT5
Super User

Bericht door 78ghiaT5 »

>>Jammer dat de meeste Mustang II liefhebbers zo stil zijn.Ik heb gemerkt op Amerikaanse Mustang forums dat een hoop mensen nogal gauw kritiek hebben op Mustang II ,en zeggen dat het geen echte Mustang is....best jammer.Ik weet niet of meerdere mensen dit vinden,maar ik vind een Mustang II op een foto niet zo tot zijn recht komt als dat je hem in het echt ziet.>>

Joh, laat ze lekker lullen. De meesten die zo'n grote bek hebben over II's, weten zelf niks van het model, maar leveren wel graag commentaar.

>>Als je er in de levende lijfe naast staat dan is het opeens een hele gave auto. Zeker met het geronk van een dikke v8 erin.>> absoluut, zeker weten!

>>De Mustang die ik nu heb ,kwam ik met een mazzeltje aan en ben nog steeds verbaasd dat ik hem heb kunnen kopen.
Helaas is de motor en bak niet meer te achterhalen,die zijn al jaren geleden in een andere auto terecht gekomen.
De achterklep heeft een klein stukje waar gaatjes zitten,maar zover ik kan zien is die nog wel te redden.De voorschermen zou ik wel graag vervangen zien deze hebben een paar deukjes.Op zich wil ik een gewone 302 erin ,met een c4 die ik al heb.Ik heb in Amerika een kennis die een autodemontage bedrijf heeft en die heeft een originele KC met t tops uit 1978 heeft staan,waar ik al wat onderdelen van heb gekocht.Op alle onderdelen heb ik de 1e optie om ze te kopen.Ik heb trouwens niet echt het idee om er een KC replica van te maken in de juiste kleuren en stripings.Ik vindt alleen het bodypakket erop gewoon mooi

Op mijn kenteken staat trouwens Mach 1 ,ook zitten er nog sporen dat de onderkanten zwart zijn geweest
Er zit een badge op de onderkant van Hessing....alleen ik weet niet of ik die serieus kan nemen omdat er 5.2 v8 opstaat.Zou dus ook van een andere Amerikaan kunnen zijn Wel zit er een klokje in het dashboard wat volgens mij zeldzaam is,middenconsole zit erbij,en een kaartlees lampje in het dak Leuke dat jij zo erg enthousiast ben over Mustang II ,Harry.Ik denk dat ik in de toekomst veel advies nodig heb over de losse onderdelen die bij de auto zitten.>>

Je kan altijd terecht voor vragen bij mij. Voorschermen zou ik restaureren, behalve als ze aan de onderkant rot zijn. Was die Amerikaanse KC dan niet te redden? Ik ben niet zo weg van dat repro-bodykitspul, zeker als het van glasfiber is gemaakt. Er bestaat geen 5.2 V8, wel de 5.0 en dat is de 302 V8. Het klokje is idd wat zeldzamer, meestal hebben ze een 'digitaal' quartz-klokje. Kaartleeslampje is een leuke extra optie. Dat hoort wel bij het extra luxe karakter van een Mach II. Moch de V8 terugkeren, zorg dan dat je twee uitlaappijpen monteert, dan krijg je meer het geroggel wat een V8 produceert, zoals bij mijn Silver Ghia. Mijn T5 daarentegen heeft dezelfde motor, maar is fluisterstil met zijn ene pijp.

Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
2tops

Bericht door 2tops »

De man in Amerika zegt dat er te weinig geintresseerden zijn om hem in zn geheel te verkopen.
Ik heb het geld niet om hem te laten verschepen en op te knappen...er zijn er minder dan 5000 van gebouwd dus het lijkt mij wel een bijzondere auto

Afbeelding dit is de auto

Ik wil er verder ook geen replica spoilers op
De schermen van de mijne zijn niet rot alle roest die er aan de auto zit is opervlakte roest.
Alleen de achterklep heeft wat meer werk nodig
Als je dubbele uitlaten monteer zit je dan niet met de benzine tank?
Ik wil zeker geen hele stille auto,dat 8 cilinder geluid is daar veel te mooi voor
DennisII

Bericht door DennisII »

Oei, Oei wat zonde van die King Cobra. Wat vraagt die man voor de gehele auto en zitten motor en bak enzo er nog in?
De container prijzen zitten op een diepte punt en de dollar staat nog vrij laag!!!
Mustang II 1978 302 V8 Targa.
2tops

Bericht door 2tops »

Bedankt Peter

Ik heb net jou posts doorgelezen ,maar kan niet zo snel vinden wat voor Mustang 1 jij hebt.

Dennis

De KC is nog geheel compleet,min de onderdelen die ik al heb gekocht...bodyset en targa daken.
Ik heb hem nooit gevraagd wat hij voor de hele auto wil

gr robert
2tops

Bericht door 2tops »

http://s1136.photobucket.com/albums/n49 ... tang%20II/

Hier zijn foto's van andere mustangs die ik verzameld heb van het net ....een heleboel II tjes
Laatst gewijzigd door 2tops op wo 21 dec, 2011 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
2tops

Bericht door 2tops »

Wauw Peter,

Die is mooi en helemaal af...super

gr robert
2tops

Bericht door 2tops »

Bedankt voor het advies

De auto staat op het moment gestald tot het voorjaar en dan wil ik er langzaam aan beginnen.
In de tussentijd wil ik wat kleine onderdelen verzamelen...Nieuwe rubbers en wat reserve onderdelen
Ook wil ik de c4 onderhanden nemen en nieuwe onderdelen/pakkingen inzetten en een ratchet shifter aanschaffen.
Tevens moet ik natuurijk nog een 302 op de kop tikken voor weinig en die nalopen.Ik heb niet lang geleden een motorbok aangeschaft om een blok in te hangen.

Ik zal de updates en fotos blijven posten

gr robert
Plaats reactie

Terug naar “Show je Mustang of Ford hier.....”