Tikkend geluid
Moderator: Shelby GT-H
Tikkend geluid
Hallo,
Vorige jaar heb ik een Mustang Coupe uit '66 gekocht. Destijds heb ik foto's op het forum geplaatst. Ik ben echter geen fanatieke inbrenger wel een regelmatige bezoeker. Indien gewenst zal ik me even opnieuw voorstellen.
Ik heb nu wel een vraag:
Na het starten van mijn Mustang hoorde ik een tikkend geluid uit de motor. Ik heb de auto uitgezet en de vloeistoffen gecontroleerd. De motorolie zat op het minimum en heb ik bijgevuld.
De transmissievloeistof was aan de lage kant (wel nog boven het minimale streepje) maar ik begrijp dat je die alleen kunt meten als de olie warm is. Ik heb er een beetje bijgedaan. Nadat ik opnieuw startte bleef het tikkend geluid. De auto staat weer in de garage.
Daar ik 2 (technisch) linker handen heb ben ik afhankelijk van de autogarage. Een garage waar ik mij goed bij voel heb ik in de regio van Schinnen nog niet gevonden. Kan het mogelijk ook dat de olie te dik is (vanwege temperatuur) en niet goed door het blok kan waardoor de kleplichters en/of stoterstangen droog staan.
Kunnen jullie mij adviseren of het veilig is om met dit geluid naar een garage te rijden. Als het niet veilig is zal ik op zoek gaan naar een garage die de auto ook kan ophalen.
Vorige jaar heb ik een Mustang Coupe uit '66 gekocht. Destijds heb ik foto's op het forum geplaatst. Ik ben echter geen fanatieke inbrenger wel een regelmatige bezoeker. Indien gewenst zal ik me even opnieuw voorstellen.
Ik heb nu wel een vraag:
Na het starten van mijn Mustang hoorde ik een tikkend geluid uit de motor. Ik heb de auto uitgezet en de vloeistoffen gecontroleerd. De motorolie zat op het minimum en heb ik bijgevuld.
De transmissievloeistof was aan de lage kant (wel nog boven het minimale streepje) maar ik begrijp dat je die alleen kunt meten als de olie warm is. Ik heb er een beetje bijgedaan. Nadat ik opnieuw startte bleef het tikkend geluid. De auto staat weer in de garage.
Daar ik 2 (technisch) linker handen heb ben ik afhankelijk van de autogarage. Een garage waar ik mij goed bij voel heb ik in de regio van Schinnen nog niet gevonden. Kan het mogelijk ook dat de olie te dik is (vanwege temperatuur) en niet goed door het blok kan waardoor de kleplichters en/of stoterstangen droog staan.
Kunnen jullie mij adviseren of het veilig is om met dit geluid naar een garage te rijden. Als het niet veilig is zal ik op zoek gaan naar een garage die de auto ook kan ophalen.
Re: Tikkend geluid
Moeilijk om te zeggen, van een afstand. Dat is het grote probleem. Uit jouw verhaal op te maken kunnen het de lifters zijn. Daar kan je mee naar een garage rijden. Maar....als het dat niet is (maar bv een big end lager wat eruit ligt) dan kan dat dus niet, ermee naar een garage rijden.
Ziedaar het probleem. (en sorry, aan zo'n antwoord heb je weinig, dat weet ik)
Piet
Ziedaar het probleem. (en sorry, aan zo'n antwoord heb je weinig, dat weet ik)
Piet
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
Pbtje gestuurt
[b]My mod list is long, but my cash flow is short[/b]
Black Mustang fox 79 351W 5.8Lt
Blue Fox 79 302 5.0Lt in progress
Voyager 96 2.4Lt
Granada 82 2.0Lt
Voyager 96 2.4Lt
Granada 82 2.0Lt
Waar/hoe kan ik het PBtje bekijken ?
Waarschijnlijk is het een uitlaatpakking die niet goed meer afdicht. Het ik zelf al eens meegemaakt. Probeer eens de boutjes van de uitlaatspruitstukken vast te draaien. Wellicht zitten er een paar niet helamaal vast meer.
M.v.g. Steffan
M.v.g. Steffan
'71er grande
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
even op het portal kun je boven aan zien dat er aan de linker kant een bericht staat voor jou en dan ff op 1 nieuwe berichten klikken .
Gebruikerspaneel (1 nieuwe berichten) • Toon je eigen berichten Toon nieuwe berichten Help Leden Uitloggen [ driver ]Uitgebreid zoeken
asl niet lukt stuur mij even een mail naar prive adres driver3@wanadoo.nl
Gebruikerspaneel (1 nieuwe berichten) • Toon je eigen berichten Toon nieuwe berichten Help Leden Uitloggen [ driver ]Uitgebreid zoeken
asl niet lukt stuur mij even een mail naar prive adres driver3@wanadoo.nl
[b]My mod list is long, but my cash flow is short[/b]
Voyager 96 2.4Lt
Granada 82 2.0Lt
Voyager 96 2.4Lt
Granada 82 2.0Lt
- Mustang67-Emiel
Ik denk je klepstoters, hoelang heb je de auto laten lopen? Je moet ze wel even de tijd geven, zodat ze zich kunnen vullen...
+1 heb het ook gehadstefke schreef:Waarschijnlijk is het een uitlaatpakking die niet goed meer afdicht. Het ik zelf al eens meegemaakt. Probeer eens de boutjes van de uitlaatspruitstukken vast te draaien. Wellicht zitten er een paar niet helamaal vast meer.
M.v.g. Steffan
Mustang Fastback gt 66 302 ho Springtime yellow
Mustang Coupe 66 L6 200ci restauratie http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t ... 45#p238279
Srx 600 86
http://www.everyoneweb.com/mustang66
Mustang Coupe 66 L6 200ci restauratie http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t ... 45#p238279
Srx 600 86
+ nog 1, pakkingen vervangen en twas overmick schreef:+1 heb het ook gehadstefke schreef:Waarschijnlijk is het een uitlaatpakking die niet goed meer afdicht. Het ik zelf al eens meegemaakt. Probeer eens de boutjes van de uitlaatspruitstukken vast te draaien. Wellicht zitten er een paar niet helamaal vast meer.
M.v.g. Steffan
+ nog 1, want ik heb het weer ondat het blok een inch lager is komen te liggen en de spruistuk enz niet meer lekker aansluit ondanks de dikker pakkingen...
1968 Mustang Coupe 289
1974 VW412e
1974 VW412e
+1,Mustang67-Emiel schreef:Ik denk je klepstoters, hoelang heb je de auto laten lopen? Je moet ze wel even de tijd geven, zodat ze zich kunnen vullen...
De mijne tikkert ook heel even als ie lang stil gestaan heeft, gewoon even 1 minuutje laten lopen.
De mijne tikkert dan in iedergeval niet meer
suc6.
Sometimes, silence can be like thunder.
1984 f250 diesel.
1984 f250 diesel.
hoi,
Uitlaatpakking heb ik ook gehad
Maar je lifters kan ook ......het zou na ff lopen (warm) wel weg moeten gaan en dat kan m.i. geen kwaad ook al
heb je in een slecht bigend (volgens mij zeldzaam).
Verse olie kan ook geen kwaad
Uitlaatpakking heb ik ook gehad
Maar je lifters kan ook ......het zou na ff lopen (warm) wel weg moeten gaan en dat kan m.i. geen kwaad ook al
heb je in een slecht bigend (volgens mij zeldzaam).
Verse olie kan ook geen kwaad
Dank voor jullie reactie. Ik heb nu in ieder geval het idee dat het niet heel ernstig is (lees: veel geld gaat kosten).
Met mijn vader heb ik besloten beide deksels te openen. Enkele jaren geleden is er een gereviseerd blok uit Amerika in gezet en volgens mijn vader kan het geen kwaad om alles nog eens goed te bekijken en daar waar nodig te stellen.
Dat betekent dat ik nu pakkingen ga bestellen en dit combineer met het bestellen van de chrome plated valve cover wing bolts (zo staat het in de folder die ik besteld heb uit Amerika). Dit wordt mijn eerste bestelling uit Amerika.
Ik zal alle tips nalopen zodra het weer he ttoelaat om buiten aan de auto te werken.
Met mijn vader heb ik besloten beide deksels te openen. Enkele jaren geleden is er een gereviseerd blok uit Amerika in gezet en volgens mijn vader kan het geen kwaad om alles nog eens goed te bekijken en daar waar nodig te stellen.
Dat betekent dat ik nu pakkingen ga bestellen en dit combineer met het bestellen van de chrome plated valve cover wing bolts (zo staat het in de folder die ik besteld heb uit Amerika). Dit wordt mijn eerste bestelling uit Amerika.
Ik zal alle tips nalopen zodra het weer he ttoelaat om buiten aan de auto te werken.
- Mustang67-Emiel
Kijk even naar het onderstaande filmpje wat ik pas heb gefikst. Hier kun je duidelijk horen wat er gebeurd als 1 van de kleppen te los staat.
http://www.youtube.com/watch?v=8nFKom6SMd4" onclick="window.open(this.href);return false;
In het filmpje klinkt het tikken iets voller dan dat je dat met kleppendeksel zou horen. Dan klinkt het heel tikkerig en blikkerig.
http://www.youtube.com/watch?v=8nFKom6SMd4" onclick="window.open(this.href);return false;
In het filmpje klinkt het tikken iets voller dan dat je dat met kleppendeksel zou horen. Dan klinkt het heel tikkerig en blikkerig.
Je hebt een prive berichtgorissen schreef:Dank voor jullie reactie. Ik heb nu in ieder geval het idee dat het niet heel ernstig is (lees: veel geld gaat kosten).
Mustang Fastback gt 66 302 ho Springtime yellow
Srx 600 86
Srx 600 86
- Aron66
- Retired Moderator
- Contacteer:
American Cars, die zitten bij jouw in Schinnen... Die hebben toch in het verleden veel ervaring opgedaan met klassiekers..
Misschien dat die kunnen helpen..
Succes..
Aron
Misschien dat die kunnen helpen..
Succes..
Aron