speling aandrijfas
Moderator: Shelby GT-H
speling aandrijfas
hoeveel speling is normaal, waar de aandrijfas de bak ik gaat.
het gaat hier om een 4speed (toploader).
kan de speling veroorzaakt worden door een lager, of zit er een bus in het staartstuk van de bak!
het gaat hier om een 4speed (toploader).
kan de speling veroorzaakt worden door een lager, of zit er een bus in het staartstuk van de bak!
Ik weet niet precies of je speling bedoeld met de aandrijf as gemonteerd of gedemonteerd. De yoke van de aandrijfas zorgt nml dat e.e.a goed spelingsvrij loopt in de lagerbus. Met de yoke er niet ingeschoven heeft de uitgaande as inderdaad veel speling om dat deze dan unsupported is.
Je kan het staartstuk er gewoon achter weg halen middels de 4 bouten, er zit verder niets in behalve de uitgaande as en je speedo gear die om de as heen zit geschoven.
Je kan het staartstuk er gewoon achter weg halen middels de 4 bouten, er zit verder niets in behalve de uitgaande as en je speedo gear die om de as heen zit geschoven.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
speling is met de aandrijfas gemonteerd, en dan vanonder tegen de as aan drukken, op de plaats waar deze de bak in gaat. en daar zit toch wel wat teveel beweging in!
wel dom is dat het staartstuk er een paar maanden geleden nog af geweest is om het wormwiel voor de km teller aandrijving te vervangen!!
waar zouden ze deze bus op vooraad hebben?
gr willem.
wel dom is dat het staartstuk er een paar maanden geleden nog af geweest is om het wormwiel voor de km teller aandrijving te vervangen!!
waar zouden ze deze bus op vooraad hebben?
gr willem.
Een andere oorzaak van de speling kan zijn dat het toplager er uit ligt of uit de "kruk-as" gelopen is. Imput shaft krijgt dan te weinig support en gaat wrikken in de bak en wrikt de output shaft in tegenovergestelde richting.
Heb dit al eens eerder mee gemaakt, ook een heleboel speling op de aandrijf as, bak gaat dan tevens moeilijker terug schakelen.
Ik ga er maar niet van uit dat dit bij jou het geval is.
Heb dit al eens eerder mee gemaakt, ook een heleboel speling op de aandrijf as, bak gaat dan tevens moeilijker terug schakelen.
Ik ga er maar niet van uit dat dit bij jou het geval is.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
- 69sportsroof
Ik heb in het verleden de speling ook gehad. Met een nieuwe bus (= glijlager) was het opgelost. Als het toch los is, is ook de keerring (op het uiteinde van het staartstuk) te controleren of deze nog goed is. Bij mij was wel de diameter van de bus afwijkend van standaard, maar dat blijkt achteraf te komen omdat mijn toploaderbak geen standaard bak is.