hier komt dus alles over mijn project,een mustang hatchback uit 1977.
Zal nog wel eens een inleiding met wat meer info over de wagen en de plannen tippen maar dat is voor later..
Hoop dat dit ook voor andere beginners intressant kan zijn
Vandaag de radiator en oliekoeler eruit gehaald,heb beslist om als eerst alle koelingselementen te vervangen.Zo kan er daar al niets meer misgaan(hopelijk toch).
De radiator hing maar vast met 2 half aangedraaide bouten,weer prachtig werk van mijn voorganger
Zo was hij wel snel los,dus we kunnen niet klagen hé.

Had de radiator reeds meerdere malen gespoeld maar toch kwam er ook deze keer een erg bruine substantie uit.De radiator er langs onder uitgehaald en kon de kern zo eens goed bekijken.Daar was ook al serieus wat schade aan,dus dit ding kan gerust de container in.
De buizen zaten ook vol aanslag en ik hoop dan ook dat dit niet te ver in de motor is gedrongen

De radiator had ook een elektrische ventilator aan de achterzijde,
deze zal vervangen worden door een Lincoln MarkVIII fan met switch naar het dashboard.De nieuwe radiator wordt een Griffin Pro series met gepaste afmetingen voor de grote fan.Ook een nieuwe edelbrock victor waterpomp zal zijn thuis vinden in de motorruimte,dan nog een nieuwe thermostaat en housing en oliekoeler en we zijn rond.Dit geheel zou ook in de verre toekomst de koeling van de sterkere motor

Een grote open ruimte is wat overblijft,voordat er nieuwe stukjes inkomen zal eerst de radiatorsupport wat opgekuist worden,maar hoe ik dat ga aanpakken moet nog bekeken worden.Ideeën steeds welkom