benzineverbruik

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

keesie25

benzineverbruik

Bericht door keesie25 »

Het zal wel vaker besproken zijn.....meestal rijd ik 1:7,5
Deze keer, tank bijna leeg gereden (er ging 47,99 liter in, voor €72,42 dat doet toch altijd wel pijn...heel even maar). was de berekening uiterst gunstig.......
Nee, ik heb niet met een slakkengang gereden, niet van een helling en ik heb hem niet geduwd! Maar wel erg veel rechtdoor.
Ik heb maar liefst 1:9,25 gereden, niet slecht voor een achtcilinder, toch?
driver

Bericht door driver »

Das zeker niet slecht :D.kon ik dat ook maar zeggen mijn verbruikt ongeveer 1 op 4,5 zoets wat mij best wel veel lijkt voor de 351w v4 .terwijl ik met de 302 toch duidelijk zuiniger was doe komt ook op zo’n 1:8 1:9 uit .maar dan is de techniek in joun auto wel heel anders dan in die auwtjes maar hoe dan ook die potten moeten gevult worden met het goude siroop spul :D
[b]My mod list is long, but my cash flow is short[/b]
Black Mustang fox 79 351W 5.8Lt
Blue Fox 79 302 5.0Lt in progress
Voyager 96 2.4Lt
Granada 82 2.0Lt
Blacky

Bericht door Blacky »

Geen idee, wij Belgen rekenen in liter/100km :)

Maar even serieus. Volgens mijn boordcomputer haal ik gemiddeld 12.5l/100km en dat is omgerekend 1:8 in Nederlandse verbruikstaal.
2 weken geleden ben ik met de Stang naar Duitsland gekard, en heb ik hem ginder een paar keer tot 200 getrokken, en toen had ik 1:8.3 (12l/100km)
Als ik het zo bekijk, is 1:9,25 (10.81l/100km) best wel zuinig voor zulk blok. Ik zit met mijn kleine Seat al regelmatig aan zulke cijfers.
2007 GT California Special
keesie25

Bericht door keesie25 »

Dank je Driver. Inderdaad is het verbruik van jouw auto hoog. Ik heb er geen verstand van, maar het is wel onrustbarend hoog, toch?
Op mijn auto zit trouwens pas 15.000 mijl, dus alles is van binnen nog nieuw.
Ik rijd eigenlijk bitter weinig, en vorig jaar februari, met bij 9.000 mijl op de teller,heeft hij nieuwe olie gehad. Heeft iemand enig idee of nieuwe olie alleen afhankelijk is van gereden kilometers, of ook van tijd?
driver

Bericht door driver »

Tja als ik meer auto baan zal rijden dan kom ik ook wel wat beter uit moet er dus wel even bij zeggen dat ik veel binnen door rij met de stang ook wel autobaan en dan trek ik hem ook wel es goed door :D:D:D maar ja hier in nederland moeten we daar toch voor zichtig mee zijn :D .
maar mischien lijkt de tank zo snel leeg omdat mijn tank inhoud van de fox redelijk klein is moet ik zeggen iets van 39 Liter dus die verhouding is ook niet echt geweldig daar moet je niet de route 66 mee willen knallen want dan kom je bedrogen uit :D
[b]My mod list is long, but my cash flow is short[/b]
Black Mustang fox 79 351W 5.8Lt
Blue Fox 79 302 5.0Lt in progress
Voyager 96 2.4Lt
Granada 82 2.0Lt
Blacky

Bericht door Blacky »

keesie25 schreef:Op mijn auto zit trouwens pas 15.000 mijl
Heb je de boordcomputer niet in kilometer gezet, dan?
Via de "Setup"-knop op je dashboard kan je eenvoudig switchen tussen Imperial en Metric. Scheelt een hoop rekenwerk aan de pomp.
:smart:
keesie25

Bericht door keesie25 »

Bij mijn weten zit er geen set-up knop om mijn dashboard. Bij deze auto is er werkelijk op niets bezuinigd, alleen die knop kan ik niet vinden!
Blacky

Bericht door Blacky »

Linksboven de radio heb je normaal drie knoppen:
Info - Setup - Reset

Afbeelding

Die heb je ook nodig om o.a. de kleur van je dashboardverlichting te veranderen.

Zie p62 van de 2005+ Owner Manual
keesie25

Bericht door keesie25 »

Die knoppen zitten er bij mij niet op. Alleen drie 'loze' knoppen, waar niets op staat, en die je ook niet kunt indrukken. Ik wist dat ik niet dat zoveel-kleuren interieur had, en eigenlijk had ook iemand me al bevestigd dat ik geen 'deluxe' dashboard heb, dus ook geen kilometers, alleen mijlen. Ik heb tussen de twee grote klokken ook maar twee kleine meters, temperatuur en benzine. Bij het luxe dashboard zitten er vier: oliedruk en accuspanning (geloof ik). Ik kan op de foto niet zien of jij die twee wel hebt.
Blacky

Bericht door Blacky »

Klopt. Die 2 metertjes zitten er bij mij ook op. En hij geeft ook allerlei meldingen op dat display ivm bandendruk, deur niet dicht, koffer los, etc...

For the record: die foto is niet mijn interieur, maar een ander GT/CS die ik op het Interweb heb gevonden.
keesie25

Bericht door keesie25 »

Die andere meldingen heb ik uiteraard ook, alleen, die twee extra metertjes heb ik gewoon met lampjes/icoontjes, net als wat jij noemt 'deur los-gordel om-bandendruk' etc. Afgelopen winter werd ook ineens het icoon verlicht voor 'slipgevaar' . Ach, sommige dingen heb ik dan niet, maar ik heb wel een heel mooi paardje tussen de luchtroosters!

Afbeelding
pudel

Bericht door pudel »

Ik rijd met mijn V6 1 op 7 maar op de snelweg 1 op 8,5 :D
Ratrod

Bericht door Ratrod »

Ik zie het al Keesie, je hebt een Chinese kopie gekocht. ;)
1979 Mustang Cobra Fastback V8
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
philip

Bericht door philip »

Ik zit nu gemiddeld aan een 16 liter dus ongeveer 1:6,25

Wel meestal korte (maar snelle :oops: ) verplaatsingen.

Heb ook een K&N CAI en een kickdown verslaving :twisted:
Mustang 2005 GT Convertible - Screaming Yellow - " still to be checked" RWHP - ??? Nm Koppel
Way to many mods to tell ... But it sure feels nice to be blown by twins ;)
nijssen

Bericht door nijssen »

ik heb een zwaren voet rond 1op 6 a7
mijn vrouw 1 op 10
en dat is een v6
en ik rij veel tank 2 keer week soms 3
hahahaha hoop zegels
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”