Galaxie of Ranchero remtrommels op 1966 Hardtop

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Mustanghenkie

Galaxie of Ranchero remtrommels op 1966 Hardtop

Bericht door Mustanghenkie »

Tijdens de eindmeeting gehoord dat de remtrommels van een Ford Galaxie geschikt zijn om mijn '66er Mustang mee te upgraden. Ik zou graag namelijk schijfremmen voor willen hebben, maar achter vind ik te overdreven. Betere trommels achter vind ik wel een optie. Maar over welk bouwjaar Galaxie hebben we het dan.

Ik weet overigens ook een 9inch achteras met trommels van een 1977-1978 Ranchero te vinden. Zouden de trommels op mijn 8inch achteras kunnen?

Hoie :bash:
Mustang Hardtop 1966, baby blue, automaat, am radio en airco. (Voorlopig out of service)
Alfa Romeo Alfetta 1974, Bianco Spino (roomwit) 1800cc Nord
Hennie
Adverteerder

Bericht door Hennie »

nee die trommels kun je niet zomaar op een andere as zetten. de complete 9 inch as kan wel, al moet dan wel je U bolts aanpassen denk ik.

Hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
Mustang Den Haag

Bericht door Mustang Den Haag »

Kijk wat ik gevonden heb voor je en niet duur,

http://link.marktplaats.nl/282721060

@ Ik weet overigens ook een 9inch achteras met trommels van een 1977-1978 Ranchero te vinden@

Dat kan wel maar hij is wel breder, kijk maar naar mijn auto daar zit een 9" van een Mach onder.

GR ROB
_________________________________________________________________________________________________________
Enjoy Life Today, don't wait for it...
Hennie
Adverteerder

Bericht door Hennie »

Rob,

de 9 inch assen zijn toch ongeveer een inch breder aan ieder kant?

Hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
Mustang Den Haag

D'r zit wel meer in ,ik heb 3 inch over aan de binnenzijde dus ik zou bande er onder kunnen zetten van 325 breed

Ik heb hier wat info gevonden van de lengte van diverse 9" achterassen.
Afbeelding

GR ROB
_________________________________________________________________________________________________________
Mustanghenkie

Dus als ik zo'n 9incher onder mijn '66 zou schroeven dan steken de banden wel een stukje uit de wielkast lijkt mij.

Wat voor gevolgen heeft zo'n 9incher op de rijkwaliteiten van mijn barrel op de snelweg en binnendoor. Zijn er ook nog eisen wat betreft de motor wil zo'n as tot zijn recht komen.

Mijn Mustang moet namelijk wel een comfortable kmvreter blijven en geen dragracer, dit laatste laat ik liever aan anderen over. Bedankt voor het schematje Rob.
Mustang Hardtop 1966, baby blue, automaat, am radio en airco. (Voorlopig out of service)
Dwersch

Bericht door Dwersch »

Hey heren,

Had iemand al gezien dat dat setje op marktplaats alleen geschikt is voor een originele 6 cylinder?? 4 bouts...

Groet Don

@ Rob, weet je ze ook te vinden voor een V8, 5 bouts dus
´68 Mustang V8
Mustang Den Haag

Gewoon 5 bouts schijfen er bij vragen !

GR ROB
Mustang Den Haag

Mustanghenkie schreef:Dus als ik zo'n 9incher onder mijn '66 zou schroeven dan steken de banden wel een stukje uit de wielkast lijkt mij.

Wat voor gevolgen heeft zo'n 9incher op de rijkwaliteiten van mijn barrel op de snelweg en binnendoor. Zijn er ook nog eisen wat betreft de motor wil zo'n as tot zijn recht komen.

Mijn Mustang moet namelijk wel een comfortable kmvreter blijven en geen dragracer, dit laatste laat ik liever aan anderen over. Bedankt voor het schematje Rob.
Rijkwaliteiten is beter alleen wielkasten uitbouwen of je velgen naar binnen zetten.

Afbeelding

GR ROB
Mustanghenkie

Rijkwaliteiten is beter alleen wielkasten uitbouwen of je velgen naar binnen zetten.
Dit zijn allebei modificaties die ik niet wil uitvoeren aan mijn blauwe barrel. Alhoewel ik het bij jouw Mustang wel erg stoer vind staat hoor Rob.
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”