C4....Succes....!

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Dub

C4....Succes....!

Bericht door Dub »

Een wel heel bijzonder goedenavond.

Ik heb m’n C4 met succes gereviseerd. Ik heb de gok genomen om het zelf te doen. De C4 schakelt weer als een zonnetje.
Was een mooie klus en het geeft een goed gevoel om het zelf gedaan te hebben.
T-minus, dank voor je raad en onderdelen om de endplay goed te krijgen. Echt tof.
Ik had zelf een steun gemaakt op een kleine garagekrik om de bak weer goed te kunnen positioneren. Zie foto.

Afbeelding

"Helaas" geen foto’s beschikbaar van het geknooi onder de mustang, ik had geen handen meer vrij….
Ik had me wel redelijk goed voorbereid door van alles op te zoeken op internet en een rebuild-setje besteld via NPD.
Ergens las ik op een amerikaans forum: “buy a lot of brake cleaner and clean the piss out of everything…” en dat heb ik gedaan.
M’n garage leek wel een operatiekamer, maar achteraf wel goed gedaan.
Grote kick om de C4 “gemastered” te hebben.
T-minus, nogmaals dank.

Gr. Adobert
1966 Mustang Coupe 289, c4 Cruise-o-Matic, Pertronix ignition, tri-y headers, dual Flowmaster exhaust.
Mustang24
Contacteer:

Re: C4....Succes....!

Bericht door Mustang24 »

En dat geeft toch meer voldoening dan een dikke bundel briefjes bovenhalen en de garage betalen...

Iedere keer als je gaat rijden denk je: dat heb IK gedaan... :up:

:ok:
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
tminus3
Donateur 2014
Contacteer:

Bericht door tminus3 »

Goed te horen dat het allemaal gelukt is. Veel schakelplezier met de nieuwe C4 :mrgreen:
1967 Mustang fastback; - kick-ass homebuilt 347 - programmable 4R70W transmission - 4-wheel big disk brakes - corner-carver suspension
No show, all go!
Claire

Bericht door Claire »

Knap hoor. Daar heb ik me nog niet aan gewaagd.
Piet :cool1:
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
Garcia

Bericht door Garcia »

Fijn te horen dat het zelf te doen is.
:up:
Mijn rebuild kit is nog onderweg.
Hopelijk ken ik evenveel succes.
Alle tips zijn welkom uiteraard!

David
1967 mustang coupé... under construction
mick
Contacteer:

Bericht door mick »

Nu nog een filmpje of foto reportage over "how to?"
greets
Mick
Mustang Fastback gt 66 302 ho Springtime yellow
Mustang Coupe 66 L6 200ci restauratie http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t ... 45#p238279
Srx 600 86
http://www.everyoneweb.com/mustang66
annesmustang
Contacteer:

Bericht door annesmustang »

knap gedaan, Respect
1966 mustang coupe, 250 cube 6L / c4 cruise o matic / transgo shiftkit / lpg
http://www.annesmustang.nl
tminus3
Donateur 2014
Contacteer:

Bericht door tminus3 »

mick schreef:Nu nog een filmpje of foto reportage over "how to?"
greets
Mick
Een C4 revisie is niet iets wat je in een paar regels tekst of met een paar foto's uitlegt. Als je handig bent en zo'n revisie zelf wilt aanpakken kun je het beste het 'Ford Automatic Transmission Overhaul' boek kopen van Hayes.
Daar staat het hele proces duidelijk uitgelegd en worden er alternatieven geboden voor de meeste speciale gereedschappen die in de Ford Shop Manual voorgeschreven worden.
1967 Mustang fastback; - kick-ass homebuilt 347 - programmable 4R70W transmission - 4-wheel big disk brakes - corner-carver suspension
No show, all go!
Dub

Bericht door Dub »

Ja, mee eens: dat boek is eigenlijk onmisbaar als je zoiets voor het eerst doet.
En je moet soms redelijk inventief zijn als je niet alle gereedschap voor handen hebt. Ik heb bijvoorbeeld een oude boorstandaard als pers gebruikt om een bepaalde ring onder spanning te houden om een snapring in de directclutch te krijgen. Van de handeling zelf heb ik geen foto's, wederom geen handen vrij....
Ik vond het zelf wel slim. Voor die tijd wel eerst 2 uur lopen pielen zonder resultaat. :censored: En dan word ik eigenwijs. :x
oh ja, en je moet er geen haast bij hebben.

Gr. Adobert
1966 Mustang Coupe 289, c4 Cruise-o-Matic, Pertronix ignition, tri-y headers, dual Flowmaster exhaust.
richard66coupe

Bericht door richard66coupe »

Mooi dat het gelukt is! Het scheelt je inderdaad een boel geld en je leert er wat van.
Ik heb nu ook mijn C4 uit elkaar liggen en doe het op dezelfde manier. Ook het boek gekocht van Haynes (van bol.com) en ik ben nu de delen stuk voor stuk aan het reviseren/schoonmaken met behulp van een Master Rebuild kit en wat losse onderdelen. Ik ben nu aangekomen bij de Valve body, deze heb ik nu uit elkaar liggen. Het viel mij op dat er maar 1 checkball in de upper valvebody zat en geen in de lower. Had jij dit ook? Mijn automaat is trouwens van een '68 er met D-2-1 profiel. Ik moet ook nog de endplay checken en indien nodig afstellen. Hoe heb jij dit gedaan?

Gr,
Richard
drunay

Bericht door drunay »

Mooie prestatie dat je zoiets zelf succesvol hebt gedaan!

Behalve het plezier wat je beleefd hebt aan het zelf doen, wat bespaar je nu zo ongeveer op een complete C4 revisie?
1966 Mustang Coupé, 289 v8, Cruise-o-matic, Pony Interior, PB, PS, AC
VIN 6T07C215991.
capri v8 driver

Bericht door capri v8 driver »

richard66coupe schreef: Ik ben nu aangekomen bij de Valve body, deze heb ik nu uit elkaar liggen. Het viel mij op dat er maar 1 checkball in de upper valvebody zat en geen in de lower. Had jij dit ook? Mijn automaat is trouwens van een '68 er met D-2-1 profiel. Ik moet ook nog de endplay checken en indien nodig afstellen. Hoe heb jij dit gedaan?

Gr,
Richard
is de bak misschien ooit al een keer uit elkaar geweest? en hebben ze er een shiftkit ingezet? dat zou wel kunnen verklaren waarom er checkballs weg zijn. je zou dat kunnen zien aan de seperator plate waar dan 2 extra gaatjes geboord moeten zijn. meestal word de checkball van de 3e gear shift en een rubbere plug weg gelaten voor een fermere shift.

of iemand is gewoon vergeten alle checkballs er weer in te stoppen.
tminus3
Donateur 2014
Contacteer:

Bericht door tminus3 »

richard66coupe schreef:Mooi dat het gelukt is! Het scheelt je inderdaad een boel geld en je leert er wat van.
Ik heb nu ook mijn C4 uit elkaar liggen en doe het op dezelfde manier. Ook het boek gekocht van Haynes (van bol.com) en ik ben nu de delen stuk voor stuk aan het reviseren/schoonmaken met behulp van een Master Rebuild kit en wat losse onderdelen. Ik ben nu aangekomen bij de Valve body, deze heb ik nu uit elkaar liggen. Het viel mij op dat er maar 1 checkball in de upper valvebody zat en geen in de lower. Had jij dit ook? Mijn automaat is trouwens van een '68 er met D-2-1 profiel. Ik moet ook nog de endplay checken en indien nodig afstellen. Hoe heb jij dit gedaan?

Gr,
Richard
De checkball in de valvebody wordt er vaak uit gelaten om een iets vlotter schakelgedrag te krijgen. Zelfde geld voor het rubberen schijfje in de channel casting.
De endplay stel je af met de #1 en #2 selective thrust washers. Die zitten in je thrust washer kit als je die tenminste besteld hebt. De procedure voor de endplay te checken staat in het Haynes boek. Ik heb hiervoor m'n eigen methode die makkelijker, sneller en nauwkeuriger is. Stuur maar een PBtje voor details.
No show, all go!
tminus3
Donateur 2014
Contacteer:

Bericht door tminus3 »

drunay schreef:wat bespaar je nu zo ongeveer op een complete C4 revisie?
De tarieven voor een revisie lopen sterk uiteen, evenals wat er onder revisie wordt verstaan. Ik hoor bedragen vanaf €500,- tot ver boven de €1000,-
Ik weet hoeveel uren en onderdelen ik gemiddeld in een C4 stop. Waar de winst zit bij officiële revisiebedrijven aan de lage kant van het spectrum, die er een pand en personeel op na moeten houden, vraag ik me wel eens af.
No show, all go!
Louis.dR

Bericht door Louis.dR »

alleen door het idee dat ik het zelf zou moeten doen krijg al zweet in m'n handen, proficiat.
Louis
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”