Een vraag voor Mustang II V8 rijders:
Ik heb twee plastic luchttunnels die op een V8 set up horen. Een van de luchttunnels is een soort van trechter die je op de luchtfilterhuistuit schuift, part number D5ZF-9C675-AC (D9AE-9N676-AB komt ook voor). De andere tunnel zit op het binnenscherm vast ( D7ZE-9A675-AB) voor de accukoeler. Beide moet je aan elkaar verbinden door een flexibele, rechthoekige slang. Maar hoe, dat is de vraag. Heeft iemand de originele set up nog in zijn V8 II en kan diegene een foto maken van hoe het zit? Thanks!
Harry Roor zond me een goede foto van hoe het bij zijn V8 Mustang II zit, echter daar is sprake van een andere trechter, in dit geval de D9AE-9N676-AB. Die ziet er kleiner uit dan mijn D5ZF-9C675-AC, dus nu weet ik nog niet zeker hoe een en ander hoort te zitten.
Harry
airducts Mustang II hoe te verbinden met elkaar?
Moderator: Shelby GT-H
airducts Mustang II hoe te verbinden met elkaar?
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Re: airducts Mustang II hoe te verbinden met elkaar?
Hey harry
is het soms dit stuk dat je bedoelt?

is het soms dit stuk dat je bedoelt?

Mustang II 1977 - Cobra - Raven Black - 302ci V8
Focus II 2005 - Sport - Machine Grey - 2.0 TDCI
Focus II 2005 - Sport - Machine Grey - 2.0 TDCI
Re: airducts Mustang II hoe te verbinden met elkaar?
Dank je KTS. Helaas is dit niet dezelfde set up. Een Amerikaanse II-driver heeft zijn set up laten zien, en daar zie je net als bij jouw Mustang dat de flexibele slang zo op de tuit zit en dan verder naar beneden loopt. Ik mis echter de 'luchttrechter' die je eerst op je tuit schuift, waarna pas een slang die trechter verbindt met de luchttunnel op je binnenscherm. Maar toch bedankt voor je foto. Elk iets helpt!
Dit is de foto van de Amerikaanse II:
Jouw II's set up.
Dit is Harry Roor's set up met de iets kleinere tuittrechter (met ander part number). Ook met eerst de slang, maar die lijkt mij juist korter dan bij jou.
En dit zijn mijn air ducts, met de iets grotere tuittrechter aan het luchtfilterhuis gekoppeld:
Links zie je de binnenscherm luchttunnel en rechts aan het luchtfilterhuis de tuittrechter. Trouwens KTS, hoe heb jij de tuit van je luchtfilterhuis zo mooi blinkend gekregen? Gelakt? Ik denk erover de mijne Ford-blauw te spuiten. Ook dat is concours correct, net als ongelakte tuiten. Ik wil ze lakken omdat ze gevoelig zijn voor roestvorming, en bruine plekken is natuurlijk geen gezicht.
Harry
Dit is de foto van de Amerikaanse II:
Jouw II's set up.
Dit is Harry Roor's set up met de iets kleinere tuittrechter (met ander part number). Ook met eerst de slang, maar die lijkt mij juist korter dan bij jou.
En dit zijn mijn air ducts, met de iets grotere tuittrechter aan het luchtfilterhuis gekoppeld:
Links zie je de binnenscherm luchttunnel en rechts aan het luchtfilterhuis de tuittrechter. Trouwens KTS, hoe heb jij de tuit van je luchtfilterhuis zo mooi blinkend gekregen? Gelakt? Ik denk erover de mijne Ford-blauw te spuiten. Ook dat is concours correct, net als ongelakte tuiten. Ik wil ze lakken omdat ze gevoelig zijn voor roestvorming, en bruine plekken is natuurlijk geen gezicht.
Harry
Laatst gewijzigd door 78ghiaT5 op zo 01 mei, 2011 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Re: airducts Mustang II hoe te verbinden met elkaar?
Ik begrijp het nu iets beter: een emailwisseling met een Amerikaanse II-driver leert me zojuist dat eerst de flexibele slang aan de tuit moet komen, met aan het andere uiteinde ervan de trechter. Dus KTS systeem lijkt mij de juiste, maar alleen weet ik dan nog steeds niet waar die trechter dan wel op moet aansluiten. Het schijnt een '75-er/76 trechter te zijn, die je ook op een '78-er II kan toepassen. Die dingen verschillen natuurlijk weer per jaargang. Ik had begrepen toen ik ooit die trechter kocht, dat die rechtstreeks op de tuit moest komen en dat klopt dus niet. We komen een stukje dichterbij de waarheid.
Harry
Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Re: airducts Mustang II hoe te verbinden met elkaar?
Iemand anders toevallig nog foto's van de set up? Het liefst een close up van de op elkaar aangesloten luchtkoelers zelf. Die flexibele slang lijkt me zelf wel duidelijk genoeg zo.
Harry
Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)