Een auto die zeker niet perfect is, maar waar helemaal niets aan gemodificeerd is, die nieuw in Nederland door Hessing geleverd is en die ik heb kunnen kopen van de eerste eigenaresse. Dus een gedocumenteerde onderhoudshistorie (daar is blijkens alle facturen nooit op bespaard) en ik heb de verhalen uit eerste hand meegekregen. Van het echtpaar dat de auto in 1995 voor maar liefst fl. 94.880,- kocht wist de man al dat hij ziek was. En juist daarom kocht hij deze toen peperdure auto. Heel lang plezier heeft hij er niet van mogen hebben, maar na zijn overlijden besloot de vrouw uit een soort eerbetoon met de auto door te rijden. Dat deed ze maar liefst 15 jaar en 134.000 kilometer, waarna ze, nu 65 jaar geworden, besloot nog één keer een nieuwe auto te kopen. Zoals ze zelf zegt, nu kan ze alle nieuwe knopjes nog leren begrijpen en hoe dat over een paar jaar is weet ze niet ....
De nieuwe auto werd een Audi A3 en de alerte Audi dealer die de auto niet kon inruilen wegens te lage biedingen van zijn vaste handelaren kwam op dit forum uit. De rest is geschiedenis ....
Gisteren heb ik de auto samen met mw.72grande in Zeeland opgehaald, daar was het een mooie dag voor. Alle papieren en facturen had ik al, maar nu kregen we ook een enorme berg werkplaatsliteratuur mee. Dat had haar man destijds speciaal besteld bij Hessing; een kopje koffie, een laatste foto voor het nageslacht en daarna rustig naar huis getoerd – ik mocht van mw.72grande die in de Fiësta volgde het prestatiepotentieel niet uittesten. Nu wordt het eerst “claybar-ren”, in drie stages poetsen en leerreinigen met McGuiars ....