Krukas poelie 6 cilinder eraf halen
Moderator: Shelby GT-H
Krukas poelie 6 cilinder eraf halen
Een tijdje terug heb ik een 200 L6 blok op de kop getikt.Dat blok ga ik als reserveblok in orde maken.Nu ligt hij al deels uit mekaar,maar ik krijg met geen mogelijkheid de bout van de krukas poelie los.Heb het zowel naar links als rechts geprobeerd,zelf met een stuk pijp op de sleutel,lukt niet.De vraag:Als je tegen de poelie aankijkt,moet hij dan rechts of linksom losgedraaid worden?
Volgende vraag:Als je die bout niet los krijgt op de normale wijze,is er dan een andere optie om dat ding los te krijgen?
groet Jan
Volgende vraag:Als je die bout niet los krijgt op de normale wijze,is er dan een andere optie om dat ding los te krijgen?
groet Jan
- 66hipowannebee
- Donateur 2014
een week lang elke dag paar keer in spuiten met kruip olie zodat het goed kan in trekken. dan eventueel warm stoken met een brander maar zorgen dat de krukas niet te warm wordt. met de luchttol rechts en links om tollen.
en als dat niet wil werken kan je er als je de lagers van de krukas toch gaat vervangen een paar klappen op de bout geven zodat het vuil in de schroefdraad los trilt.
tot nu toe heb ik elke poeli zo los gekregen
en als dat niet wil werken kan je er als je de lagers van de krukas toch gaat vervangen een paar klappen op de bout geven zodat het vuil in de schroefdraad los trilt.
tot nu toe heb ik elke poeli zo los gekregen
- 67gt500
- Donateur 2014
- Contacteer:
Wat van belang is is het laten schrikken van de draad.
Misschien als je een kruis sleutel hebt die past deze een goede klap geven, met een fatsoenlijke hamer, of een andere sleutel die je goed vast kunt houden zodat deze niet scheeft op de bout gaat.
Los is tegen de klok in draaien!
Misschien als je een kruis sleutel hebt die past deze een goede klap geven, met een fatsoenlijke hamer, of een andere sleutel die je goed vast kunt houden zodat deze niet scheeft op de bout gaat.
Los is tegen de klok in draaien!
'66 conv. 289ci zilver bleu, pony int. ps en airco.
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
Tja... ik heb een digitale klok... wat nu ?Los is tegen de klok in draaien!
En ik betwist zeker niet dat je tegen de klok in moet losdraaien, wat meestal is, maar "soms" is het andersom, en dan zit je vast... letterlijk !
Dus eerst goed nakijken welke draad het is, linkse of rechtse...
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
of toch maar even warm stoken.
volgens mij zit er normaal een draadborging zoals weicon of locktite op de krukasbout.
bij de 6 cil tegen de klok in los. dacht bij de 8cil ook, bij de 460 in ieder geval wel
volgens mij zit er normaal een draadborging zoals weicon of locktite op de krukasbout.
bij de 6 cil tegen de klok in los. dacht bij de 8cil ook, bij de 460 in ieder geval wel
andre
ford transit 2.0 tdci 2009
ford granada 2.8i ghia 1984 lpg
ford F250 supercab 460ci v8 1978 camper special lpg
ford F150 ranger 5.0i 1985 lpg
ford mustang 200ci l6 1966 sprint
ford transit 2.0 tdci 2009
ford granada 2.8i ghia 1984 lpg
ford F250 supercab 460ci v8 1978 camper special lpg
ford F150 ranger 5.0i 1985 lpg
ford mustang 200ci l6 1966 sprint
- 66hipowannebee
- Donateur 2014
Volgens mij gaat het hele verhaal nog steeds over de krukasbout van de damper ipv de poelie,of snap ik er nu echt geen z*k meer van
volgens mij is elke krukasbout links om los
want op die manier zou de bout er nooit uit kunnen draaien als deze los zou gaan,met een linkse draad zou door de draaiing de bout er uit lopen
Tonie
volgens mij is elke krukasbout links om los
want op die manier zou de bout er nooit uit kunnen draaien als deze los zou gaan,met een linkse draad zou door de draaiing de bout er uit lopen
Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.