Nieuwe motor
Moderator: Shelby GT-H
- karabakkus
Nieuwe motor
Hallo,
Heb net mijn auto weggebracht naar een garage, om even naar mijn motor te laten kijken. Hij heeft nogal wat kuurtjes vandaar.
Nu heb ik gister contact met hem gehad en meldde mij dat er nog één cilinder voldoende compressie had. De rest van de cilinders hadden nogal wat drukverlies. Waarden fluctueerden tussen de 25 en de 50, waar hij ongeveer 90 hoort te zijn.
Kan dus kiezen voor een complete koprevisie, kost om en nabij rond de E 2000,-
Wil ik complete revisie komt er warschijnlijk nog zo'n E 1500,- bij.
(Het gaat hier om een 1966 200 CID 6 cilinder)
Heb dus gekeken op Google naar een rebuilt en kom elke keer uit bij twee bedrijven. Te weten HiPerformer en Auto Parts Fair.
Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand nog een ander bedrijf waar hij/zij ook een goede ervaring mee heeft.
Alvast bedankt voor jullie reacties,
Marc
Heb net mijn auto weggebracht naar een garage, om even naar mijn motor te laten kijken. Hij heeft nogal wat kuurtjes vandaar.
Nu heb ik gister contact met hem gehad en meldde mij dat er nog één cilinder voldoende compressie had. De rest van de cilinders hadden nogal wat drukverlies. Waarden fluctueerden tussen de 25 en de 50, waar hij ongeveer 90 hoort te zijn.
Kan dus kiezen voor een complete koprevisie, kost om en nabij rond de E 2000,-
Wil ik complete revisie komt er warschijnlijk nog zo'n E 1500,- bij.
(Het gaat hier om een 1966 200 CID 6 cilinder)
Heb dus gekeken op Google naar een rebuilt en kom elke keer uit bij twee bedrijven. Te weten HiPerformer en Auto Parts Fair.
Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand nog een ander bedrijf waar hij/zij ook een goede ervaring mee heeft.
Alvast bedankt voor jullie reacties,
Marc
- karabakkus
Hier nog even de linkjes naar de twee bedrijven.
Eerste van HiPerformer, tweede van Autp Parts Fair.
http://www.hiperformer.com/engines/ford ... 0lb_5.html
http://market.autopartsfair.com/ford-ca ... -4996.html
Eerste van HiPerformer, tweede van Autp Parts Fair.
http://www.hiperformer.com/engines/ford ... 0lb_5.html
http://market.autopartsfair.com/ford-ca ... -4996.html
- 1970TwisterSpecial
- Moderator
- Contacteer:
€ 2000 voor een koprevisie ? Wat een geld
Worden dan gelijk alle kleppen en veren vervangen ?
Misschien is het verstandig toch even langs een paar andere revisiebedrijven te gaan voor een prijsopgave
Worden dan gelijk alle kleppen en veren vervangen ?
Misschien is het verstandig toch even langs een paar andere revisiebedrijven te gaan voor een prijsopgave
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
- 65-fastback
koop gewoon een lopend blok, staat er 1 op marktplaats.
2000 euro voor een koprevisie is belachelijk, gewoon oplichting.
bel anders dymotrack eens, zitten in Noord Holland.
2000 euro voor een koprevisie is belachelijk, gewoon oplichting.
bel anders dymotrack eens, zitten in Noord Holland.
Ford Mustang 1965 fastback extreme street/strip; '69 408w, TKO600,
the Shelby recreation + 1969 MACH 1, both currently under construction.
Harley Davidson Fatboy 2003 anniversary
- Aron66
- Retired Moderator
- Contacteer:
http://www.rebuiltautoengines.com/
1133 dollar voor een v8, ben er nu ook mee bezig, hebben ook lijn6
Aron
Aron
- 65-fastback
pas wel op dat het geen mexicaanse import is. die zitten niet zo lekker in elkaarAron66 schreef:http://www.rebuiltautoengines.com/
Aron
zit dan wel garantie op, maar geldt alleen als alles is gemonteerd door een erkende ford garage en van standaard onderdelen is voorzien.
- 1970TwisterSpecial
- Moderator
- Contacteer:
- 65-fastback
maar de voorwaarden die er gesteld worden geven de kwaliteit vaak wel weer. de mexicanen kijken nl niet naar de toleranties. het is meer schoonmaken en schalen vervangen. kan ook niet anders voor dat geld.
al ben je met transport binen de usa en core charge al bijna 500$ bij...
al ben je met transport binen de usa en core charge al bijna 500$ bij...
- karabakkus
Sorry voor mijn incomplete vraag.
Die E 2000,- is niet alleen voor de koprevisie. Ben een beetje incompleet geweest. De revisie zelf zal zo'n beetje E 700,- geweest zijn, maar alleen daarmee red ik het niet. Dit is wel compleet met nieuwe kleppen, veren etc.
Het eerder genoemde bedrag betreft de hele verandering van de staat van de motor op dit moment naar goedlopend, inclusief grote beurt, APK etc.
Wat betreft die motoren uit USA, zijn volgens mij geen Mexicaanse, maar gewoon compleet gereviceerde motoren, maar moet bekennen dat ik er nog niet echt veel aandacht aan besteed hebt. Garantie is 7 jaar of 70.000 miles. Bedrijven hebben een uitval percentage van 1.6% tegenover 5% gemiddeld.
Zelf ben ik niet echt technisch uitegerust, dus alle hulp is welkom op dit gebied.
Alvast bedankt voor alle reacties.
Als ik meer weet, zal ik het hier posten en uitgaande daarvan een beslissing maken.
Marc
Wilde eerst weten of er mensen met ervaringen zijn op dit gebied.
SPECIFICATIE VAN HIPERFORMER
Engines remanufactured by our remanufacturing line meet or exceed O.E.M. specifications.
- New Manley valves
- New Elgin valve springs and keepers
- New Badger pistons
- New Hastings molly rings
- New Dynagear timing gears and Durabond cam bearings
- New Dynagear timing gears and chain
- New Elgin lifters, push rods, rockers, balls and nuts
- New Dynagear oil pump
- New FelPro gaskets
- Cylinder heads are pressure checked
- Diamond honed valve guides
- Three angle cut valve seats
- All head surfaces are broached
- Blocks are bored with deck plates, cylinder walls are diamond honed
- Crankshafts are ground and polished for .002 clearance
- Camshafts are ground to O.E.M. specifications, hardened and polished
- Connecting rods are sized to .002 clearance
All long blocks come with cylinder head(s) attached and valve train installed. Valve covers, timing cover, intake manifold and oil pan are not included.
All long blocks have NEW valves, valve springs, valve keepers, push rods, rocker arms, fulcrums, lifters, camshaft, timing chain (belt), timing gears, valve guides (diamond honed), three angle seats, cam, rod and main bearings, pistons, piston rings, rod bushings (if applicable), gaskets and oil pump.
All cylinder blocks, cylinder heads, crankshafts and connecting rods are cleaned and shot peened and magnafluxed for cracks. All bolt holes are tapped.
Cylinder blocks are bored to each piston and diamond honed to 18RMS finish. All oil galleys are hand brushed with white cleaning brushes and cylinders are hand cleaned with cleaning solution and white towels.
Cylinder heads have each valve guide diamond honed, seats are three angle. After assembly, heads are vacuum checked for valve seating.
Crankshafts are ground and polished to 12RMS. Each oil galley is hand brushed with a white cleaning brush.
All connecting rods are honed.
ALL OUR REMANUFACTURED LONG BLOCKS MEET OR EXCEED ORIGINAL EQUIPMENT SPECIFICATIONS
Die E 2000,- is niet alleen voor de koprevisie. Ben een beetje incompleet geweest. De revisie zelf zal zo'n beetje E 700,- geweest zijn, maar alleen daarmee red ik het niet. Dit is wel compleet met nieuwe kleppen, veren etc.
Het eerder genoemde bedrag betreft de hele verandering van de staat van de motor op dit moment naar goedlopend, inclusief grote beurt, APK etc.
Wat betreft die motoren uit USA, zijn volgens mij geen Mexicaanse, maar gewoon compleet gereviceerde motoren, maar moet bekennen dat ik er nog niet echt veel aandacht aan besteed hebt. Garantie is 7 jaar of 70.000 miles. Bedrijven hebben een uitval percentage van 1.6% tegenover 5% gemiddeld.
Zelf ben ik niet echt technisch uitegerust, dus alle hulp is welkom op dit gebied.
Alvast bedankt voor alle reacties.
Als ik meer weet, zal ik het hier posten en uitgaande daarvan een beslissing maken.
Marc
Wilde eerst weten of er mensen met ervaringen zijn op dit gebied.
SPECIFICATIE VAN HIPERFORMER
Engines remanufactured by our remanufacturing line meet or exceed O.E.M. specifications.
- New Manley valves
- New Elgin valve springs and keepers
- New Badger pistons
- New Hastings molly rings
- New Dynagear timing gears and Durabond cam bearings
- New Dynagear timing gears and chain
- New Elgin lifters, push rods, rockers, balls and nuts
- New Dynagear oil pump
- New FelPro gaskets
- Cylinder heads are pressure checked
- Diamond honed valve guides
- Three angle cut valve seats
- All head surfaces are broached
- Blocks are bored with deck plates, cylinder walls are diamond honed
- Crankshafts are ground and polished for .002 clearance
- Camshafts are ground to O.E.M. specifications, hardened and polished
- Connecting rods are sized to .002 clearance
All long blocks come with cylinder head(s) attached and valve train installed. Valve covers, timing cover, intake manifold and oil pan are not included.
All long blocks have NEW valves, valve springs, valve keepers, push rods, rocker arms, fulcrums, lifters, camshaft, timing chain (belt), timing gears, valve guides (diamond honed), three angle seats, cam, rod and main bearings, pistons, piston rings, rod bushings (if applicable), gaskets and oil pump.
All cylinder blocks, cylinder heads, crankshafts and connecting rods are cleaned and shot peened and magnafluxed for cracks. All bolt holes are tapped.
Cylinder blocks are bored to each piston and diamond honed to 18RMS finish. All oil galleys are hand brushed with white cleaning brushes and cylinders are hand cleaned with cleaning solution and white towels.
Cylinder heads have each valve guide diamond honed, seats are three angle. After assembly, heads are vacuum checked for valve seating.
Crankshafts are ground and polished to 12RMS. Each oil galley is hand brushed with a white cleaning brush.
All connecting rods are honed.
ALL OUR REMANUFACTURED LONG BLOCKS MEET OR EXCEED ORIGINAL EQUIPMENT SPECIFICATIONS
Ter info, ik was €2400 euro kwijt voor complete revisie van 170 cid 6cyl, bij de wamo.
Incl: nieuwe zuigers, veren, lagers, boren, honen, reinigen, samenbouwen, nieuwe kopset.
De kleppen heb ik zelf opnieuw geslepen, zij hebben het gecontroleerd en goed bevonden.
Greetz Rinke
Incl: nieuwe zuigers, veren, lagers, boren, honen, reinigen, samenbouwen, nieuwe kopset.
De kleppen heb ik zelf opnieuw geslepen, zij hebben het gecontroleerd en goed bevonden.
Greetz Rinke
1964 Ford Falcon Station Deluxe
170 CiD 6-inline
Spuitwerk/strakmaken: Austria autoschade, Purmerend
Motor revisie: WAMO motorenrevisie, Edam
Onderhoud en advies: HGG Projects Purmerend
De rest: Ik zelf
170 CiD 6-inline
Spuitwerk/strakmaken: Austria autoschade, Purmerend
Motor revisie: WAMO motorenrevisie, Edam
Onderhoud en advies: HGG Projects Purmerend
De rest: Ik zelf
- PersMustang
Vraag anders eens bij Biggelaar Motors in Made, heb ik m'n blok laten doen en is super bedrijf met hele gunstige prijzen. Kun je zelf bepalen en overleggen wat je gedaan wilt hebben om dan prijs te bepalen. Ook garantie op de door hun bewerkte onderdelen!
Hebben al veel Ford blokken gedaan en hebben tevens alle documentatie met oa. toleranties en specs van de serienummer op de blokken.
Grtz, Perry
Hebben al veel Ford blokken gedaan en hebben tevens alle documentatie met oa. toleranties en specs van de serienummer op de blokken.
Grtz, Perry
'71 Mustang 351Cl 2V Sportsroof 'Mach1'
'04 F-150 5.4L Triton Lariat Limited Edition
'99 Mustang 3.8L V6 35th Anniversary Convertible - SOLD
'96 Mustang 3.8L V6 Coupé - SOLD
'93 Mustang 2.3L Fox body - SOLD
Leef& Geniet!
'04 F-150 5.4L Triton Lariat Limited Edition
'99 Mustang 3.8L V6 35th Anniversary Convertible - SOLD
'96 Mustang 3.8L V6 Coupé - SOLD
'93 Mustang 2.3L Fox body - SOLD
Leef& Geniet!
- 66stangwhite
Marc, is mooi Kl....! ga je nietsvermoedend even je auto brengen voor een check omdat er wat kuurtjes zijn krijg je dat te horen.
http://www.erasutrecht.nl/
http://www.erasutrecht.nl/
1966 mustang 200Ci 6 in lijn. Ext.: wit, int.: pony blauw / wit.