Help needed! Benzinetank gasket problemen...

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Route '67

Help needed! Benzinetank gasket problemen...

Bericht door Route '67 »

Hallo,

Wie-o-wie heeft de fuel tank sending unit met succes vervangen en/of kan mij advies geven hoe dit te doen??
Ik had een kleine lekkage bij de 'fuel tank sending unit' dus wilde een nieuwe pakking (gasket) plaatsen. Ik haal 'm eraf en kom een vreemde 'vierkante' ring tegen. Ervanuitgaande dat dit verkeerd was heb ik bij de groothandel een normale pakkingring gekocht die (bijna) de juiste maat had. Met veel moeite ertussen gekregen (de unit hangt onder een hoek naar beneden, dus het is erg lastig de ring juist te plaatsen :x ). Benzine erin en.... Nu pist-ie helemaal van onderen. Een prachtig benzinespoor vanaf het tanksattion tot m'n garage... :oops:

Toch maar even in de guidelines gekeken, de retail guideline in dit geval... Blijkt dus toch die rare vierkante ring ertussen te horen.
Nu heb ik geen moeite er één te bestellen, maar vraag me af hoe ik 'm goed kan plaatsen.

Wie kan mij adviseren?
Dakloos
Super User

Re: Help needed! Benzinetank gasket problemen...

Bericht door Dakloos »

Het rubber is vierkant maar de ring is rond :wink: . Het probleem met die ring is dat deze niet op z'n plek blijft bij het vastzetten van de fuel sender. Een klein beetje vaseline op de ring verhelpt dit probleem.
Erwin

1966 convertible
Route '67

Bericht door Route '67 »

Thanks! Met vierkant bedoel ik idd de dwarsdoorsnede; het blijft tenslotte een O-ring :wink:
Maar 'plak' ik 'm het beste vast op het plaatje van de sending unit of rond de opening van de tank? In beide gevallen lijkt het alsof de maat van de ring totaal niet klopt. Hij moet binnen de 'vleugeltjes' van het plaatje. Hier zit een soort ronde 'verdieping' in het plaatje, maar de diameter daarvan komt volstrekt niet overeen met die van de ring die erin zat. Tenzij... de ring na veertig jaar volledig vervormd is door de brandstof. :?:

De ronde ring die ik kocht had n.l. wel (bijna) dezelfde diameter als deze 'verdieping', dus dacht ik 'm daar mooi in te leggen (snapt iemand het nog :roll: ), maar dat bleek dus niet de oplossing.... :cry:

Is het trouwens een optie om vloeibare pakking te gebruiken? Ik heb een tube hiervan die bestand is tegen brandstof.
mustangpage

Bericht door mustangpage »

Heb het zelfde probleem beetje vaseline en veel geklooi. Aandrukken vasthouden en dan de ring draaien.
Let er op als het een hele nieuwe is dat het schroefje van de bedrading in het midden wel vast zit.
Dat ging daarna weer lekken en kon hij er weer uit. Deze moet niet te vast het rubber scheurt dan.
Het vast zetten van de grote ring van het tankelement zelf heb ik met een stripje ijzer gedaan
op die haakjes die daar aan zitten.
Succes er mee..
'65 Convertible 289 vintage burgundy red X palomino
Route '67

Bericht door Route '67 »

Peter Kapteyn schreef:nog een tip gooi je tank niet gelijk vol ;-) anders duurt het zolang voordat ie weer leeg is gelopen..
Helemaal mee eens Peter. In m'n eigen garage had ik er dan ook maar een paar litertjes in gegooid en leek het euvel verholpen. :ok:
Dus op naar het tankstation. Lekker volgooien, tot ik wat geklater hoorde... :shock: Héél snel betalen en wegracen naar huis, een mooi spoor achterlatend (ff niet roken :!: ). Thuis snel weer de badkuip eronder en vervolgens het geëmmer met drainstop, leegloopnippel of hoe dat ding ook mag heten.

En nu dus op zoek naar een oplossing. Ik zal 't proberen met wat vaseline. Ik blijf het een rare ring vinden. :roll:
66hipowannebee
Donateur 2014

Bericht door 66hipowannebee »

Ik stop er altijd wat vloeibare pakking tussen

heb er al meerdere verwisseld,en nog nooit lekkage gehad

Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”