HELP HELP HELP

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
mustang gek

HELP HELP HELP

Bericht door mustang gek »

Wie kan mij helpen, heb een mustang gt 4.6 V 8 convertible van 1999.Heb er een nieuwe intake manifold opgezet, (oude was lek), nieuwe bougies,enz.maar hij blijft af en toe stotteren, vooral als je even voor het stoplicht staat en dan weer weg wil rijden.Soms gaat het ook wel eens twee dagen goed, dan rijd hij perfect. Kan het zijn dat de injectoren en of het brandstof filter smerig zijn?? Waren geen fout meldingen.
afz. Benny.
bezerk

Re: HELP HELP HELP

Bericht door bezerk »

heb je geen vacuum lek ergens? verder boven in de toeren enzo is het wel goed?
mustang gek

Vacuum is naar gekeken, geen lekkage. Bij hogere toeren loopt hij goed, alleen bij rustig rijden als de overdrive dus snel ingrijpt stotterd hij ook af en toe, dus alleen in lage toeren.
afz. Benny.
Mustang Den Haag

Bericht door Mustang Den Haag »

Je kunt een busje in je benzine doen die maak als schoon van binnnen dat helpt goed dat spul.

GR ROB
_________________________________________________________________________________________________________
Enjoy Life Today, don't wait for it...
mustang1995GT

Bericht door mustang1995GT »

of v-power, werkt vaak ook goed voor dat soort problemen!
1970 Saab Sonett 3
2002 Mustang GT
1969 Dodge D100 (daily driver)
1950 Nash Ambassador
1995 BMW 328i trackday auto
1968 Chrysler New Yorker
bezerk

Bericht door bezerk »

ik zag dat je oude lek was, wat voor problemen had je toen?
fuel66

Bericht door fuel66 »

Ik neem aan dat alles goed was voor de swap etc., dus er is iets gebeurd na de overzetting etc. Welnu kijk eerst eens alle sensor aansluiting goed na of ze goed vastzitten (IAC sensor-TPS sensor-airintake etc etc etc etc). Ook alle vaccuum slangetjes etc. nalopen. Verder zijn de bougie kabels in de JUISTE volgorde vastgezet?. want ok dit wel wel eens gebeueren, daarom moet je als je ze vervangt deze regel hebben: per cilinder loshalen en meteen de nieuwe weer vastmaken, dan naar de volgende cilinder etc. Je zal niet de erste zijn die ze door elkaar heeft gehaald en dus bougie cilinder 1 op het coilpack op cilinder 3 vastzet etc.

Is er ook een resset geweest van je ECU,door de accu polen +en- een uur los te halen?. Dit om de motor te laten wennen aan de nieuwe configiratie.

Ik hoor het wel.
You`re going to need a bigger boat......Cadillac CTS-V horsepower.
mustang gek

Voor de nieuwe intake manifold liep hij ook niet goed, maar toen liep er koelvloeistof in de bougie gaten,de min en de plus hebben we niet een uur losgekoppeld gehad.Vacuum enz. hebben we naar gekeken ,was allemaal goed,af en toe start hij ook slecht, ik
denk dat ik de injectoren laat reinigen en een nieuw benzine filter plaats.
afz. Benny.
mercury

Bericht door mercury »

Ik heb destijds een OBDII stekker gekocht op ebay. Software gedownload en je kunt online met je auto. Dat geeft je een idee waar het aan schort (mogelijk).

Daarnaast heb je ook de gewoonlijke problematiek. Vacuumlek, compressieproblemen, slechte contacten, benzinefilter vuil (elk jaar vervangen!), verkeerde bougies, matige massa, stekkers naar je ECU, de ECU zelf, brandstofpomp, doorslaande kabels, lekke koppakking, etc etc.

Mijn ervaring is dat het bijna altijd de ontsteking is. Kijk of je met een timinglight dezelfde stotering ziet.

Al bij een garage geweest met een scope?

Groetjes,

Adam
1967 Ford Fairlane GT, 2 door hardtop coupe, 289 4V (met upgrades), 4 speed Toploader.
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”